2014-08-07, 03:01
  #4453
Medlem
Thelittlegods avatar
The last temptation of Christ av Nikos Kazantzakis eftersom jag älskade filmen.
Citera
2014-08-07, 04:28
  #4454
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vad menas med begreppet snedläst?

Att boken är sned i ryggen.
Citera
2014-08-08, 20:59
  #4455
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Äldreomsorgen i övre Kågedalen och Försenligandet i det övre Västerbotten, sammanbundna i en bok.

Varför? Därför att jag började läsa runt på Vertigo förlags hemsida, efter att ha googlat på Stig
Sæterbakken, och fick syn på Äldreomsorgen, som jag kände igen från fb, och bestämde mig för att det var dags att läsa den.
Citera
2014-08-08, 21:04
  #4456
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Äldreomsorgen i övre Kågedalen och Försenligandet i det övre Västerbotten, sammanbundna i en bok.

Varför? Därför att jag började läsa runt på Vertigo förlags hemsida, efter att ha googlat på Stig
Sæterbakken, och fick syn på Äldreomsorgen, som jag kände igen från fb, och bestämde mig för att det var dags att läsa den.

Mycket fina illustrationer i böckerna som bonus dessutom!
Citera
2014-08-08, 21:07
  #4457
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mycket fina illustrationer i böckerna som bonus dessutom!

Ja, det har jag hört, eller rättare sagt läst om, tidigare.
Men jag har faktiskt inte hunnit kika efter i mitt ex. än. Jag får nog försöka göra det senare ikväll ...
Citera
2014-08-08, 21:21
  #4458
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, det har jag hört, eller rättare sagt läst om, tidigare.
Men jag har faktiskt inte hunnit kika efter i mitt ex. än. Jag får nog försöka göra det senare ikväll ...

Äldreomsorgen är en väldigt bra och rolig bok, mitt bästa minne av boken är Morfar och Pyrets krogrunda i Skellefteå!
Citera
2014-08-08, 21:31
  #4459
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Äldreomsorgen är en väldigt bra och rolig bok, mitt bästa minne av boken är Morfar och Pyrets krogrunda i Skellefteå!

Hehe, det verkar vara en sån bok som man antingen älskar eller, snudd på, hatar ...

Men jag ser fram emot att läsa den. Jag har bläddrat lite grand i den, och dialekten som den är skriven på verkar vara lite svår att förstå emellanåt. Hade du svårt med det?
Citera
2014-08-08, 21:50
  #4460
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Men jag ser fram emot att läsa den. Jag har bläddrat lite grand i den, och dialekten som den är skriven på verkar vara lite svår att förstå emellanåt. Hade du svårt med det?

Mjo, som 08:a hade jag ibland problem med den inhemska slangen ifrån Västerbotten, men som tur är har jag en kamrat som bor i Umeå och kunde fråga henne de mest grundläggande sakerna. Men när man väl har hamnat i lunket i texten så går det fram som vilken annan roman som helst.
Citera
2014-08-08, 21:56
  #4461
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mjo, som 08:a hade jag ibland problem med den inhemska slangen ifrån Västerbotten, men som tur är har jag en kamrat som bor i Umeå och kunde fråga henne de mest grundläggande sakerna. Men när man väl har hamnat i lunket i texten så går det fram som vilken annan roman som helst.

Okej, också jag är född och uppvuxen i Stockholm. Men halva min släkt är från Norrland, så jag får väl fråga dem, om jag inte förstår vad som sägs i boken.
Citera
2014-08-08, 22:10
  #4462
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Okej, också jag är född och uppvuxen i Stockholm. Men halva min släkt är från Norrland, så jag får väl fråga dem, om jag inte förstår vad som sägs i boken.

Bra, då löser det sig för dig då också!
Citera
2014-08-08, 22:12
  #4463
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra, då löser det sig för dig då också!

Ja, det gör det säkert.
Citera
2014-08-08, 22:21
  #4464
Medlem
pimmetjes avatar
Gone Girl av Gillian Flynn, The New York Trilogy av Paul Auster och The Red House av Mark Haddon.

Köpte Gone Girl eftersom att jag gillar David Fincher och är sugen på att se filmen när den kommer. Läste ut den på någon dag och tyckte att det var en väldigt bra bok. Påminde mig om Dennis Lehane och speciellt Mystic River.

New York-trilogin har jag hört ska vara bra så jag passade på när jag hittade den billigt. Mark Haddon-boken köpte jag egentligen som present till min sambo eftersom att vi båda ÄLSKADE The Curious Incident of the Dog in the Night-Time men jag blev lite ledsen när jag läste en hel del negativa recensioner på goodreads. Så får hoppas på det bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in