2014-07-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Själv har jag vägrat att skaffa barn av exakt samma skäl. Dock blir det mycket troligt att jag kommer flytta utomlands så fort som möjligt och jobba där. Så, barn blir det kanske fast inte i Sverige som tur är. Jag tycker att det är sjukt synd att sätta ett barn till världen nu i ett land som Sverige där barnet kommer växa upp till att bli mobbad, slagen, hotad och trakasserad av andra invandrarbarn. Dessutom så kommer det inte finnas jobb (finns ens inga kvar idag) och framtiden kommer se mörk ut.

Denna prognosen bevisar ju bara att det stämmer. Jag tror att SD är det absolut bästa valet att försöka bekämpa det. SVP får ju mer utrymme i debatten genom SD. Detta kanske blir något långsiktigt, men SVP är alldeles för ungt och risken finns att det kommer bli som Ny Demokrati och därefter tar sagan slut. Bättre är att satsa på SD nu och tänka långsiktigt, så kommer SVP säkert bli större också.

Om man försöker fånga två harar samtidigt så fångar man ingen, som man brukar säga. Därför blir det SD till valet nu.

exakt så tänker jag också, bättre och fortsätta rösta sd nu när dom kommit så långt, för det är våran enda räddning för tillfället, sen kanske andra partierkan komma fram som är ännu mer sträng mot invandring o kanske till och med kan skicka hem en bunt men det får väl framtiden utvisa, är inte totalt högervriden men ett totalstopp på invandringen hade suttit på sin plats, vet väldigt lite om svp har fått för mej att det är lite för mycket nazi över dom, fanatiska till o med kanske rätta mej om jag har fel det e bara den uppfattningen jag har fått av dom av det lilla jag sett. tack alla debattörer för bra info och mycket bra åsikter och framför allt skrämmande, ska rösta sd för första gången det gör jag med glädje hoppas dom tar sej så långt det bara kan och att Sverige befolkning vaknar mer och mer och inser va det är som händer.
MVH från en som fick upp ögonen för 3-4 år sen
Citera
2014-07-24, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nån som har någon uppskattning hur många det blir totalt med anhöriga etc?
Asylsökande ca 90 000
anhöriginvandringen har skruvats upp till 62 000!!
"Ensamkommande" flyktingbarn 6500

så 160 000 exklusive de horder av tiggande rumäner som väller in.

Ju mer asylsökande som får uppehållstillstånd desto högre kommer anhöriginvandringen också bli .
Citera
2014-07-24, 23:29
Medlem
NSOs avatar
Än en gång: Här diskuteras Migrationsverkets senaste verksamhets- och kostnadsprognos och frågor som är direkt kopplade till den. För övriga ämnen hänvisar vi till respektive trådar i I&I och Politik Inrikes. Bortappade pass t.ex. diskuteras här. Vi är glada att ha er här men håll er till topic. Vi vill helst slippa hålla på med varningar.
/Moderator
Citera
2014-07-24, 23:38
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Asylsökande ca 90 000
anhöriginvandringen har skruvats upp till 62 000!!
"Ensamkommande" flyktingbarn 6500

så 160 000 exklusive de horder av tiggande rumäner som väller in.

Ju mer asylsökande som får uppehållstillstånd desto högre kommer anhöriginvandringen också bli .
Eftersom bostadsbristen på vissa ställen är enorm och sjukvården, äldrevården redan har problem
med att ta hand om dom befintliga invånarna så skulle en lösning vara att bygga nya bostäder, skolor, sjukhus, vårdcentraler, butiker etc...en helt ny stad helt enkelt.
För att täcka behovet för dom som kommer i år skall vi alltså bygga en ny stad som kommer att bli Sveriges femte största...
Citera
2014-07-24, 23:43
Medlem
JustZlatans avatar
Tobias Billström är ett ryggradslöst djur. Han kan inte annat än att ljuga. Han säger om alla kommuner tar emot flyktingar så är det 36 flyktingar per kommun. Själv bor han väl i ett överklassområde där det inte finns några flyktingar.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5921508
Citera
2014-07-24, 23:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Eftersom bostadsbristen på vissa ställen är enorm och sjukvården, äldrevården redan har problem
med att ta hand om dom befintliga invånarna så skulle en lösning vara att bygga nya bostäder, skolor, sjukhus, vårdcentraler, butiker etc...en helt ny stad helt enkelt.
För att täcka behovet för dom som kommer i år skall vi alltså bygga en ny stad som kommer att bli Sveriges femte största...

