Citat:
Ursprungligen postat av
Adikatpw
Hänga dom är väl en överdrift, men dom borde förbättras. Som det redan har nämnts så är det regeringen du ska skylla på sen finns det alltid enskilda individer som beter sig som svin. Var glad för att du får uppgifter som du lätt kan ljuga ihop. Du kan ljuga om att du frågor runt bland dina bekanta om dom kan hjälpa dig eller ge dig lite tips. AF kommer aldrig att kolla upp det ändå, sen märker dom att du är engagerad.
Jag brukar bara skicka iväg ett par halv dugliga mail i månaden som jag ändå inte kommer få svar på bara för att ha något att visa upp. Bara där inser man att deras aktivitetsrapport system inte fungerar. Dom borde förbättras ordentligt och visst dom ska inte göra allting åt en, men dom ska väl vara lite engagerade och ge lite tips och motivera lite så man inte ger upp.
Credit till dom som har varit långtidsarbetslösa och fortfarande har samma motivation och aldrig ger upp. Det kan inte vara lätt.
Nej det är ingen överdrift Jag vet att fler beter sig som hon jag hade kontakt med idag, och kanske till å med mycket värre. Slickar man inte röv på dem kommer de göra saker jävligt för en, jag tar inte den där skiten. Jag håller på och se till att den kärringen ska få konsekvenser för de hon myttade upp för mig. Däremot kommer jag inte hänga eller skada henne fysiskt på något vis.
Jag tycker det är väldigt konstigt att AF bara jobbar med hjärnlösa drönare, som bara gör precis som de säger på AF dag ut å dag in. Och låter latheten ta över när stolta vikingakrigare kommer på knackar på och vill ha jobb. Blir för svårt för dem på arbetsförmedlingen då.
Detta har självfallet med AFs hårda regler att göra. dem hårda diciplin-reglerna har gjort att alla hundar sitter och gör vacker tas till "Husse och Matte (Arbetsförmedligen)" medans vargen inte förstår ett skit och slår sig fri ut på sin egna väg. Detta blir självfallet ofta kriminalitet eller annan form utav utanförskap.
Självklart respekterar jag att vissa verkligen mer än något annat vill ha jobb, och kämpar till 100 % varenda dag.