2014-08-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Vi och vi, människans kollektiva kunskap är väl lite begränsad än så länge ja, men gör inte misstaget att tro att du och jag har samma kunskaper kring universum.

Misstag, nej min kunskap om univrsum är liten, men så är jag mer intresserad av jorden.
Det är här jag vill leva.
2014-08-10, 13:58
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Misstag, nej min kunskap om univrsum är liten, men så är jag mer intresserad av jorden.
Det är här jag vill leva.

Ja vi har nog inget val just nu oavsett.

Men som tidigare påpekat är jag också medveten om miljöproblem som finns, men även om problem existerar så finns det ingen anledning att oroa sig. Jag relativt optimistiskt inför framtiden, jag tycker saker och ting blåses upp värre än vad det egentligen är. Jag anser inte att vi har tillräckligt med kunskap om planeten och alla dess cykler för att kunna ställa korrekt analyser om vad som verkligen sker med miljön just nu. Planeten är ju trots allt flera miljarder år gammal, vi människor (homo sapiens) har bara existerat i ca 200.000 år, vi saknar erfarenhet än så länge i relation till planeten.
2014-08-10, 14:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp, alltså snuttefiltism.

Och, på köpet: ... självutnämnd, pådyvlande snuttefiltism.

Och: ... vetenskaps-förvrängande snuttefiltism, som manifesterad här och annanstans.

Citat:
Varför debatterar du med dig självt ?

Vad jag kan se debatterar jag med "självutnämnd, pådyvlande och vetenskaps-förvrängande snuttefiltism" här.
2014-08-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja vi har nog inget val just nu oavsett.

Men som tidigare påpekat är jag också medveten om miljöproblem som finns, men även om problem existerar så finns det ingen anledning att oroa sig. Jag relativt optimistiskt inför framtiden, jag tycker saker och ting blåses upp värre än vad det egentligen är. Jag anser inte att vi har tillräckligt med kunskap om planeten och alla dess cykler för att kunna ställa korrekt analyser om vad som verkligen sker med miljön just nu. Planeten är ju trots allt flera miljarder år gammal, vi människor (homo sapiens) har bara existerat i ca 200.000 år, vi saknar erfarenhet än så länge i relation till planeten.

Jag upplever att man vill sopa allt under mattan och vill inte se.
2014-08-10, 21:25
Medlem
Citat:
Vad jag kan se debatterar jag med "självutnämnd, pådyvlande och vetenskaps-förvrängande snuttefiltism" här.

Nu är du där igen
2014-08-10, 21:38
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag upplever att man vill sopa allt under mattan och vill inte se.

Jag upplever att vi försöker förstå oss på problemet efter bästa förmåga.
2014-08-11, 02:15
Medlem
Apologists avatar
Födslovåndorna från Juli månad 2014. Det här är en youtube serie om födslovåndorna som bibel talar om, en serie som brukar komma en gång i månaden.

21min lång, varning för känsliga tittare.

https://www.youtube.com/watch?v=D_NHqMFUHII
2014-08-11, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Födslovåndorna från Juli månad 2014. Det här är en youtube serie om födslovåndorna som bibel talar om, en serie som brukar komma en gång i månaden.

Det är en sjuk värld,... och sjukare blir den.
2014-08-11, 08:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Nu är du där igen

Jag förstår att du helst undvikar bemötande och kritik, men nu är du på ett debattforum, inte hemma blant dina ja-sägar kompiser.
2014-08-11, 08:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist

Nu proxy-debatterar jag inte, så jag bryr mig inte om att kasta bort tid på din distans-propaganda. Men ni pådyvlare har i 2.000 år kommit med profetisk trams ... under devisen: "Och DENNA gång är det allvar".

Patetisk.
2014-08-11, 10:10
Medlem
Citat:
Nu proxy-debatterar jag inte, så jag bryr mig inte om att kasta bort tid på din distans-propaganda. Men ni pådyvlare har i 2.000 år kommit med profetisk trams ... under devisen: "Och DENNA gång är det allvar".

Patetisk.

Ja mycket trams har profiterats genom tiden. Men vilka som är sanna och vilka som är falska borde du kunna förstå själv genom logiskt tänkande. Jehovas vittnen har den sanna religionen och det mest logiska förståelsen av bibeln.
Senast redigerad av FrankAbagnale 2014-08-11 kl. 10:13.
2014-08-11, 10:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Ja mycket trams har profiterats genom tiden. Men vilka som är sanna och vilka som är falska borde du kunna förstå själv genom logiskt tänkande. Jehovas vittnen har den sanna religionen och det mest logiska förståelsen av bibeln.

Ingen annan religion har ju någonsin sagt precis samma sak. Åh vad förvirrad jag blir, vem ska jag tro på!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in