2014-07-29, 21:01
Medlem
Ja det går ju verkligen bra för MFF nu... 4-2 i arslet i Prag. Givetvis inte kört men med så här genomruttet försvarsspel har man inget i CL att göra.
Citera
2014-07-29, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det går ju verkligen bra för MFF nu... 4-2 i arslet i Prag. Givetvis inte kört men med så här genomruttet försvarsspel har man inget i CL att göra.

Givetvis är det så och svenska lag fortsätter att visa hur usla man är.

Ett TJECKISKT lag. Något gör dem ju rätt som vi är så jävla efterblivna till att aldrig förstå.

Ni som är emot slopandet av 51%-regeln är väl nöjda nu? Så länge Mjällby och Gefle får vara kvar i Allsvenskan så är allt gott.

Citera
2014-07-29, 21:39
Bannlyst
2-0 eller 3-1 om tjeckerna gör ett mål måste MFF fixa. Känns redan på förhand omöjligt.
Citera
2014-07-29, 21:53
Medlem
svulles avatar
Nej, det blir nog EL-playoff för Malmö. Hur stor kostym har man tagit för att aspirera på CL-platser egentligen, och skulle ett missat EL-gruppspel innebära ett uruselt resultat för året? Vad kostade Adu exempelvis?
Citera
2014-07-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot

Ett TJECKISKT lag. Något gör dem ju rätt som vi är så jävla efterblivna till att aldrig förstå.

Ni som är emot slopandet av 51%-regeln är väl nöjda nu? Så länge Mjällby och Gefle får vara kvar i Allsvenskan så är allt gott.

Oväntat att du är inne och vevar om hur usel svensk fotboll är och hur allt skulle vara så mycket bättre utan 51%-regeln. Förra gången du var igång så frågade jag dig hur allt magiskt skulle bli bättre om man avskaffade 51%-regeln men då uteblev svaret, behagar du svara den här gången?

För att nämna något om matchen så hade jag nog på förhand tyckt att 4-2 vore okej, två bortamål och en chans att vända även om den inte är så stor. Åges eviga tjat om hur vi ska spela i europa kan man fundera över vad det innebär för jag ser ingen skillnad mot Norlings försök, fyra bollar i baken på bortaplan som resultat av ett naivt och ihåligt försvar precis som mot Zagreb och Swansea. Första halvlek såg mycket bra ut men i andra skruvade Sparta upp tempot och blottade våra brister. Att det var en rättvis seger går inte att snacka bort men fan vilka pissiga mål att släppa in, på första missar Hammar markeringen och nicken ser inte precis otagbar ut för Robin. Tvåan och trean visar samma saker som vi fick se 2011 i EL, vi får inte bort bollen och då är bättre lag skoningslösa. På fyran kontrar 3 tjecker mot sex MFFare, det ska inte få bli mål.
Senast redigerad av Dalesmale 2014-07-29 kl. 22:31.
Citera
2014-07-29, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Oväntat att du är inne och vevar om hur usel svensk fotboll är och hur allt skulle vara så mycket bättre utan 51%-regeln. Förra gången du var igång så frågade jag dig hur allt magiskt skulle bli bättre om man avskaffade 51%-regeln men då uteblev svaret, behagar du svara den här gången?

Jag har redan svarat två långa sidor för er tvivlare, är det så svårt att kolla tillbaka vad jag har skrivit angående detta? Orkar inte älta i all framtid. Det finns inget mer att säga i denna diskussion, vi får nöj oss helt enkelt att vi är så underlägsna.
Citera
2014-07-29, 22:41
Medlem
svulles avatar
Citat:
Jag har redan svarat två långa sidor för er tvivlare, är det så svårt att kolla tillbaka vad jag har skrivit angående detta? Orkar inte älta i all framtid. Det finns inget mer att säga i denna diskussion, vi får nöj oss helt enkelt att vi är så underlägsna.

Du får nöja dig med att vi har föreningsdemokrati där en majoritet av föreningarna och dess medlemmar inte vill slopa 51%-regeln. Ska vi då slopa den ändå, köra över klubbar och dess supportrar, för att du är förbannad när det går dåligt i Europa? Känns logiskt.
Citera
2014-07-29, 22:55
Medlem
Jag har inte full koll på hur den där 51&regeln innebär men det känns ju inte som att det skulle göra någon större skillnad. Svensk fotboll är helt enkelt inte bättre än så här.
Citera
2014-07-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nej, det blir nog EL-playoff för Malmö. Hur stor kostym har man tagit för att aspirera på CL-platser egentligen, och skulle ett missat EL-gruppspel innebära ett uruselt resultat för året? Vad kostade Adu exempelvis?
Som jag förstått det har det inte satsats några enorma pengar den här säsongen och vi har ju faktiskt fått in en hel del på spelarförsäljningar i år, Dahlin, Jansson, Friberg och någon junior till Man City för ca 5 miljoner styck och Albornoz för 15. Adu har jag inte hört eller läst några siffror kring men det var säkert en ganska dyr värvning, Agon kostade inga övergångspengar, Thelin och Tinnerholm hade 6 månader kvar. Jag tror vi landar på ett resultat strax under noll om vi inte får några europabonusar.
Citera
2014-07-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Som jag förstått det har det inte satsats några enorma pengar den här säsongen och vi har ju faktiskt fått in en hel del på spelarförsäljningar i år, Dahlin, Jansson, Friberg och någon junior till Man City för ca 5 miljoner styck och Albornoz för 15. Adu har jag inte hört eller läst några siffror kring men det var säkert en ganska dyr värvning, Agon kostade inga övergångspengar, Thelin och Tinnerholm hade 6 månader kvar. Jag tror vi landar på ett resultat strax under noll om vi inte får några europabonusar.
Dahlin gick väl för tio?
Citera
2014-07-30, 00:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Gud vad du är kritisk till svensk fotboll. Det finns fler vägar till sportslig framgång än att slopa 51% regeln.

4-2 borta mot Sparta Prag är inte så dåligt, Malmö släppte förvisso in lite billiga mål men på hemmaplan har man någorlunda god chans att vända. De som förvåna mig mest med den här matchen är hur loja Prag spelarna var till en början och jämför man första & andra halvlek framstår dom som totalt handlingsförlamade i vissa perioder. Och varför spela inte Mange Eriksson? Formdipp eller helt enkelt utkonkurrerad av Thelin, Mehmeti och Rosenberg?

Och lite till Malmös försvar har dom seriens bästa spelare korsbandsskadad.
Citera
2014-07-30, 09:56
Medlem
kostymnisses avatar
MFF gjorde ju egentligen inte en dålig MATCH man gjorde en dålig HALVLEK eller om vi så vill, en dålig fjärdedel av mötet med Sparta Prag, det återstår 50% av matchen och under de 90-minutrarna kan MFF mycket väl göra två baljor.

Sedan var det givetvis en dålig fjärdedel och de snabba målen som vände på steken var givetvis tunga för MFF, dock hade jag farhågor om att MFF där lika gärna kunde fallit igenom totalt och att matchen kunde slutat 6,7-2 men man stoppade fallet och har ett tufft men långt ifrån omöjligt utgångsläge inför mötets andra halvlek.

Sparta lär ju backa hem mer på Swedbank och precis som flera skrivit i diverse media så lär det bli rejält tryck på Sparta om MFF bara får in 1-0 under första halvlek i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in