Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xluvxluv
Hej alla!
Har några frågor angående mdma som kanske redan har behandlats tidigare i tråden men ställer dem i alla fall.

Jag har tagit mdma med vänner två gånger och bägge gånger har antingen vän nr. 1 eller vän nr. 2 fått med vad de beskrivit som hjärtklapp, obehagliga känslor samt att de känner att det förlorar sitt medvetande när mdma:t kickar in för att sedan gå över på 5-10 min när de fått lugna ner sig lite och accepterat ruset. Jag har aldrig personligen känt dessa känslor men undrar lite hur vanligt det är med dessa känslor, vad det kan bero på (dålig kost/sömn/dos etc.) och hur man kan få personerna på G igen efter obehaget. Jag har upplevt att personerna blir lätt chockade/skrämda och det drar ner stämningen väldigt mycket då man själv blir oroliga för dem och man känner att man måste ta hand om dem än att få uppleva sitt egna rus.

Min andra fråga är nu när jag senast tog mdma så tog jag runt cirka 300-400 mg, vi hade 1 gram som delades på 3 och jag vet att jag tog en större dos än mina vänner, jag hade självklart time of my life men svettades kopiösa mängder, upplevde att det blixtrade till vid ögonen vid 4-5 tillfällen (antar att det var pga av att mina ögonlock blinkade fruktansvärt snabbt och utan kontroll i 2-3 sekunder) samt att jag inte kommer ihåg kanske 20-40 min när jag peaka som hårdast, är det det möjligtvis en signal att dosen kan vart för hög eller är det något som är ett vanligt förekommande vid mdma?

Tacksam för svar.
Testa att ta lägre doser. Jag har brukat en hel del mdma men skulle aldrig få för mig att stoppa i mig en större dos än 200mg och det vore ifall jag var i en säker miljö i goda vänners lag.
Citera
2014-08-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Kort svar, men det låter som ni tog för höga doser. Kanske du eller dina vänner tar någon medicin som är olämplig med MDMA?
Håller med, tror ni tog för stora doser.
Citera
2014-08-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Kort svar, men det låter som ni tog för höga doser. Kanske du eller dina vänner tar någon medicin som är olämplig med MDMA?

Nej, ingen av oss tar någon form ut av medicin.
Citera
2014-08-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Testa att ta lägre doser. Jag har brukat en hel del mdma men skulle aldrig få för mig att stoppa i mig en större dos än 200mg och det vore ifall jag var i en säker miljö i goda vänners lag.

OK, får bli lägre doser i framtiden! Tack för svar
Citera
2014-08-04, 12:46
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Har också upplevt det sedan flera år och det har blivit värre och värre. Jag har dock inte klandrat mitt användande av mdma för detta utan snarare genetik då min brorsa skelade grovt vid unga år.

Jag har inga skelande släktingar.
Tror du inte att ditt användande av mdma kan vara en bidragande anledning till skelandet? Har du koll på om din bror också brukat droger i allmänhet, och mdma i synnerhet?
Citera
2014-08-04, 14:49
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Jag har inga skelande släktingar.
Tror du inte att ditt användande av mdma kan vara en bidragande anledning till skelandet? Har du koll på om din bror också brukat droger i allmänhet, och mdma i synnerhet?

Han lever nog i förnekelse om att drogen i detta fallet snarare är den bidragande faktorn!
Citera
2014-08-04, 16:38
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xluvxluv
Hej alla!
Har några frågor angående mdma som kanske redan har behandlats tidigare i tråden men ställer dem i alla fall.

Jag har tagit mdma med vänner två gånger och bägge gånger har antingen vän nr. 1 eller vän nr. 2 fått med vad de beskrivit som hjärtklapp, obehagliga känslor samt att de känner att det förlorar sitt medvetande när mdma:t kickar in för att sedan gå över på 5-10 min när de fått lugna ner sig lite och accepterat ruset. Jag har aldrig personligen känt dessa känslor men undrar lite hur vanligt det är med dessa känslor, vad det kan bero på (dålig kost/sömn/dos etc.) och hur man kan få personerna på G igen efter obehaget. Jag har upplevt att personerna blir lätt chockade/skrämda och det drar ner stämningen väldigt mycket då man själv blir oroliga för dem och man känner att man måste ta hand om dem än att få uppleva sitt egna rus.

Min andra fråga är nu när jag senast tog mdma så tog jag runt cirka 300-400 mg, vi hade 1 gram som delades på 3 och jag vet att jag tog en större dos än mina vänner, jag hade självklart time of my life men svettades kopiösa mängder, upplevde att det blixtrade till vid ögonen vid 4-5 tillfällen (antar att det var pga av att mina ögonlock blinkade fruktansvärt snabbt och utan kontroll i 2-3 sekunder) samt att jag inte kommer ihåg kanske 20-40 min när jag peaka som hårdast, är det det möjligtvis en signal att dosen kan vart för hög eller är det något som är ett vanligt förekommande vid mdma?

Tacksam för svar.

Tycker det låter som dina vänner får ångest i upcome (det får jag med).
Det är ovanligt men händer för en del, det brukar komma efter 30-40min, och vara i ca 5-10min för mig iaf.
Citera
2014-08-04, 19:55
Medlem
headsteps avatar
Jag och tjejen tänkte köra en gång här snart.
Ärr American Eagles 220mg MDMA från STlive för mycket för två färskingar?

Hur kommer en joint/bong med gräs att fungera i kombination lite senare? Och då syftar jag på bong, bong har en tendens att få mig att somna, men det kanske inte riktigt blir så med ecstasy?
Citera
2014-08-04, 20:07
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstep

Hur kommer en joint/bong med gräs att fungera i kombination lite senare? Och då syftar jag på bong, bong har en tendens att få mig att somna, men det kanske inte riktigt blir så med ecstasy?

Varsin sådan är inte för mycket skulle jag säga iaf! Njae du däckar nog inte utav lite toke, det kommer dock att göra dig fett djävla maxad!
Citera
2014-08-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headstep

För mycket enligt mig, speciellt för din tjej! 220mg trycker på hårt som fan.

Det kommer fungera helt guld. Men rök jävligt lite i början, man kan bli sjukt väck, speciellt om man är ovan vid någon av substanserna.
Citera
2014-08-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
För mycket enligt mig, speciellt för din tjej! 220mg trycker på hårt som fan.

Det kommer fungera helt guld. Men rök jävligt lite i början, man kan bli sjukt väck, speciellt om man är ovan vid någon av substanserna.

Så jävligt är inte 220mg.
Tycker det verkar lagom för de flesta jag stött på.
Citera
2014-08-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Så jävligt är inte 220mg.
Tycker det verkar lagom för de flesta jag stött på.
Men det var killar va? Alldeles för mycket om man är tjej enligt mig. Jag skulle aldrig ge en så stor dos till en färsk tjej.
Citat:
Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Common (small or sensitive people) 60 - 90 mg
Common (most people) 75 - 125 mg
Common (large or less sensitive people) 110 - 150 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto