Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Det är en otillförlitlig förundersökning som jag inte ger mycket för. Ett omtag från ruta ett i Luleå tingsrätt skulle resultera i en livstidsdom både där och i hovrätten - eller psykvård med särskild utskrivningsprövning. Ställd inför den framtidsutsikten tror jag att KJ efter några år, eller kanske tidigare, funnit för gott att lägga korten på bordet. Som landet nu ligger finns förmodligen inte ens en mikroskopisk chans att få fullständig klarhet hur det gick till när Vatchareeya miste livet.
Eftersom blodet i bagageutrymmet kommer från när VB levde finns det ingenting mot KJ som gör honom misstänkt som gärningsmannen. Det har påståtts att det förvarades lik i bagageutrymmet och när kroppsdelar togs ut läckte någon förpackning, det har varit förklaringen till blodspåret.
Men om så hade varit fallet hade det varit likblod och inte blod från när VB levde.
Det finns ingen annan förklaring hur blodet kommit till bagageutrymmet, utan det har blivit planterat dit av någon som önskade få KJ skyldig för mordet på VB. Sannolikt planterades också liklukt i bagageutrymmet samtidigit med blodspåret.
Du har raljerat i inlägg efter inlägg hur KJ måste erkänna och lägga korten bordet, du borde väl förstå själv han har ingenting att erkänna och har haft ingenting med mordet på VB att göra.
Det finns mördare till VB och det är de som skall lägga korten på bordet, men det är utredningen som borde ha tagit reda på vilka de är. Jag anser att det är ingen ensam person som genomfört dådet mot VB, utan att det har varit flera personer inblandade.