Att bygga bostäderna kommer vara skattefinansierat. Alla 160 000 (Asyl +anhöringsinvandring + ensamkommande "flyktingbarn") som kommer varje år får deras hyror och livsuppehåll betalt från staten, samma sak med skola, vård etc.

Hejdå Sverige.
Senast redigerad av Dan88 2014-07-24 kl. 23:48.
Citera
2014-07-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tobias Billström är ett ryggradslöst djur. Han kan inte annat än att ljuga. Han säger om alla kommuner tar emot flyktingar så är det 36 flyktingar per kommun. Själv bor han väl i ett överklassområde där det inte finns några flyktingar.

Så Bjurholms kommun med sina blyga runt 2500 invånarna ska alltså ta emot 36 flyktingar per vecka? Jag kan redan se hur de dryga 900 invånarna i Bjurholm hoppar av glädje över de nya små telningarna som kommer att ge nytt liv åt Bjurholms kommun.
Citera
2014-07-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är uppfriskande att allt fler vågar ta ordet "lönedumpning" i sin mun i samband med massinvandringen i Sverige, istället för att gömma sig bakom floskler som "medmänsklighet" och "solidaritet". Jag har sett den trenden ett tag nu även ute i verkligheten. Antar att det är det kommande maktskiftet som gör att folk vågar ta bladet från munnen.

Dessutom väldigt imponerande att högern lyckats få med sig den aningslösa, dreglande, apflocken på vänsterblocket i detta lönedumpningsprojekt. Det är bara att önska dem lycka till med att behålla det välfärdssamhälle de säger sig vurma för när det väller in 80000 nya resurskrävande lycksökare innanför gränserna varje år.

Vänstern styrs av samma liberala intressen som högern. Den är ju inte ens "antiimperialistisk" längre. Är väll bara gamla hederliga SKP som är att räkna med nu för tiden. Ingen annan vänster går utanför genus- och arabnegerromfrågorna.

Eventuell uppriktig arbetarvänlig vänsteropposition är kraftigt utmanövrerad av liberalerna. Till och med extremvänstern så som AFA, rev.front. etc är globalt lagda.

Citat:
Ursprungligen postat av Sellerii
Vad är alternativen?

Oavsett om invandringsströmmen slutar eller inte så är folkhemmet sen länge förlorat på grund av globalisering.

Industrin i Sverige är för dyr och lösningen på detta är såklart lönedumpning. Reinfeldt importerar arbetskraft som i framtiden kommer ha lika dåliga arbetsvillkor som de som jobbar i dagens industriländer medan den vita mannen cashar in sina stålar. Många svenskar kommer tyvärr att hamna i samma sits som importen men är man lite flitig så undviker man ju det, den vita mannen är alltså inte i så stor fara som ni vill utmåla i min mening.

Underklassen och arbetarklassen drabbas hårt. Samhället blir bara allmänt vidrigare. Som förälder måste man gå runt och oroa sig för barnen. Saker som jag tagit för givet (sommarkollon, badhus, cykla osv) kommer inte våra barn att kunna göra om vi väljer att bo kvar i Sverige.

Det går inte att köpa sig till samma levnadsstandard som innan liberalismen även om man är rik.

Sverige blir en globalistisk bananrepublik inte värd ett ruttet öre. Åland här kommer jag ....
Citera
2014-07-24, 23:58
Medlem
Split-eds avatar
Förundras lite ändå, varför sitter ni oh jämrar er här? Över något som inte kommer ändra sig?

