Citat:
Vad är slutstationen för dessa människor som vägrar att omvända sig, enligt Jesu närmaste lärjunge?
"var och en dömdes efter sina gärningar... Och var och en som inte fanns uppskriven i livets bok kastades i den brinnande sjön." (Upp 20:13,15 Bibel2000)
Dom som inte vänder om ska brännas upp, förintas, inte existera för att inte påverka dom som väljer att omvända sig till goda gärningar.
På den nya jorden kommer Hitlerpersonligheter inte att existera mer:
"Och jag såg en ny himmel och en ny jord... Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: ”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.” (Upp 21:1,3-4 Bibel2000)
"var och en dömdes efter sina gärningar... Och var och en som inte fanns uppskriven i livets bok kastades i den brinnande sjön." (Upp 20:13,15 Bibel2000)
Dom som inte vänder om ska brännas upp, förintas, inte existera för att inte påverka dom som väljer att omvända sig till goda gärningar.
På den nya jorden kommer Hitlerpersonligheter inte att existera mer:
"Och jag såg en ny himmel och en ny jord... Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: ”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.” (Upp 21:1,3-4 Bibel2000)
Efter sina gärningar ja och det är inte du som väljer vad som är en bra gärning eller inte bra.
Du kanske tror att du gjort en bra gärning endast.
Nej inga Hitler och inga hatiska människor eller avundsjuka eller högmodiga människor.
Där kan man inte bli förbannad om man får ett äpple mindre än andra.
Jag är övertygad om att vi måste förtjäna oss platsen.
Det hinner man inte på ett liv.
Jag tror på Gud men är långt ifrån färdig kan jag då lugnt påstå. Jag försöker men nej jag tror inte jag hinner bli ens i närheten av att bli det Gud vill under den här resans gång.
Avund har jag inget av men frustration, ljuger ibland med mera.
Är du gudomlig? Färdig med dig själv? Renhjärtad och ödmjuk inför allt?