2014-08-05, 23:42
Medlem
Aleopas avatar
Ja de blir tajt. Tror absolut vi kan sätta två stycken, men frågan är om vi kan hålla tät när de ska kontra med han Lafatta helatiden. Ett mål inom första timmen och tätt bakåt så kan de nog bli grejer av matchen.

Allatillstadion!
Citera
2014-08-05, 23:47
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Givetvis är det så och svenska lag fortsätter att visa hur usla man är.

Ett TJECKISKT lag. Något gör dem ju rätt som vi är så jävla efterblivna till att aldrig förstå.

Ni som är emot slopandet av 51%-regeln är väl nöjda nu? Så länge Mjällby och Gefle får vara kvar i Allsvenskan så är allt gott.

Nu ska du ju inte dra alla svenska lag över en kam, Häcken slog ut Sparta Prag i fjol i Europa League. Men så har ju Häcken också rätt bra statistik på MFF de senaste åren.....
Citera
2014-08-06, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir spännande i afton, det verkar dessutom som man kan se det hela via lite trevliga sidor.

50/50 läser man lite här och var men det känns som det är lite mer övertag för Sparta trots allt även om jag absolut tror MFF har chansen. Skall vi säga 1-0 i paus och sedan 2-0 efter en timme, ett Sparta som flyttar fram för att få det nödvändiga målet och istället tappar in ett till bakåt till 3-0 framåt 80e?
Citera
2014-08-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir spännande i afton, det verkar dessutom som man kan se det hela via lite trevliga sidor.

50/50 läser man lite här och var men det känns som det är lite mer övertag för Sparta trots allt även om jag absolut tror MFF har chansen. Skall vi säga 1-0 i paus och sedan 2-0 efter en timme, ett Sparta som flyttar fram för att få det nödvändiga målet och istället tappar in ett till bakåt till 3-0 framåt 80e?

tycker man att det är 50/50 är det bara rejält önsketänkande. spartas odds på att avancera ligger på 1.12 och ligger nog inte långt ifrån verkligheten.
Citera
2014-08-06, 12:48
Medlem
svulles avatar
Känns som Malmö lever lite väl mycket på det liknande läge man hade förut i CL-playoff:et. Tappar inte Sparta fattningen fullständigt så ska man vinna detta relativt enkelt. Sågs ju rätt tydligt att laget är betydligt bättre än Malmö när man väl kom igång.
Citera
2014-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Känns som Malmö lever lite väl mycket på det liknande läge man hade förut i CL-playoff:et. Tappar inte Sparta fattningen fullständigt så ska man vinna detta relativt enkelt. Sågs ju rätt tydligt att laget är betydligt bättre än Malmö när man väl kom igång.
Ska man gå in till en match med ett hopp och en positiv attityd eller ska man ge upp på förhand? Klart som fan att de flesta tror att Sparta går vidare, men det krävs inget mirakel.
Citera
2014-08-06, 13:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Jag tror man mycket väl kan vinna matchen. MFF förlorar väldigt sällan på hemmaplan. Jag tror man vinner med 3-2 eller slutar det 2-2. Matchen kommer att vara händelserik och svängig.
Citera
2014-08-06, 13:04
Bannlyst
Enligt FK väljer Hareide att bänka både Mehmeti och Mange Eriksson ikväll och starta med Rosenberg samt Thelin. Är det inte riskfyllt att starta med den senare, som är otroligt bra på att försvinna ur matcherna och vara sämst? Eller vill han ha lite kapital på bänken som han senare kan byta in och sätta tryck på Sparta när det behövs? Jag tror så.
Citera
2014-08-06, 13:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Enligt FK väljer Hareide att bänka både Mehmeti och Mange Eriksson ikväll och starta med Rosenberg samt Thelin. Är det inte riskfyllt att starta med den senare, som är otroligt bra på att försvinna ur matcherna och vara sämst? Eller vill han ha lite kapital på bänken som han senare kan byta in och sätta tryck på Sparta när det behövs? Jag tror så.

Thelin har ju gjort två av våra tre CL-mål. Jag tycker ändå att Mehmeti borde startat. Han gjorde två mål i helgen och kanske på väg in i flytet.
Citera
2014-08-06, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Thelin har ju gjort två av våra tre CL-mål. Jag tycker ändå att Mehmeti borde startat. Han gjorde två mål i helgen och kanske på väg in i flytet.

Men Thelin försvinner ju ur matcherna och det håller inte när man jagar mål under hela matchen. Han håller i högst en halvlek och sen ser man inte till honom nästa.

Mange Eriksson borde starta på mittfältet och Mehmeti som anfallare. Det ska vara offensivt från start!
Citera
2014-08-06, 13:22
Medlem
EddieShredders avatar
Varje år hoppas man ett svenskt lag ska förgylla mörka höstkvällar så pass mycket att man tror laget ska överprestera. Svensk fotbolls utveckling: Så fort en spelare gör ett antal bra matcher i AS säljs spelaren till utlandet. Kvar blir juniorer eller de som inte är tillräckligt bra för europeisk nivå. Med den metoden kan vi ärligt talat inte ngnsin hoppas på ett svensk lag i CL.

Klasskillnaden mellan Prag och Malmö förra matchens 2a halvlek var så påtaglig att min tanke är att MFF tyvärr inte har en chans i dag heller. 4-2 skulle nog snarare varit 7-2 i Prag. Man slutar dock aldrig hoppas, matchen blir kul att kika på, men risken är att det ramlar in ett tidigt bakåt och spänningen är förstörd direkt
Citera
2014-08-06, 13:29
Medlem
BirkaBagarens avatar
Visst har Sparta högre högstanivå än Malmö men min känsla inför ikväll är att det blir jämt. Kunde Sparta göra 45 dåliga minuter förra matchen kan de så klart göra det igen, på bortaplan. Lär bli ett bra tryck på stadion, 16740 sålda biljetter just nu.

Sparta hade ligamatch i lördags som man vann med 3-0 och i princip samma lag som spelade mot Malmö spelade.

Hade jag inte lagt ner spelandet så hade jag nog spelat på Malmö-vinst till 2.99 eller 1X till 1.64.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in