2014-08-12, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nederlag var det väl inte direkt frågan om.
Man fick ju KJ dömd. Om än inte för mord i slutändan.
Förlorade målet gjorde man i vart fall inte. Mördaren gick inte fri och det var det viktigaste.
Bitterhet? Möjligt. Klart att det känns lite olustigt när någon slipper undan med 10 år
för en sån här illgärning.
Vem hade kunnat tro det?
Så US är att beskriva som en "gumma" nu också. Så jävla till åren är hon väl ändå inte?

Föraktet som ger sig till känna mot åklagarna och särskilt Massi-Fritz går ju inte att
missta sig på. Den sistnämnde verkar onekligen framkalla starka känslor hos vissa här.
Är hon så totalt värdelös?
Blev hur som helst utsedd till årets jurist 2009 kan det slutligen upplysas om.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Fritz

Du försöker göra detta till en feministisk debatt och söker hetsigt "kvinnohatarer".
Tänk individuellt och döm biträdets insatser utifrån det istället, feminismen har inget med
detta att göra!!

Var Massi bra i detta fall?

Idetta fall sålde sig Massi åt åklagarna och tog rollen som den förvildade åklagaren och
på så vis vilseledde och utnyttjade hon sina målsäganden på än det ena än det andra sättet
och allt för att skapa dramatik när den är som sämst.

Detta narrspel gjordes också för att man kände sig osäker på åtalet p g a alla brister och luckor
i fallet från början till slut. Åklagarna var själva medvetna om luckorna genom hela sin utredning
vilket dom också medgett i otaligt med intervjuer och artiklar. Men på något jävla vis gick Massi
med på att ta ut svängarna åt åklagarna för att försöka "övertyga och stärka åtalet" och på
så vis, enligt mig, förde hon sina egna klienter bakon ljuset.

Värdelöst ? Javisst!!

Årets jurist 2013 är Thomas Olsson och hans specialitet är brottsmål, sug på den du
Citera
2014-08-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Varför det, när det var KJ´s?

DNAt från VBs vad kom från en man, det är fastställt!! dvs. det är allt vi vet!!

DNAt från VBs vad borde matchas med andra potentiella och tänkbara gärningsmän för att ta reda på om DNAuppsättningen matchar deras DNA bättre!!
Senast redigerad av zemixon 2014-08-12 kl. 00:21.
Citera
2014-08-12, 00:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och VB:s mamma bryter ut i en lång anklagelse mot KJ. Ett väldigt fult, och oprofessionellt trick.
Förstår verkligen mamman där. Hennes upprördhet och förtvivlan inför situationen
där hennes dotters mördare sitter och är helt likgiltig inför vad han gjort mot flickan.

Lite mindre vanligt förekommande i en svensk rättssal förvisso, men jag har förståelse
för mammans utbrott.
Tänk att ha ett barn som blivit mördat och mördaren visar inga känslor för annat än
när han konfronteras med vad som hände hans "älskade" jycke.
Citera
2014-08-12, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förstår verkligen mamman där. Hennes upprördhet och förtvivlan inför situationen
där hennes dotters mördare sitter och är helt likgiltig inför vad han gjort mot flickan.

Lite mindre vanligt förekommande i en svensk rättssal förvisso, men jag har förståelse
för mammans utbrott.
Tänk att ha ett barn som blivit mördat och mördaren visar inga känslor för annat än
när han konfronteras med vad som hände hans "älskade" jycke.
Och jag förstår inte ordföranden som inte stoppade spektaklet.
Citera
2014-08-12, 00:28
Bannlyst
Citat:
Nej, men jag påstår inte att hon har gjort det. Du påstår att hon inte har gjort det. Källa!

Nej, EMF är bra på hedersbrott. I detta fall tog hon sig vatten över huvudet och gjorde bort sig totalt. Speciellt hänger jag upp mig på situationen där hon säger ungefär till VB:s mamma: "Du får inte ställa frågor till KJ, men jag vet att det är en fråga som du vill ställa till KJ, vad är den?". Och VB:s mamma bryter ut i en lång anklagelse mot KJ. Ett väldigt fult, och oprofessionellt trick.

Var det då mammans "utbrott" kom?
Citera
2014-08-12, 00:31
Moderator
OYs avatar
Citat:

Partisk?

Hur yttrade sig spektaklet, lite mer i detalj, har det det redovisats i tråden?
Citera
2014-08-12, 00:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Och hade målsägarbiträdet agerat klokt så hade hon inte utsatt VB´s mor för detta.
Citera
2014-08-12, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Partisk?

Hur yttrade sig spektaklet, lite mer i detalj, har det det redovisats i tråden?

