2014-08-06, 12:55
Medlem
KungLustigs avatar
Coden-

Nej jag kommer inte ställa mig i ledet bland robotstyrda drönarhjärnor som vårat samhälle består utav, jag har alltid varit en vilde och stått upp för saker jag tycker och tänker, och gått dit jag vill.

Nope jag är inte född på 90-talet, vad får dig att tro detta?

latexxxss-

Jo på något sätt planerar jag att att göra mig hört för regeringen, jag tycker detta är väldigt viktigt att man ändrar på detta.

Soleher

Det kanske ligger något i de du säger, däremot många tanter som arbetar där, älskar att sitta och jävlas med oss som är arga. Riktiga torrkärrigar som kan knäcka nötter med sina torra knipmusar är vad dem är. Åtminstone kärringen jag snackade med idag. Hoppas de som faktsikt gör ett bra jobb på AF inte känner sig träffade utav min rubrik, i såna fall ber jag er att inte göra det.

anonymkristenidiot-

Absolut, 20 jobb kan man ordna i månaden det är hellungt. Däremot blir jag jävligt förbannad på att de ska sitta och förhöra en som man sitter hos Grundval Larson på rikskrim, det är väldigt förnedrande och det sätter mentala väggar runt mig. Blir väldigt frustrerad över såna här saker.

Håller med dig the13
- vill sätta mig i Reinfeldts trädgård och lägga en riktig pundarklubba på gräsmattan.

Rad-i-Kalle

Tror inte riktigt det var så, däremot kan jag tänka mig att det var så hon borde ha menat och sagt. Nu sa hon verkligen det jag skrev med en ohygligt otrevlig manör.
Citera
2014-08-06, 13:01
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Vi har Alliansen att tacka för all idioti, även den skit som uppstår på AF.
Som arbetande skattebetalare vill jag att alla arbetslösa och bidragstagare skall sysselsättas. Ej sitta hemma och kolla på daytime-TV.

Pengar mot aktivitet.
Högre betalt för de som utför riktigt jobb på fria marknaden.
Citera
2014-08-06, 13:11
Medlem
Söka 20 jobb tar juh förfan 30minuter, vad gör du resten av 179,5 timmarna som är den tiden du får betalt av A-kassan för.
Citera
2014-08-06, 13:15
Medlem
KungLustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Hänga dom är väl en överdrift, men dom borde förbättras. Som det redan har nämnts så är det regeringen du ska skylla på sen finns det alltid enskilda individer som beter sig som svin. Var glad för att du får uppgifter som du lätt kan ljuga ihop. Du kan ljuga om att du frågor runt bland dina bekanta om dom kan hjälpa dig eller ge dig lite tips. AF kommer aldrig att kolla upp det ändå, sen märker dom att du är engagerad.

Jag brukar bara skicka iväg ett par halv dugliga mail i månaden som jag ändå inte kommer få svar på bara för att ha något att visa upp. Bara där inser man att deras aktivitetsrapport system inte fungerar. Dom borde förbättras ordentligt och visst dom ska inte göra allting åt en, men dom ska väl vara lite engagerade och ge lite tips och motivera lite så man inte ger upp.

Credit till dom som har varit långtidsarbetslösa och fortfarande har samma motivation och aldrig ger upp. Det kan inte vara lätt.

Nej det är ingen överdrift Jag vet att fler beter sig som hon jag hade kontakt med idag, och kanske till å med mycket värre. Slickar man inte röv på dem kommer de göra saker jävligt för en, jag tar inte den där skiten. Jag håller på och se till att den kärringen ska få konsekvenser för de hon myttade upp för mig. Däremot kommer jag inte hänga eller skada henne fysiskt på något vis.

Jag tycker det är väldigt konstigt att AF bara jobbar med hjärnlösa drönare, som bara gör precis som de säger på AF dag ut å dag in. Och låter latheten ta över när stolta vikingakrigare kommer på knackar på och vill ha jobb. Blir för svårt för dem på arbetsförmedlingen då.

Detta har självfallet med AFs hårda regler att göra. dem hårda diciplin-reglerna har gjort att alla hundar sitter och gör vacker tas till "Husse och Matte (Arbetsförmedligen)" medans vargen inte förstår ett skit och slår sig fri ut på sin egna väg. Detta blir självfallet ofta kriminalitet eller annan form utav utanförskap.

Självklart respekterar jag att vissa verkligen mer än något annat vill ha jobb, och kämpar till 100 % varenda dag.
Citera
2014-08-06, 13:17
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Som arbetande skattebetalare vill jag att alla arbetslösa och bidragstagare skall sysselsättas. Ej sitta hemma och kolla på daytime-TV.

Pengar mot aktivitet.

Word.

Till TS. Vilket slags system tycker du att vi borde inføra, om vi nu skall ta bort AF?

Jag har aldrig haft med AF att gøra, så det ær svårt før mig att sæga varken bu eller bæ angående deras inverkan.
Citera
2014-08-06, 13:20
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:

Pengar mot aktivitet.
Givetvis väger din åsikt mer för inte nog med att du är en skattebetalare utan t.o.m. en arbetande skattebetalare.
Citera
2014-08-06, 13:21
Medlem
KungLustigs avatar
Citat:
Kollar ytters sällan på hjärntvättsfönstret. Finns många sätt att sysselsättas på, däremot behöver man inte övervakas som av en hök utav staten bara bara för att man är AL.

