2014-07-31, 17:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du svarade inte på frågan. Om Adam inte hade kunnat bli förälskad i Eva, utan istället en man, hade vi existerat idag?

Är homosexualitet något som är enligt Guds skapelse när han sade till Adam och Eva "Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden"(1Mos 1:28)? Om Gud hade skapat två homosexuella, hade jorden blivit uppfylld? Hade vi existerat idag?

Självklart inte med tanke på fortplantnings organ jag som kvinna har och du som man/kvinna har.
Jag har ägg och kan inte få barn genom ett annat ägg. Så svar nej vi hade inte funnits. Men Kärleken är också Gud och skapad av Gud!

Men att vi idag skall sitta och tro att vi kan döma homosexuella till helvetet eller människor inom andra religioner än ens egen är något av det mest sjuka jag vet i vårt samhälle idag.
Vem sjutton kan sätta sig vid Guds högra sida och påstå att den är jordens finaste människa?
Ingen antagligen.
Alla har väl sina olater. Avundsjuka, svartsjuka, hatiska, högmodiga och malliga, elaka och nedväderande mot andra med mera.
Som det då ser ut i mitt tycke kommer nog nästan ingen dit in.
Det är inte en lätt väg dit inte. Nästan så att man måste ta bort hjärnan tycker jag.
Bli helt utan tankar på något.
Senast redigerad av goran744 2014-07-31 kl. 17:27.
Citera
2014-07-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Självklart inte med tanke på fortplantnings organ jag som kvinna har och du som man/kvinna har.
Jag har ägg och kan inte få barn genom ett annat ägg. Så svar nej vi hade inte funnits. Men Kärleken är också Gud och skapad av Gud!

Men att vi idag skall sitta och tro att vi kan döma homosexuella till helvetet eller människor inom andra religioner än ens egen är något av det mest sjuka jag vet i vårt samhälle idag.
Vem sjutton kan sätta sig vid Guds högra sida och påstå att den är jordens finaste människa?
Ingen antagligen.
Alla har väl sina olater. Avundsjuka, svartsjuka, hatiska, högmodiga och malliga, elaka och nedväderande mot andra med mera.
Som det då ser ut i mitt tycke kommer nog nästan ingen dit in.
Det är inte en lätt väg dit inte. Nästan så att man måste ta bort hjärnan tycker jag.
Bli helt utan tankar på något.
Du kommer nog att göra fler dumma saker utan hjärna än med hjärna.....ett litet tips bara....
Citera
2014-07-31, 17:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Så Gud kunde lika gärna skapat Adam och Eva som homosexuella?

Jag skall leka lite med tanken så skall du få se vad jag menar: Vi utgår från att det är sanning att jag står vid Guds port efter döden och mitt barn bredvid mig som är den finaste varelse som finns. Det har aldrig gjort en människa illa varken genom ord eller handling. Han / Hon däremot är endast homosexuell.
Skulle jag då säga: Hejdå! Nu skall jag in i himlen men du får dra åt helvetet, tyvärr!

Jag skulle inte ens gå in i himlen då utan följa med mitt barn OCH jag är helt övertygad om att GUD inte är en sådan ond varelse.
Citera
2014-07-31, 17:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du kommer nog att göra fler dumma saker utan hjärna än med hjärna.....ett litet tips bara....

Nej den är i vägen bara
Citera
2014-07-31, 17:48
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=ttsp|49770869]
Citat:
Om Adam inte hade kunnat bli förälskad i Eva, utan istället en man, hade vi existerat idag?
Självklart, skulle vi existerat om adam-eva-sagan författats med annan amorös knorr där annan sensmoral skulle ha varit att ses som sedelärande, självklart.

För det första hindrar inte kärleken mellan två män, förmågan att fortplanta kvinnor, för det andra kan jag aldrig föreställa mig att man inte var så kallat promiskuös eller provade sig fram i sexualitet vid den tiden, när man ju gör det ännu. För det tredje så fans med all säkerhet fler par somsamexstisterade i den tid adam-och-eva-sagan författades - vi får helt enjelt utgå ifrån att det finns en hel mängd fler versioner av mänsklig kärlek : att kärleken mellan man och kvinna är EN bland betydligt fler, medan adam-eva-myten, eller berättelsen eller skapelseberättelsen.. blev mest säljande, den fann ju spridning mest och snabbast, upenbarligen, betyder inte att den är varken värd att följa, eftersom snabbast inte är givet bäst, eller berömdast inte heller är givet rätt.

