Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
De här alternativen finns:
1. Det där med att gå sin egen väg fungerar för dig. Då är allt jättebra och då klarar du ju dig utan bidrag. Så då ska du inte ha något heller.
2. Det där med att gå sin egen väg fungerar inte. Då får du se till att rätta dig efter vad vi, folket, säger. Annars ska du inte ha bidrag.
Jag har inte bett om något bidrag, jag vill ha ut min a-kassa. Det tycker jag är skillnad.
Jag går alltid min egna väg, och jag kämpar alltid för min rätt. Utan också får oss som tycker och tänker lika kring detta.
Du kanske själv hade blivit rätt att rövarkungen ska knuffa omkull dig om du säger vad du tycker, inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adikatpw
Jo men du inser väl själv varför folk slickar röv och gör precis som AF säger. Det är AF som styr över ditt öde, gör du inte som dom säger får du inga pengar. Är du uppkäftig får du inga pengar. Det är af som har makten och det är bara att lyda eller riskera att bli utkastad. Har dock bara varit medlem där sen jag gick ut skolan i år och har dessvärre inte mycket negativt att säga, men har hört många som klagar så jag kommer säkert få känna av af maktbehov i framtiden.
Visst vill man stå upp för sig själv ibland och visa sin stolthet, men ibland har man inget val än att svälja den och sätta sig själv i underläge. Säger det igen, aktivitetsrapport systemet är bara skit, det måste finnas andra sätt att få folk att bli motiverade att hitta sig ett arbete än att förnedra dom.
Jag vet, jag gjorde det en gång, jag skickade in min rapport och det var otroligt pinsamt. skämdes som en hund. AF kommer aldrig bli mina ledare för människorna som jobbar där, besitter ganska låga IQ-nivåer och kriterierna på att jobba där är heller inte så höga.
Arbetsförmedlingen= Arbetsförnedringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Kan folk sluta gnälla över hur svårt det är att söka jobb bitte. Ni får ert uppehälle betalt av andra människor, det minsta ni kan göra är att försöka ta er ur situationen så hårt ni bara kan. Gå tillbaks 100 år och ni hade svultit istället.
Hamnar man i något låtsasarbete som är nästan heltid och man får existensminimum tillbaks, då kan jag köpa att man är arg. Men att gnälla över att behöva söka hela 20 jobb (Tar för fan ingen tid alls.) är bara pinsamt.
Som sagt igen, hoppas jag inte ska behöva svara på dessa ignoranta kommentarer igen, eftersom jag förmodligen arbetat mer än de flesta här, och även hårdare. Jag klagar inte på att man ska söka 20 jobb.
Det som är förnedrande är att man ska sitta och redovisa vad man gör och hur man gör det, vilka man pratat med om jobb osv. För mig är det väldigt personligt med vilka jag pratar arbete med. det ska inte någon valnötsknäckade torrslida på någon jävla arbetsförmedling ha med å göra. Jag kommer se till att yla dag å natt tills det situationen blir mer anpassningsbar för mig. Fast om du vill göra samma, om du skulle hamna i situation som arbetslös en dag. Har du två val att välja, antigen beter du dig som en hund eller så gör du inte det.
Poängen med detta är att jag vet att många känner som jag, de klarar inte av att svälja sin stolthet och bli en liten bitch till massa nollor på arbetsförmedligen. Och går sin egna väg till kriminalitet. Det är väldigt tråkigt eftersom såna människor många gånger är väldigt intelligenta och blir missuppfattade utav samhället. Om man tar ett exempel, kan man vara ledare i Hells Angels kan man också styra ett företag med minst 50 anställda.