2014-08-08, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Köpte Gone Girl eftersom att jag gillar David Fincher och är sugen på att se filmen när den kommer. Läste ut den på någon dag och tyckte att det var en väldigt bra bok. Påminde mig om Dennis Lehane och speciellt Mystic River.

Lehane är mycket, mycket bättre! Han är en bättre författare och hans böcker är bra till skillnad ifrån Gone Girl!
Citera
2014-08-08, 22:40
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lehane är mycket, mycket bättre! Han är en bättre författare och hans böcker är bra till skillnad ifrån Gone Girl!
Ja, jag vet att det nog är lite för snällt att jämföra Lehane med henne, men jag köpte verkligen Gone Girl på vinst och förlust och blev väldigt positivt överraskad. Lehane är en av mina favoritförfattare (och definitivt min favoritförfattare när det kommer till deckare) så det krävdes att jag gillade boken väldigt mycket för att göra den jämförelsen haha.

Har dock läst väldigt blandade recensioner även av Gone Girl, och jag har förstått att alla inte är jätteförtjusta i den men jag uppskattade den som sagt väldigt mycket.
Citera
2014-08-08, 23:44
Medlem
Är mycket sällan jag köper böcker, men nu kunde jag inte motstå att köpa Rosengädda nästa. Är väldigt tveksam då författaren även skrivit Linas kvällsbok (som jag avskyr med passion). Men den här boken ser mycket lovande ut så vi får se
Citera
2014-08-09, 02:16
Medlem
Murakami - Fågeln som vrider....

(Försökt läsa den tre gånger tidigare. Lyckats en gång. Fann den helt direkt tråkig och fånig. Ska ge den en ny chans pga vänners inrådan/övertalning. Antingen håller den, eller så är det dags att avpollettera en del bekanta.)
Citera
2014-08-09, 15:34
Medlem
Spyrrans avatar
Idag blev det en del böcker. Trodde det skulle räcka med Stephen King-böckerna som jag beställde häromdan, men icke sa nicke.

Natasja T och Vera Efron - Såld
Steve Jackson - Monster
Ray Kluun - En sorts kärlek
Linnea Willen - barfota änglar
Margaretha Sturesson - Om det så skulle kosta mig livet
Tim Guenard - Starkare än hatet
Helene Arkhem - Jätten i spegeln
Koren Zailackas - Packad
Bengt-Åke och Agneta Cras - Otryggare kan ingen vara
Bua Bonmere och Nicola Pierce - Miss Bangkok, memoirs of a Thai prostitute.
Kristina Jones, Celeste Jones, Juliana Buhring - De oskuldsfulla

En del av dem handlar om livet i en sekt, andra om svår uppväxt eller liknande. Vet inte varför, men jag fann dem ändå fascinerande och/eller intressanta. Just nu är jag dessutom inne i en period där jag uppskattar självbiografier, memoarer, böcker om verkliga händelser etc.
Citera
2014-08-11, 17:35
Medlem
pimmetjes avatar
The Rules of Attraction av Bret Easton Ellis. Trodde att jag redan hade den men tydligen inte! Ska läsa några BEE-böcker nu hade jag tänkt, har bara läst American Psycho, Less than Zero och Imperial Bedrooms.
Citera
2014-08-11, 17:58
Medlem
nestesaippuas avatar
Fredrik Backman - Min mormor hälsar och säger förlåt

Jag behövde en ny pocketbok att läsa på stranden och eftersom jag gillade "En man som heter Ove" så otroligt mycket så fick det bli en bok till av herr Backman.
Citera
2014-08-11, 19:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
The Rules of Attraction av Bret Easton Ellis. Trodde att jag redan hade den men tydligen inte! Ska läsa några BEE-böcker nu hade jag tänkt, har bara läst American Psycho, Less than Zero och Imperial Bedrooms.

Läste den i gymnasiet senast (12 år sen typ), men gillade den mycket då och minns den som en av hans bästa böcker!
Citera
2014-08-11, 20:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

En lite underskattad bok tycker jag är The Informers (Angivarna). Minns att jag läste den i tonåren och blev mäkta imponerad av det likgiltiga i den. Samt att man inte var säker på om det verkligen var så att Jamie var vampyr eller inte. Hur som haver var Ellis en av de första författarna jag började apa efter när jag själv började skriva.
Citera
2014-08-11, 20:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
En lite underskattad bok tycker jag är The Informers (Angivarna). Minns att jag läste den i tonåren och blev mäkta imponerad av det likgiltiga i den. Samt att man inte var säker på om det verkligen var så att Jamie var vampyr eller inte. Hur som haver var Ellis en av de första författarna jag började apa efter när jag själv började skriva.

Gillar den skarpt jag med, längesen som jag läste den sist dock, fick ett stort sug nu!
Citera
2014-08-11, 20:45
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag har en kompis som är ett stort BEE-fan så jag har fått en ordning i vilken jag ska läsa hans böcker haha. The Informers är inte en av böckerna jag har på min lista än men får lägga till den! Först blir det The Rules of Attraction, Glamorama och Lunar Park.
Citera
2014-08-11, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag har en kompis som är ett stort BEE-fan så jag har fått en ordning i vilken jag ska läsa hans böcker haha. The Informers är inte en av böckerna jag har på min lista än men får lägga till den! Först blir det The Rules of Attraction, Glamorama och Lunar Park.

Glamorama har jag aldrig orkat ta mig igenom, inte hela, fastnar alltid ungefär 100 sidor in och sen orkar jag inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in