Bättre då att utgå ifrån att mänsklighetens natur, eller naturfenomen bjuder på en mängd variationer och ett helt komplex av kombinationer - som ju är bra!

Bara tanken på att en bibelberättelse skulle utgöra en naturlag, är ju så utopiskt galet att man måste hålla distans till det, men vill du hålla bokstavstron i tron att det är riktigt med påhittad tillrättalagd sensmoral, ha det men det klassas faktiskt som infantilt, men vissa vill leva i sagans värld.
Det är ju kanske tryggt, men rätt är det inte, lika lite som sagan om rödluvan är något att gå och
bygga upp sitt liv kring, om man inte är lite udda då förstås.

Citat:
Är homosexualitet något som är enligt Guds skapelse när han sade till Adam och Eva "Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden"(1Mos 1:28)?
Det är faktiskt många homosexuella som tillhandahåller med sin spermabank, åt bl.a ofruktsamma så kallat, par. Kärleken har många vägar, eller medmänsklighet, heter det väl för de religiösas vidkommande.

Citat:
Om Gud hade skapat två homosexuella, hade jorden blivit uppfylld? Hade vi existerat idag?
Jaadå utan tvekan.
Senast redigerad av BlackJewel 2014-07-31 kl. 17:53.
Citera
2014-07-31, 17:48
Medlem
Människan skapade homosexualitet, inte Gud.
Citera
2014-07-31, 17:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kegrrr
Människan skapade homosexualitet, inte Gud.

Ja! och den har skapat krig, våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, egoister, psykopater, atombomben, krig igen, utrotning, sexhandel och droghandel, systembolag med mera.
Människan är ett praktexempel på att bete sig som ett RIKTIGT SVIN
Citera
2014-07-31, 18:01
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ja! och den har skapat krig, våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, egoister, psykopater, atombomben, krig igen, utrotning, sexhandel och droghandel, systembolag med mera.
Samtidigt finns den ljusa sidan också, som ger anledning att inte alldeles måla fan på väggen.

Det finns gott om platser elelr utrymme för där droghandel inte idkas, där sexhandel inte göre sig besvär, där krig definitivt inte härjar eller ens underblåses, där systembolag inte alls äger makt att tala om för dig när var och hur det ska drickas, där du helt själv kan röra dig fritt fredligt och välja.

Men visst kan seriemördande förpsta eller påverka, inget att hymla om alls men det går att motarbeta mest det jag vill flika in.

Men där det härjar favoriseranden av allt det du räknade upp, där pratar vi om kaotiska samhällen med laglöshet och terroristisk kultur, avsaknad av kultur kanske... och då pratar vi ju rena helveten på jorden. De finns ju här och var, men det har också drivits av ignoranta pappskallar som sälkan ser mer än så långt näsan räcker, och ser hela jävla framtiden som tröstlös och.. som grädde på moset - sådana mentaliteter är btw ganska fallna åt domedagspredikanden och enormt bakåtsträvande sentimentalitet, jag tror sådant uppodlas via sjuka individer som är rubbade, visst.

Mentalrubbade individer FINNS, de drar energi.. men det finns metoder, samt det betyder inte att världen är mentalrubbad.. att du behöver anamma någon slags generell socialparanoid agenda el. attityd för det, det finns gott om utrymmen för det-fina. Du kan börja med dig själv (för att låta lite religiös)
Senast redigerad av BlackJewel 2014-07-31 kl. 18:03.
Citera
2014-07-31, 18:06
Medlem
Citat:

Precis, homosexualitet är en del av det ofullkomliga samhället, men det betyder inte att man automatiskt hamnar i Gehenna (inte helvetet, som inte kommer från bibeln), det beror på människans hjärteinställning. Den ondaste människan enligt vårt sätt att se kan i teorin vara godkänd av Gud, Paulus t.ex. mördade Guds folk i början, men sedan omvände han sig. I teorin kan även Hitler bli godkänd och få leva under Guds kungarike, men då måste han sluta att hata andra människor.

