Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
MFF gjorde ju egentligen inte en dålig MATCH man gjorde en dålig HALVLEK eller om vi så vill, en dålig fjärdedel av mötet med Sparta Prag, det återstår 50% av matchen och under de 90-minutrarna kan MFF mycket väl göra två baljor.
Sedan var det givetvis en dålig fjärdedel och de snabba målen som vände på steken var givetvis tunga för MFF, dock hade jag farhågor om att MFF där lika gärna kunde fallit igenom totalt och att matchen kunde slutat 6,7-2 men man stoppade fallet och har ett tufft men långt ifrån omöjligt utgångsläge inför mötets andra halvlek.
Sparta lär ju backa hem mer på Swedbank och precis som flera skrivit i diverse media så lär det bli rejält tryck på Sparta om MFF bara får in 1-0 under första halvlek i Malmö.
Problemet är väl att Malmö gjorde det bra i första halvlek igår för att Sparta var just dåliga. Det var som att man började spela fotboll efter 30 minuter, och då hade Malmö haft sitt i målväg för dagen. I början av matchen tog man inte löpningar, passningar satt inte och det var total idétorka. Lägg därtill att man gav Malmö ett hav av yta. Då är det lätt att få med sig mål för Malmö. Det är ju bara att kolla på Spartas målvakts reaktioner. Han blir ju skogstokig på det slapphänta försvarsspelet. När man sedan började spela fotboll så var Malmö tämligen underlägsna dessvärre.
Malmös enda chans, i min bok, är att Sparta inte gör en solid insats. Gör Sparta "det man ska" så har Malmö inte en chans. Jag tror tvärtemot att Sparta verkligen inte kommer backa hem. Deras offensiv är deras styrka. Man kommer säkert vara något mer defensiva och nyttja sitt effektiva kontringsspel. Man vill garanterat göra mål gör att på så sätt eliminera Malmö. 2-0 är ju som du säger, inte omöjligt. Men Sparta kommer göra mål - sanna mina ord.