2014-08-09, 19:21
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Döden ärr inget att vara rädd jör, det är det fortsatta livet som Skaparen erbjuder oss man inte vill mista.

Vad bra, då borde du väl inte vara orolig inför denna sista tid vi nu närmar oss inför...för du kommer väl till "himlen"? Med andra ord borde det väl inte vara en så allvarlig situation egentligen för dig, himlen torde väl vara rätt trevligt ställe att komma till...
2014-08-09, 19:31
Medlem
Citat:
Döden är inget att vara rädd för, det är det fortsatta livet som Skaparen erbjuder oss man inte vill mista.

Är inte orolig, däremot gav Jesus en order:

Matteus 28:18-20
" 18 Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.”

Rom 10:14-15
"14 Men hur skall de anropa honom som de inte har satt tro till? Och hur skall de sätta tro till honom som de inte har hört något om? Och hur skall de höra utan att någon predikar? 15 Och hur skall de predika, om de inte har blivit utsända? Alldeles som det står skrivet: ”Vilken vacker syn: till fots kommer de som förkunnar goda nyheter om goda ting!”
2014-08-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Vad bra, då borde du väl inte vara orolig inför denna sista tid vi nu närmar oss inför...för du kommer väl till "himlen"? Med andra ord borde det väl inte vara en så allvarlig situation egentligen för dig, himlen torde väl vara rätt trevligt ställe att komma till...

Varför skulle vi till himlen, när vi kan leva på jorden!?

" 18 Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.”

Rom 10:14-15
"14 Men hur skall de anropa honom som de inte har satt tro till? Och hur skall de sätta tro till honom som de inte har hört något om? Och hur skall de höra utan att någon predikar? 15 Och hur skall de predika, om de inte har blivit utsända? Alldeles som det står skrivet: ”Vilken vacker syn: till fots kommer de som förkunnar goda nyheter om goda ting!”
2014-08-09, 19:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Klart jag kan förstå allvaret, men nu råkar det vara så att jag inte är särskilt rädd för döden, faktum är att jag faktiskt ser en aning fram emot den för att se vad som händer. Så om vår lilla kära planet väljer att fasa ut människan (arten) accepterar jag det och välkomnar min död.

Kan du inte skriva med dina egna ord istället för att kopiera någon annans...blir roligare diskussion. Du är väl inte rädd för döden min vän?

Tilllägg: jag tycker förövrigt inte att människan är en sådan speciell art, vi plundrar, smutsar ner, dödar, och är allmänt dryga mot varandra, varför ska vi få leva vidare för? Är vi så speciella? Jag tycker faktiskt att de flesta djurarter på denna planet förtjänar att leva här, dessa klarar iaf att leva i harmoni med naturen/planeten, det gör inte vi.

Ingen annan art har åkt till månen.

Jag kommer inte ihåg var jag hörde det, men ungefär: Det är tillfället Gud borde uppmärksamma människan och gratulera oss. När varelsen han skapade på det blå klotet tog sig till det lilla klotet brevid.
Senast redigerad av Sepiritz 2014-08-09 kl. 19:38.
2014-08-09, 19:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ingen annan art har åkt till månen.

Det är sant iofs, vi har gjort bra saker också.
2014-08-09, 19:40
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Varför skulle vi till himlen, när vi kan leva på jorden!?

Ja det gör vi ju nu, men bibeln påstår ju att vi närmar oss något slut, eller?
Citat:

Tar inga ordar från eventuella profeter, jag tror på mina egna spirituella/andliga upplevelser, jag tror inte på andras upplevelser.
2014-08-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ja det gör vi ju nu, men bibeln påstår ju att vi närmar oss något slut, eller?

Tar inga ordar från eventuella profeter, jag tror på mina egna spirituella/andliga upplevelser, jag tror inte på andras upplevelser.

Ett slut: ja
1.
Upp 11:18
”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

2.
Du lyder vem du vill, vänta dig då ingen lön.
Senast redigerad av Smedjan 2014-08-09 kl. 21:46.
2014-08-09, 21:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ett slut: ja
1.
Upp 11:18
”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

2.
Du lyder vem gu vill, vänta dig då ingen lön.

Det är lugnt, är hyfsat nöjd som det är i mina förståelse kring liv, död och universum.
2014-08-09, 21:49
Medlem
Citat:
Det är lugnt, är hyfsat nöjd som det är i mina förståelse kring liv, död och universum.

Simma vidare du
Fast universum har vi inte ens skrapat på ytan än.
2014-08-09, 22:36
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Simma vidare du

Vi och vi, människans kollektiva kunskap är väl lite begränsad än så länge ja, men gör inte misstaget att tro att du och jag har samma kunskaper kring universum.
2014-08-10, 10:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Döden är inget att vara rädd för, det är det fortsatta livet som Skaparen erbjuder oss man inte vill mista.

Japp, alltså snuttefiltism.

Och, på köpet:

Citat:

... självutnämnd, pådyvlande snuttefiltism.

Och:

Citat:

... vetenskaps-förvrängande snuttefiltism, som manifesterad här och annanstans.
2014-08-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp, alltså snuttefiltism.

Och, på köpet:

... självutnämnd, pådyvlande snuttefiltism.

Och:

... vetenskaps-förvrängande snuttefiltism, som manifesterad här och annanstans.

Varför debatterar du med dig självt ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in