Om det är så att den homosexuella inte kan rå för det, om det handlar om gener, så kan Gud i den nya ordningen bota detta, på samma sätt som han kan bota andra genetiska sjukdomar. Men han kan inte bota någon som bestämt sig för att göra onda saker. Om en homosexuell väljer det homosexuell livet trots att han kan bli botad av Gud, så är slutdestinationen detsamma för obotliga våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, psykopater o.s.v. en evig omedveten död, där dom inte kan påverka dom människor som väljer det goda, som väljer att sluta upp med våldtäkter, pedofili, seriemord, psykopati o.s.v.

Det är ju logiskt att om man vill ha en ny ordning utan krig och elände, så kan man inte tillåta onda människor härja på jorden.
Citera
2014-07-31, 18:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Samtidigt finns den ljusa sidan också, som ger anledning att inte alldeles måla fan på väggen.

Det finns gott om platser elelr utrymme för där droghandel inte idkas, där sexhandel inte göre sig besvär, där krig definitivt inte härjar eller ens underblåses, där systembolag inte alls äger makt att tala om för dig när var och hur det ska drickas, där du helt själv kan röra dig fritt fredligt och välja.

Men visst kan seriemördande förpsta eller påverka, inget att hymla om alls men det går att motarbeta mest det jag vill flika in.

Men där det härjar favoriseranden av allt det du räknade upp, där pratar vi om kaotiska samhällen med laglöshet och terroristisk kultur, avsaknad av kultur kanske... och då pratar vi ju rena helveten på jorden. De finns ju här och var, men det har också drivits av ignoranta pappskallar som sälkan ser mer än så långt näsan räcker, och ser hela jävla framtiden som tröstlös och.. som grädde på moset - sådana mentaliteter är btw ganska fallna åt domedagspredikanden och enormt bakåtsträvande sentimentalitet, jag tror sådant uppodlas via sjuka individer som är rubbade, visst.

Mentalrubbade individer FINNS, de drar energi.. men det finns metoder, samt det betyder inte att världen är mentalrubbad.. att du behöver anamma någon slags generell socialparanoid agenda el. attityd för det, det finns gott om utrymmen för det-fina. Du kan börja med dig själv (för att låta lite religiös)

Vad gör du själv då?
Citera
2014-07-31, 18:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Alltså sådär kan du inte säga, det är ett korrekt argument. Alla synder är axiomatiska. Frågan är möjligtvis varför man skulle bry sig om vad en viss religion tycker är synd eller ej.

Du rör ihop vetenskaplig och logisk-epistemisk-rationell axiomatik med ad religiöst ad hoc premiss-skapande. Det finns en essentiell skillnad.
Citera
2014-07-31, 18:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Precis, homosexualitet är en del av det ofullkomliga samhället, men det betyder inte att man automatiskt hamnar i Gehenna (inte helvetet, som inte kommer från bibeln), det beror på människans hjärteinställning. Den ondaste människan enligt vårt sätt att se kan i teorin vara godkänd av Gud, Paulus t.ex. mördade Guds folk i början, men sedan omvände han sig. I teorin kan även Hitler bli godkänd och få leva under Guds kungarike, men då måste han sluta att hata andra människor.

Om det är så att den homosexuella inte kan rå för det, om det handlar om gener, så kan Gud i den nya ordningen bota detta, på samma sätt som han kan bota andra genetiska sjukdomar. Men han kan inte bota någon som bestämt sig för att göra onda saker. Om en homosexuell väljer det homosexuell livet trots att han kan bli botad av Gud, så är slutdestinationen detsamma för obotliga våldtäktsmän, pedofiler, seriemördare, psykopater o.s.v. en evig omedveten död, där dom inte kan påverka dom människor som väljer det goda, som väljer att sluta upp med våldtäkter, pedofili, seriemord, psykopati o.s.v.

Det är ju logiskt att om man vill ha en ny ordning utan krig och elände, så kan man inte tillåta onda människor härja på jorden.

Om din son eller dotter var vid din sida framför porten till Gud och du inte hade lyckats omvända dennes sexuella läggning.
Skulle du då gå in i paradiset eller be Gud att offra dig istället och skona ditt barns liv i från Gehenna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in