Quarrel drar en vinklad lögn och säger att utbrottet från mamman kommer efter, men jag vet att det är en fråga som du vill ställa till KJ, vad är den?.
Citera
2014-08-12, 00:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du försöker göra detta till en feministisk debatt och söker hetsigt "kvinnohatarer".
Tänk individuellt och döm biträdets insatser utifrån det istället, feminismen har inget med
detta att göra!!

Var Massi bra i detta fall?

Idetta fall sålde sig Massi åt åklagarna och tog rollen som den förvildade åklagaren och
på så vis vilseledde och utnyttjade hon sina målsäganden på än det ena än det andra sättet
och allt för att skapa dramatik när den är som sämst.

Detta narrspel gjordes också för att man kände sig osäker på åtalet p g a alla brister och luckor
i fallet från början till slut. Åklagarna var själva medvetna om luckorna genom hela sin utredning
vilket dom också medgett i otaligt med intervjuer och artiklar. Men på något jävla vis gick Massi
med på att ta ut svängarna åt åklagarna för att försöka "övertyga och stärka åtalet" och på
så vis, enligt mig, förde hon sina egna klienter bakon ljuset.

Värdelöst ? Javisst!!

Årets jurist 2013 är Thomas Olsson och hans specialitet är brottsmål, sug på den du
Massi kunde nog skött sin uppgift bättre, ja. Varit mera återhållsam med sina "utspel".
Tydligen hade hon kommit att engagera sig väldigt mycket i fallet med VB men det blev
här och där mindre proffsigt agerat. Det har jag inga problem med att tillstå.

Sedan kan man reflektera en stund över din dyrkade stjärnadvokats agerande:
han riktar misstankar mot en ur utredningen avförd person som namnges och allt.
Jag vet inte om det är så snyggt och proffsigt det heller, men du har säkert inga
invändningar mot att så gjordes.

Och sen om feminism helt kort slutligen eftersom du berör det hela:
Nu är jag man och inte direkt att beskriva som någon feminist, men jag är så jävla
trött på det kvinnoförakt och hat som kommer till uttryck precis överallt på det här forumet.
Citera
2014-08-12, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan vb varit på väg mot en busshållplats som ligger i närheten av lejonbacksvägen eller finns det en hållplats närmare kjs bostad som skulle ha tagit henne hem? Jag ser bara två alternativ till varför vb gick på lejonbacksvägen. Det ena är för att hon var på väg mot en busshållplats som tar henne hem eller mot sävast där hennes älskare bor. Det andra är att hon hade bestämt möte med mb där.

Har dock inte kollat upp diverse hållplatser och tider.
Alltså! Det finns inget konkret eller några bevis för att Vb överhuvudtaget befunnit sig på Lejonbacksvägen vid den aktuella tidpunkten. Ett rent önsketänkande från en flock desperata Kristoffer Johansson kramare och konspirationsteoretiker.
Vittnet i bilen avfärdar utredningen med fog eftersom vittnet är osäker på att det i realiteten är VB hon har sett.

Face The Fact nu Kj kramare och konspirationsteoretiker. Nu har ni dragit era desperata drömmar in absurdum. Lägg ner.

Ja Quarrel enligt mitt förmenande ingår du i ovanstående kategori trots att du med en dåres envishet förnekar det i ett tidigare svar till mig.
Citera
2014-08-12, 01:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Quarrel drar en vinklad lögn och säger att utbrottet från mamman kommer efter, men jag vet att det är en fråga som du vill ställa till KJ, vad är den?.
01:26 in i förhöret med VB:s mamma. Lyssna och svara på vem som ljuger.
Citera
2014-08-12, 01:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du kan alltså inte sätta dig in i vilka starka känslor som en så här fruktansvärt hårt drabbad
förälder kan bemäktigas av?
Du kan inte förstå hennes behov av att få rikta sig direkt till dotterns baneman och få
ge utlopp för all den vrede och förtvivlan som uppfyller henne?
Att hon vill väcka någon slags reaktion hos dotterns mördare?
Hans kompakta likgiltighet inför sitt dåd blir ju närmast en outhärdlig upplevelse
för modern, kan du inte inse det?
Hon reagerar sunt.
Mördaren Kristoffer Johansson behövde verkligen få vara med om när modern till
personen han huggit ihjäl, styckat och behandlat som värdelösa sopor, ser honom in i
ögonen och avkräver honom ansvar för vad han gjort.

Men som den fege och likgiltige mördare han är ger han henne ingenting av svar.
Han bryr sig lika lite om moderns lidande som han brydde sig om sitt offer och hur hon led.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-12 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in