Citat:
Ursprungligen postat av
zayco
Anledningen till att jag undrar är att jag tänkte detta kanske var ytterligare en man (tatueraren..) som VB haft ihop det med.. Lägger man ihop hennes män och tittar på Hur hon behandlade dem.. Kan man få fram: Vad som väckt ilska.. Vilka människor har hon hotat, utpressat och med vilka metoder..?.. För tydligt är att hon retat upp helt fel person..
Jag förstår hur du tänker och visst flickan var egendomlig men det man måste komma ihåg är
att nästan alla i denna historia är säregna. Det är ju långt ifrån endast KJ som är speciell,
var och varannan här har ju diagnoser är emotiennelt instabila eller har gått i särskola.
Men när väl VB, som absolut inte kunde läsa av personer eller situationer, var runt
"normala" människor blev hon snabbt avvisad och dessa normala personer kunde raskt se
att flickan var mycket speciell. Universitetslärare, KJ: föräldrar, alla polisanmälningar som inte
gav något, bristen på studiekamrater är bara några exempel på normala personer som förstod
att hon var mycket annorlunda.
Även dom udda såg hennes säregna personlighet såsom t ex KJ och endel av hans
likasinnade vänner. Det är en salig blandning av diagnoser och olika personlighetstyper som vi
har att göra med här, alla udda på sitt sätt. Varje "kuf" är inte den andra lik och på så vis
har var och en av dom udda sin egen historia att bidra med och sen för rättsväsendet
att få ihop en sammanhängande historia av detta kan fan inte vara lätt, lättaste utvägen
blev därför ordet affekt.
Att kartlägga hennes "män" ger nog inga fler svar men visst har hon säkert retat,provocerat
utnyttjat och manipulerat många personer runtomkring sig, men resultat nådde hon endast
på sin egen hemmaplan,bland dom mer udda. Här fick hon sex, här kunde hon skicka
hundratals sms per dag utan att blockas, här kunde hon berätta sina hittepåsagor om
våldtäkter, graviditeter och om sin oskuld, utpessa sig till skjuts och busskort och säkert
mycket mer som vi inte vet.
Och det är ju här bland dom udda som mördaren huserar men HR säger som sagt var
att hans historia om vad som hänt är för säregen för att överhuvudtaget lyssnas på
och det kan jag bara hålla med om men jag ger inte mycket för VB:s och MB:s bidrag till
historian heller. Det är omöjligt att komma fram till logiska slutsatser på vad som hände
denna kväll, två säregna personer träffades och den tredje säregna minneslösa personens
telefon råkade tyvärr radera mess denna kväll. Möjligtvis hade man kunnat få lite mer svar
med dessa mess men nu fick man helt enkelt nöja sig med den lilla tekniska bevisningen
som fanns mot KJ. På så vis lyckades man i alla fall få ihop till en dråpdom, men svar
får vi aldrig.