Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-02, 19:48
Medlem
VVCs avatar
300mg eller 500mg har ingen tolerans rätt sugen på att dra 0,5 men är osäker på hur Ead jag kommer bli. Men det kanske räcker med ungefär 300mg. Men om jag vill maxa eufori hur mycket är de då bäst att ta? //mobil
Citera
2014-08-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
300mg eller 500mg har ingen tolerans rätt sugen på att dra 0,5 men är osäker på hur Ead jag kommer bli. Men det kanske räcker med ungefär 300mg. Men om jag vill maxa eufori hur mycket är de då bäst att ta? //mobil
Drog i mig 300mg en gång när jag hade tolerans, det var tungt som fan. 500mg är en sjukt stor dos, rekommenderar ingen att ta så mycket utan tolerans.

Eller menar du att du ska dela upp det i omgångar?
Citera
2014-08-02, 20:17
Medlem
VVCs avatar
6apb är enligt mig bättre än mdma och då har jag tagit 300-500mg bomber och jag älskar det ! Kanske börjar med 300 sen fyller på med 500 efter 2-3h
Citera
2014-08-02, 20:54
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
6apb är enligt mig bättre än mdma och då har jag tagit 300-500mg bomber och jag älskar det ! Kanske börjar med 300 sen fyller på med 500 efter 2-3h

Förstår inte hur man heller kan trycka i sig så mycket 6-APB, när jag lyckades tjonga i mig ca 600mg under kort tid smetades hela min värld ihop av allt ögonvobbel. Något jag i för sig tyckte om med rusen men skulle aldrig ens vara nära att kunna bete mig socialt eller dylikt.

Jag tror nog 300mg MDMA blir bäst, vid högre lär väl bodyloaden bli alldeles för tung, om något.
Citera
2014-08-02, 20:56
Medlem
Citat:
Men MDMA kan ha helt andra effekter på kroppen än vad 6apb har vid så höga doser.
Jag personligen tror att jag skulle må jävligt dåligt om jag tog 500mg. Det skulle bli för tungt så det blir obehagligt.

Ja jag tror det är bättre att börja med 300mg. Enligt vad jag har läst så är det bättre att fylla på cirka 1.5h in i ruset. Det ger mycket bättre effekt om man fyller på innan man börjar dala
Citera
2014-08-03, 10:16
Bannlyst
Citat:
Nej, 200 mg räcker.
Citera
2014-08-03, 11:45
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej, 200 mg räcker.
Nej då finns det risk för att man inte blir maxad om man endast kör 200mg. Kommer förmodligen köra 300mg för då blir det som två tabbar E
Citera
2014-08-03, 13:20
Medlem
Citat:
Nej då finns det risk för att man inte blir maxad om man endast kör 200mg. Kommer förmodligen köra 300mg för då blir det som två tabbar E

2mg/kg är bra riktlinje men likt du gillar jag dra på lite mer, jag tar alltid 250mg direkt och fyller aldrig på. I staterna räknas detta som idiotism och de ifrågasätter om det verkligen är mdma eftersom doser över 200 ska tydligen enligt de klena i staterna vara extrema doser och man borde bli "floored" och "okontaktbar" haha tänker jag bara, det ska vara rejält.
Citera
2014-08-03, 19:20
Medlem
PermanentNojjas avatar
Hejsan!

Jag har sedan senaste gången jag tog MDMA känt att om jag sänker blickern och "slappnar av" ögonen så att jag inte tittar på något särskilt så blir allt suddigt och blicken glider lite, vilket gör att jag ser dubbelt. Det är inte alls mycket, utan kanske två centimeter precis i mitten av synfältet som "glider ihop".

Har någon annan varit med om detta, eller läst om det? Skulle vara bra att veta om det går över eller om jag får lära mig att leva med det. Det verkar inte vara tillräckligt uppenbart för att jag ska se vindögd ut, så det stör mig inte jättemycket, men lite orolig blir jag.
Citera
2014-08-03, 20:56
Medlem
Har också upplevt det sedan flera år och det har blivit värre och värre. Jag har dock inte klandrat mitt användande av mdma för detta utan snarare genetik då min brorsa skelade grovt vid unga år.
Citera
2014-08-03, 23:13
Medlem
Hej alla!
Har några frågor angående mdma som kanske redan har behandlats tidigare i tråden men ställer dem i alla fall.

Jag har tagit mdma med vänner två gånger och bägge gånger har antingen vän nr. 1 eller vän nr. 2 fått med vad de beskrivit som hjärtklapp, obehagliga känslor samt att de känner att det förlorar sitt medvetande när mdma:t kickar in för att sedan gå över på 5-10 min när de fått lugna ner sig lite och accepterat ruset. Jag har aldrig personligen känt dessa känslor men undrar lite hur vanligt det är med dessa känslor, vad det kan bero på (dålig kost/sömn/dos etc.) och hur man kan få personerna på G igen efter obehaget. Jag har upplevt att personerna blir lätt chockade/skrämda och det drar ner stämningen väldigt mycket då man själv blir oroliga för dem och man känner att man måste ta hand om dem än att få uppleva sitt egna rus.

Min andra fråga är nu när jag senast tog mdma så tog jag runt cirka 300-400 mg, vi hade 1 gram som delades på 3 och jag vet att jag tog en större dos än mina vänner, jag hade självklart time of my life men svettades kopiösa mängder, upplevde att det blixtrade till vid ögonen vid 4-5 tillfällen (antar att det var pga av att mina ögonlock blinkade fruktansvärt snabbt och utan kontroll i 2-3 sekunder) samt att jag inte kommer ihåg kanske 20-40 min när jag peaka som hårdast, är det det möjligtvis en signal att dosen kan vart för hög eller är det något som är ett vanligt förekommande vid mdma?

Tacksam för svar.
Citera
2014-08-03, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xluvxluv
Hej alla!
Har några frågor angående mdma som kanske redan har behandlats tidigare i tråden men ställer dem i alla fall.

Jag har tagit mdma med vänner två gånger och bägge gånger har antingen vän nr. 1 eller vän nr. 2 fått med vad de beskrivit som hjärtklapp, obehagliga känslor samt att de känner att det förlorar sitt medvetande när mdma:t kickar in för att sedan gå över på 5-10 min när de fått lugna ner sig lite och accepterat ruset. Jag har aldrig personligen känt dessa känslor men undrar lite hur vanligt det är med dessa känslor, vad det kan bero på (dålig kost/sömn/dos etc.) och hur man kan få personerna på G igen efter obehaget. Jag har upplevt att personerna blir lätt chockade/skrämda och det drar ner stämningen väldigt mycket då man själv blir oroliga för dem och man känner att man måste ta hand om dem än att få uppleva sitt egna rus.

Min andra fråga är nu när jag senast tog mdma så tog jag runt cirka 300-400 mg, vi hade 1 gram som delades på 3 och jag vet att jag tog en större dos än mina vänner, jag hade självklart time of my life men svettades kopiösa mängder, upplevde att det blixtrade till vid ögonen vid 4-5 tillfällen (antar att det var pga av att mina ögonlock blinkade fruktansvärt snabbt och utan kontroll i 2-3 sekunder) samt att jag inte kommer ihåg kanske 20-40 min när jag peaka som hårdast, är det det möjligtvis en signal att dosen kan vart för hög eller är det något som är ett vanligt förekommande vid mdma?

Tacksam för svar.
Kort svar, men det låter som ni tog för höga doser. Kanske du eller dina vänner tar någon medicin som är olämplig med MDMA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in