2014-07-31, 18:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Precis, homosexualitet är en del av det ofullkomliga samhället, men det betyder inte att man automatiskt hamnar i Gehenna (inte helvetet, som inte kommer från bibeln), det beror på människans hjärteinställning. Den ondaste människan enligt vårt sätt att se kan i teorin vara godkänd av Gud, Paulus t.ex. mördade Guds folk i början, men sedan omvände han sig. I teorin kan även Hitler bli godkänd och få leva under Guds kungarike, men då måste han sluta att hata andra människor.

Om det är så att den homosexuella inte kan rå för det, om det handlar om gener, så kan Gud i den nya ordningen bota detta, på samma sätt som han kan bota andra genetiska sjukdomar. Men han kan inte bota någon som bestämt sig för att göra onda saker. Om en homosexuell väljer det homosexuell livet trots att han kan bli botad av Gud, så är slutdestinationen detsamma för obotliga våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, psykopater o.s.v. en evig omedveten död, där dom inte kan påverka dom människor som väljer det goda, som väljer att sluta upp med våldtäkter, pedofili, seriemord, psykopati o.s.v.

Det är ju logiskt att om man vill ha en ny ordning utan krig och elände, så kan man inte tillåta onda människor härja på jorden.

Ingen kommer att vara hos Gud som en jordmänniska om du tror det. Det skall bli en ande av dig och en ordentlig sådan också.
Citera
2014-07-31, 18:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad gör du själv då?
Vad då gör?
Citera
2014-07-31, 18:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ojojoj, ännu nån som blundar för teodicé-frågan och kommar med klyschor istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Teodicé frågan anser jag är besvarad för länge sedan.

När/hur ... på medeltiden och med hjälp av skolastisk retorik? En hel del ny kunskap har tillkommit sen dess, och den har vi bl.a. diskuterat här på forumet, vilket verkar ha undgått din uppmärksomhet eller ditt intresse.

Citat:
Vill du ha en diskussion kring detta, får du nog ta och åka tillbaka i tiden.

Stenålder ... bronsålder?

Citat:
jag börjar bli gammal

Du slår knappast mig som fossil.

Citat:
och har svårt att förstå dagens analfixering.

Och det är SÅ du ser ser homosexualitet? Från ett énögd perspektiv av vad som är sexualteknisk "rätt" eller "fel".

Citat:
Kanske du ser en sundhet i det hela.

Jag ser en sundhet i att fokusera på sin egen sexualitet istället för att lägga sig i andras.

Citat:
Tar jag en titt på Pride-agendan idag blir jag upprörd. Analfisting, barnavdelningar och liknande vänder jag mig bort ifrån. Håll er agenda borta från mig, så blir jag lyckligare.

Jag sympatiserar inte heller med cirkus-manifestationer, men jag kan titta bort.

Citat:
givetvis får du knulla män i röven hur mycket du vill. Det är din rättighet.

Tackar så mycket. Gäller din tolerans också för vad jag gör med kvinnor (jag är heterosexuell)?
Citera
2014-07-31, 18:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag tänker inte argumentera med en dåre. I grund och botten så handlar om att göra sitt val här i livet - att tro eller att inte tro.

Visst, göra SINA val ... och låta andra göra deres.

Citat:
Svårare än så är det inte.

Precis.

Citat:
Det finns inga cirkelargument ö h t när allt hör ihop.

På vilket SÄTT hör allt ihop? Ditt?

Citat:
Du kan inte tjäna två mästare, "vettu".

Falsk dikotomi.
Citera
2014-07-31, 18:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns flertalet tvillingstudier som påvisar att homosexualitet inte är en genetisk åkomma. Ca 10% risk att en tvilling till en bror som är bög själv blir bög. Det verkar således vara ett val som personen gör.

Du kan alltså inte läsa/tolka statistiker heller.

Citat:
Men riktigt så enkelt är det givetvis inte. Det hela handlar om betingning. Finns även flera djurstudier som visar på att så är fallet. Därför kör homomaffian sin agenda, i syfte att förleda och betinga ungdomen in i deras egna avarter. Det är sorgligt, men sant.

Du menar väl att det är så statistik-förvrängar maffian kör sin agenda.
Citera
2014-07-31, 18:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Homosexualitet är ingen defekt.

Citat:
Så Gud kunde lika gärna skapat Adam och Eva som homosexuella?

Falsk dikotomi.
Citera
2014-07-31, 18:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan. Om Adam inte hade kunnat bli förälskad i Eva, utan istället en man, hade vi existerat idag?

Är homosexualitet något som är enligt Guds skapelse när han sade till Adam och Eva "Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden"(1Mos 1:28)? Om Gud hade skapat två homosexuella, hade jorden blivit uppfylld? Hade vi existerat idag?

Fortfarande en falsk dikotomi.
Citera
2014-07-31, 18:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är inte en lätt väg dit inte. Nästan så att man måste ta bort hjärnan tycker jag.
Bli helt utan tankar på något.

Så nu har tros/religions-kriget manifesterat sig. ttsp menar att heterosexualitet ger pluspoäng för himmelsk intråde, du att dumhet gör det.
Citera
2014-07-31, 18:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja! och den har skapat krig, våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, egoister, psykopater, atombomben, krig igen, utrotning, sexhandel och droghandel, systembolag med mera.
Människan är ett praktexempel på att bete sig som ett RIKTIGT SVIN

Stackars énögde misantrop med ett halvtomt glas.
Citera
2014-07-31, 18:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Precis, homosexualitet är en del av det ofullkomliga samhället,

Tvärtom är social accept av homosexualitet ett steg mot ett bättre samhälle.

Citat:
Det är ju logiskt att om man vill ha en ny ordning utan krig och elände, så kan man inte tillåta onda människor härja på jorden.

Det finns inget "logisk" i din ad hoc etic.
Citera
2014-07-31, 19:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du kan alltså inte läsa/tolka statistiker heller.

Du menar väl att det är så statistik-förvrängar maffian kör sin agenda.
Jag förstår inte riktigt din invändning. Kanske du får förtydliga dig lite. Vad vill du ha sagt? Att bögeri är genetiskt? Jag har ju just visat dig att så inte är fallet.
Citera
2014-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Om din son eller dotter var vid din sida framför porten till Gud och du inte hade lyckats omvända dennes sexuella läggning.
Skulle du då gå in i paradiset eller be Gud att offra dig istället och skona ditt barns liv i från Gehenna?

Jag kan inte ändra på förutsättningarna att varje människa ska avlägga räkenskap inför Gud individuellt:

"Alltså skall var och en av oss avlägga räkenskap inför Gud."(Rom 14:12 Bibel2000)

Om man älskar sin mor, far, söner och döttrar mer än Gud, så är man inte värdig det eviga livet:

"Var och en som känns vid mig inför människorna, honom skall jag kännas vid inför min fader i himlen. Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min fader i himlen. Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender. Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig. Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det."(Matteus 10:32-39 Bibel2000)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in