2016-05-19, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrushanVladin
tjena. Undrar om det finns några nackdelar med att köpa lättspelade järnklubbor när man har säg 15 hcp? Har för tillfället Nike slingshot 5.0. Och jag jag sprider bollarna mycket med min driver (razr fit xtreme) och spelar i dagsläget med regular skaft och snittar väl 240-250 meter. kan det vara så enkelt att jag hade behövt ett stiff skaft för att få mer kontroll på mina drives? Kanske bara är så att jag letar efter lösningar som egentligen bara har med min sving att göra 😅

Tacksam för svar - Vladin

Kan vara skaften, kan likväl vara att du har för smala grepp för din handstorlek så att det blir för mycket handleder i releasen. Nya skaft kan hjälpa, men det är per automatik inte lösningen.
Citera
2016-05-19, 10:36
Moderator
Semesters avatar
Någon som prövat den här super-wedgen?

http://www.xe1golf.com/online/xe1-we...Taboola-Sp-INT
Citera
2016-05-19, 23:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Någon som prövat den här super-wedgen?

http://www.xe1golf.com/online/xe1-we...Taboola-Sp-INT

Känns som en ny version på gubbachippern
Citera
2016-05-22, 11:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
https://www.youtube.com/watch?v=xKC9ucUnQ_0

Om ni har 90 minuter över så är detta en väldigt intressant video.
Det handlar om VM för barn, och hur deras föräldrar agerar och uppför sig.

Det finns onekligen en mängd olika sidor att se på den här.

+ Kidsen får verkligen lära sig att förlora
+ Hantera press
+ Vänner för livet

- Föräldrar som ställer helt orimliga krav på sina ungar (vinna är allt)
- Det kan sätta ärr för livet.
- När ska man som förälder låta det bli seriöst?

Jag önskar att jag hade börjat lira i väldigt ung ålder, dock kanske inte på den här nivån.

Det blir en rätt så intressant diskussion om föräldrars relation med ungar som verkligen är duktiga på sin sport.

* Tar man bort barndomen från barnen när dom får börja "elitsatsa" så pass tidigt?
* Vinna är inte allt, det är det enda - hur kommer dessa krav stå sig i relation på deras vuxenliv?
* Har ni sett en "sportförälder" gå över gränsen?
Citera
2016-05-24, 20:03
Medlem
Tja, är det någon här inne som har provat någon form av svinganalysator till ett rimligt pris, har sett att dormy har ett par stycken så som skyPro(https://www.dormy.se/golftillbehor-1...-skypro-273770) och zepp (https://www.dormy.se/golftillbehor-1...nalyzer-271609). Om ni har provat, fungerar det bra? Har det utvecklat er något?
Citera
2016-05-30, 15:37
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
https://www.youtube.com/watch?v=xKC9ucUnQ_0

Om ni har 90 minuter över så är detta en väldigt intressant video.
Det handlar om VM för barn, och hur deras föräldrar agerar och uppför sig.

Det finns onekligen en mängd olika sidor att se på den här.

+ Kidsen får verkligen lära sig att förlora
+ Hantera press
+ Vänner för livet

- Föräldrar som ställer helt orimliga krav på sina ungar (vinna är allt)
- Det kan sätta ärr för livet.
- När ska man som förälder låta det bli seriöst?

Jag önskar att jag hade börjat lira i väldigt ung ålder, dock kanske inte på den här nivån.

Det blir en rätt så intressant diskussion om föräldrars relation med ungar som verkligen är duktiga på sin sport.

* Tar man bort barndomen från barnen när dom får börja "elitsatsa" så pass tidigt?
* Vinna är inte allt, det är det enda - hur kommer dessa krav stå sig i relation på deras vuxenliv?
* Har ni sett en "sportförälder" gå över gränsen?

Dem är ju definitivt duktiga, och sker det bara på deras egna villkor ser jag inget problem med det. De facto verkar dem flesta av barnen tycka det är kul och gör det för att det är kul.

