2014-07-26, 16:24
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, den är med i Dödsbädden. Riktigt bra novell! Han beskriver smärtan från de små skotten väldigt bra. Och ja - den är precis som filmen. Tycker den och Vadet (också med i Dödsbädden) är rätt lika - kan tipsa om den om du inte redan läst den.

Tack för tipset. Har inte läst den.
Citera
2014-07-27, 22:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
En djävligt cool kortfilm som baseras på en liten novell är ju onekligen Battleground. William Hurt passar verkligen i den rollen. Är det någon som har läst novellen, för jag antar att den är VÄLDIGT lik filmen. Extra "kul" är det ju att filmen är helt utan dialog.

Det är pilotavsnittet till tv-serien Nightmares and Dreamscapes.
Citera
2014-07-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är pilotavsnittet till tv-serien Nightmares and Dreamscapes.

Väldigt mysig tv-serie i min mening.

Läste du Mr.Mercedes föresten? Jag blev verkligen otroligt besviken på den med tanke på vilken otroligt fin form Mr.King har hållit den senaste tiden.
Citera
2014-07-28, 17:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Läste du Mr.Mercedes föresten? Jag blev verkligen otroligt besviken på den med tanke på vilken otroligt fin form Mr.King har hållit den senaste tiden.

Nej inte ännu, väntar som jag skrev förra veckan på den amerikanska pocketupplagan, har inte så mycket plats hemma för mera böcker så måste hårdra vad jag ska köpa, och hört si och så om den, så jag väntar.
Citera
2014-07-31, 16:32
Medlem
Köpte "Doktor Sömn" idag när jag var ute på andra ärenden, är den bättre än sin föregångare "Varsel"?
Citera
2014-07-31, 16:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Köpte "Doktor Sömn" idag när jag var ute på andra ärenden, är den bättre än sin föregångare "Varsel"?

Nej, den är bra och intressant men inte lika bra som Varsel. Blev faktiskt sugen på att läsa om Doktor Sömn nu i sommar, kanske gör det under de kommande veckorna då!
Citera
2014-07-31, 21:23
Medlem
Citat:
Nej, den är bra och intressant men inte lika bra som Varsel. Blev faktiskt sugen på att läsa om Doktor Sömn nu i sommar, kanske gör det under de kommande veckorna då!

Okej!

En sista fråga, kan nån utan att spoila för mycket svara på om den innehåller samma övernaturliga fenomen som Varsel?
Citera
2014-07-31, 22:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
En sista fråga, kan nån utan att spoila för mycket svara på om den innehåller samma övernaturliga fenomen som Varsel?

Kort och koncist; ja!
Citera
2014-07-31, 22:43
Medlem
Jag verkligen älskade The Shining (Varsel) på bok när jag var liten. Så som en liten nostalgitripp köpte jag den igen för något halvår sedan. Blev så besviken. På språket, på rytmen men också på översättningen (som var bedrövlig).
Citera
2014-07-31, 23:06
Medlem
Citat:
Kort och koncist; ja!

Härligt, ska påbörja den när jag blivit klar med The Long Walk då.
Citera
2014-08-01, 00:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Härligt, ska påbörja den när jag blivit klar med The Long Walk då.

Vad tycker du om The Long Walk?
Citera
2014-08-01, 00:16
Medlem
Citat:
Vad tycker du om The Long Walk?

Bättre än vad jag trodde faktiskt, cirka 200 sidor in i boken.

Tidsförloppet är intressant i boken med tanke på att karaktärerna "bara går" hela tiden, man får se hur killarna systematiskt bryts ner och inser vad de egentligen gett sig in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in