Citat:
Ursprungligen postat av
Louie
Det där är ju enbart ett rejält önsketänkande. Sparta har 6 ordinarie landslagspelare i sin startelva, i helgens match spelade 4 av dessa har jag för mig.
Tänk tillbaka när ett svenskt klubblag senast kunde konkurrera i Europa. MFF och IFK GBG, båda under 80-talet och sistnämnde även under tidigt och mitten på 90-talet. Under den här tiden så minns jag att båda lagen alltid hade 2-3 ordinarie landslagspelare och alltid någon till som var aktuellt för startelvan till landslaget. MFF har inte en enda landslagsaktuell spelare! Sparta har 6 ordinarie!
Ända som talar emot Sparta är att dom har ett sämre bortafacit men framförallt att de precis startat säsongen.
Jag tycker att ett odds på över 2 på Sparta kan vara värt att satsa lite pengar.
Tjeckiska landslaget är verkligen inte vad det varit. Ett mittenlag i Europa, Sverige en klass bättre. Utan att ha kollat igenom uppställningar så är nog många av dessa sex landslagsmän truppspelare i landslaget, inga nyckelspelare direkt.
Tittar man på Spartas bortafacit så är det inte så värst imponerande. Nu ska man till Sverige, och möta ett betydligt bättre lag än tjeckiska mittenlag. Sparta kommer såklart också vara rät tillfreds med att låta Malmö ha en del boll. Många verkar negligera första halvlek i Tjeckien. Kan Malmö såra Spartapå liknande sätt, få in 1-0, och sedan bomba på med Eriksson och Mehmeti i andra halvlek så får Sparta det jobbigt.
Tittar man odds tycker jag värdet ganska klart är på MFF, något jag också spelat (pengarna tillbaka vid kryss till 2.125).