Men sen kan man kanske ifrågasätta att föräldrarnas press, som barn är man ju väldigt lycklig om man gör sina föräldrar glada.

Edit: Fransosens mamma är kanske lite over the top om man ska klanka ner på någon.
Senast redigerad av SkateBlind 2016-05-30 kl. 15:43.
Citera
2016-05-30, 16:07
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Dem är ju definitivt duktiga, och sker det bara på deras egna villkor ser jag inget problem med det. De facto verkar dem flesta av barnen tycka det är kul och gör det för att det är kul.

Men sen kan man kanske ifrågasätta att föräldrarnas press, som barn är man ju väldigt lycklig om man gör sina föräldrar glada.

Edit: Fransosens mamma är kanske lite over the top om man ska klanka ner på någon.

Om det är någon som är extrem tycker jag det är "Tigress" pappa. Vilket jävla stolpskott till förälder. De följs även i en annan dokumentär som heter "Trophy Kids".

Vill man att ens barn ska bli framgångsrika behövs det nog ändå mycket engagemang och pushing från föräldrar. Problemet är nog bara att när föräldrarna själva inte kan klara av pressen och glömmer att det är barn man har att göra med så får det motsatt effekt.

Jag började spela golf i tidig ålder men slutade pga att bristande intresse hos föräldrarna. banan låg för långt bort för att jag skulle kunna ta mig dit själv. etc. Nu på äldre dar när man tagit upp golfen igen och det börjat gå hyfsat önskar man verkligen att man kunnat fortsätta.
Citera
2016-05-31, 09:37
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Om det är någon som är extrem tycker jag det är "Tigress" pappa. Vilket jävla stolpskott till förälder. De följs även i en annan dokumentär som heter "Trophy Kids".

Vill man att ens barn ska bli framgångsrika behövs det nog ändå mycket engagemang och pushing från föräldrar. Problemet är nog bara att när föräldrarna själva inte kan klara av pressen och glömmer att det är barn man har att göra med så får det motsatt effekt.

Jag började spela golf i tidig ålder men slutade pga att bristande intresse hos föräldrarna. banan låg för långt bort för att jag skulle kunna ta mig dit själv. etc. Nu på äldre dar när man tagit upp golfen igen och det börjat gå hyfsat önskar man verkligen att man kunnat fortsätta.

Jo jag håller med dig om det med "Tigress" pappa, jag hade vid mitt uttalande igår inte sett hela dokumentären utan bara sett initialt där dem inte spelar tävlingen.

Men nu har när jag sett hur han agerar och låter känslorna styra och inte låter "Tigress" spela för att det är kul utan enbart för att vinna.
Citera
2016-05-31, 12:48
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av slashindex

Jag kollar på Trophy Kids extended version på netflix, har inte kollat om den finns på youtube. Även i denna dokumentär medverkar pappa André med "Tigress", när dottern missar ett slag så säger han till henne att skärper du dig inte så får du en smäll. Men man slutar bli förvånad, tyvärr, över hur föräldrarna agerar.
Citera
2016-06-05, 02:49
Medlem
Hur mycket har ni hunnit spela i år?
Jag har hunnit med 30st 18-hålsrundor och 9st 9-hålsrundor.
Citera
2016-06-05, 06:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Hur mycket har ni hunnit spela i år?
Jag har hunnit med 30st 18-hålsrundor och 9st 9-hålsrundor.

Jisses!!
Har du inget jobb??

Jag har skrapat ihop 10 rundor, och gjort 6 birdies...så jag är inte 100%-ig...än
Citera
2016-06-05, 09:08
Medlem
Citat:
Jisses!!
Har du inget jobb??

Jag har skrapat ihop 10 rundor, och gjort 6 birdies...så jag är inte 100%-ig...än

Jodå, men bor söderut så banan har varit öppen sen i mars. 6 birides härligt 👍 Jag har gjort tre eagles och varit 6-7 decimeter från en albatross i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in