Pengar mot aktivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av xoxoleah
Söka 20 jobb tar juh förfan 30minuter, vad gör du resten av 179,5 timmarna som är den tiden du får betalt av A-kassan för.
Jag söker en hel del jobb. faktiskt, däremot vill jag inte sitta och räkna hur många jobb jag söker och redovisa hur och var jag söker mina jobb. Det är ruggigt förnedrande. Innan jag blev arbetslös jobbade jag väldigt hårt. Pendlade 3 timmar om dagen för att jobba där jag jobbade.

Men när detta är tacken, för att man slitit arslet av sig och betalat skatt och tyvärr hamnat i arbetslöshet pga av att företaget gick väldigt kärvt, blir jag riktigt förbannad.
Citera
2014-08-06, 13:22
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Nej jag kommer inte ställa mig i ledet bland robotstyrda drönarhjärnor som vårat samhälle består utav, jag har alltid varit en vilde och stått upp för saker jag tycker och tänker, och gått dit jag vill.
De här alternativen finns:

1. Det där med att gå sin egen väg fungerar för dig. Då är allt jättebra och då klarar du ju dig utan bidrag. Så då ska du inte ha något heller.

2. Det där med att gå sin egen väg fungerar inte. Då får du se till att rätta dig efter vad vi, folket, säger. Annars ska du inte ha bidrag.
Citera
2014-08-06, 13:26
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Nej det är ingen överdrift Jag vet att fler beter sig som hon jag hade kontakt med idag, och kanske till å med mycket värre. Slickar man inte röv på dem kommer de göra saker jävligt för en, jag tar inte den där skiten. Jag håller på och se till att den kärringen ska få konsekvenser för de hon myttade upp för mig. Däremot kommer jag inte hänga eller skada henne fysiskt på något vis.

Jag tycker det är väldigt konstigt att AF bara jobbar med hjärnlösa drönare, som bara gör precis som de säger på AF dag ut å dag in. Och låter latheten ta över när stolta vikingakrigare kommer på knackar på och vill ha jobb. Blir för svårt för dem på arbetsförmedlingen då.

Detta har självfallet med AFs hårda regler att göra. dem hårda diciplin-reglerna har gjort att alla hundar sitter och gör vacker tas till "Husse och Matte (Arbetsförmedligen)" medans vargen inte förstår ett skit och slår sig fri ut på sin egna väg. Detta blir självfallet ofta kriminalitet eller annan form utav utanförskap.

Självklart respekterar jag att vissa verkligen mer än något annat vill ha jobb, och kämpar till 100 % varenda dag.

Jo men du inser väl själv varför folk slickar röv och gör precis som AF säger. Det är AF som styr över ditt öde, gör du inte som dom säger får du inga pengar. Är du uppkäftig får du inga pengar. Det är af som har makten och det är bara att lyda eller riskera att bli utkastad. Har dock bara varit medlem där sen jag gick ut skolan i år och har dessvärre inte mycket negativt att säga, men har hört många som klagar så jag kommer säkert få känna av af maktbehov i framtiden.

Visst vill man stå upp för sig själv ibland och visa sin stolthet, men ibland har man inget val än att svälja den och sätta sig själv i underläge. Säger det igen, aktivitetsrapport systemet är bara skit, det måste finnas andra sätt att få folk att bli motiverade att hitta sig ett arbete än att förnedra dom.

Arbetsförmedlingen= Arbetsförnedringen.
Citera
2014-08-06, 13:31
Medlem
Rodimusprimes avatar
Kan folk sluta gnälla över hur svårt det är att söka jobb bitte. Ni får ert uppehälle betalt av andra människor, det minsta ni kan göra är att försöka ta er ur situationen så hårt ni bara kan. Gå tillbaks 100 år och ni hade svultit istället.

Hamnar man i något låtsasarbete som är nästan heltid och man får existensminimum tillbaks, då kan jag köpa att man är arg. Men att gnälla över att behöva söka hela 20 jobb (Tar för fan ingen tid alls.) är bara pinsamt.
Citera
2014-08-06, 13:35
Medlem
KungLustigs avatar
Jag hoppas alla som läser denna tråd inte missuppfattar mig och tror att jag är ovillig att arbeta.
Jag är en individ precis avslutat ett arbete där jag arbetade väldigt hård med, gick upp från sängen klockan 6 och kom hem från jobbet klockan sju. Och jag tvilvar på att någon utav er som skriver i denna tråd har haft ett sådant villkor på ett arbete. Jag pendlade ungefär 3-4 timmar om dagen. vilket också är väldigt tungt.

Anledningen till att jag slutade arbeta där var att företagen gick väldigt trögt och så vitt jag vet har dem konkat nu, trotts all nedskärning.
Citera
2014-08-06, 13:56
Medlem
Var på AF för cirka en månad sen och bad om intyg på att jag var inskriven, vilket jag behövde åt socialen då jag ville ansöka om soc. Tills jag har ett jobb(är aktivt sökande och har nu troligen ett vid månadsskiftet, så skönt!)

Men kärringen i receptionen på Af, från ingenstans drog till med "Ditt äckel, du kan inte komma hit och tro att du ska suga ut skattepengar, hur fan tänkte du nu?"

Ja. Så sa hon.

Blev helt paff, kände mig jättekränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in