Vissa verkar hoppas på ett terror-attentat i Norge, främst att det ska genomföras av invandrare, bara för att det ska påverka valresultatet i höst.. Sheeez..

Racet är redan förlorat, det finns 2 alternativ:

1: Svensson bryr sig inte i vad det är som händer och låter dammluckorna vara på vid gavel

2: Svensson GILLAR faktiskt invandrare! Och gör därför inget åt det..

Det är såhär det är bara, vi har förlorat och har krig dålig ekonomi jämmer och elände att se fram emot. Håll i er och sitt stadigt i båten för det kommer bli en jävla åktur och till slut tippar vi.

Gång på gång på gång ser jag nya trådar om att invandringen ökar, ökar och ökar mer, och varje gång verkar folk här inne explodera. Men inget händer. Och inget kommer hända

Jag klarar inte det längre utan har bara släppt tyglarna och låter hästen löpa. Jag blir inte arg, förbannad eller ens upprörd över det som händer - jag blir bara ledsen.. Tycker det är så grymt synd att vi blir invanderade, och inget händer..

Men vad ska man göra? Jag röstar rätt, men det vet vi väl alla här att valet i höst inte kommer göra ett skit åt detta..

Suck, vart en riktig wot, skulle vilja skriva mer men blir bara deprimerad..
Citera
2014-07-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plishaggmi

Underklassen och arbetarklassen drabbas hårt. Samhället blir bara allmänt vidrigare. Som förälder måste man gå runt och oroa sig för barnen. Saker som jag tagit för givet (sommarkollon, badhus, cykla osv) kommer inte våra barn att kunna göra om vi väljer att bo kvar i Sverige.

Det går inte att köpa sig till samma levnadsstandard som innan liberalismen även om man är rik.

Sverige blir en globalistisk bananrepublik inte värd ett ruttet öre. Åland här kommer jag ....

På vilket sätt drabbas arbetarklassen hårdare?
Varför måste man oroa sig för barnen?

Varför skulle barnen inte kunna gå på sommarkollo?
Varför är det farligt för barnen att gå till badhuset helt plötsligt, finns det hajar där?
Är du räd för att barnets cykel skall stjälas av en invandrare?

Sverige kanske kommer att hitta andra värdefulla värden än ekonomiska?

Jag hoppas att Åland har ett generöst flyktingmottagande!
Citera
2014-07-25, 00:16
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Nja, dom 36 per kommun handlade väl om dom 11000 som har uppehållstillstånd men sitter i anläggningsboende?
Men till det kommer 100000 som kommer att få uppehållstillstånd dom närmaste två åren och anhöriga. Sedan fortsätter det...tills det blir tvärnit och det kommer det att bli.
Citera
2014-07-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
I någon slags idealtillstånd hade man kanske kunnat vänta sig att medierna eller myndigheterna skulle ge medborgarna fullödig information om viktiga frågor. Samtidigt är den inställningen så otroligt sjuklig och nusvensk. Det är en destruktiv tillit. Man förväntar sig att bli informerad. Tills man blir det antar man att allt är väl. Tyvärr är det så att informationen om de här tendenserna varit tillgänglig rätt länge.

Ni hade kunnat bläddra i den klistrade I&I-tråden Källor, statistik och referenser 2.1 för länge sen. Läst myndigheternas rapporter. Var var ni i våras när man ökade utgiftsområdet Migration i statsbudgeten med 2,7 miljarder kronor? Källor, statistik och referenser har fortfarande en bråkdel av den här trådens visningar. Missförstå mig inte- jag är glad att folk äntligen börjar intressera sig för det här- jag önskar bara att ni var lite mer som mina bekanta från exkommunistiska länder. De skulle aldrig i helsike få för sig att lita blint på att myndigheter och media skulle informera dem. Nästa prognos kommer i oktober. Sen väntar 2015 med fyra nya prognoser.

Tänker nån av er skriva ett kort referat av Migrationsverkets nya verksamhets- och kostnadsprognos och länka i Källor, statistik och referenser 2.1?

Idealtillstånd? Det är deras uppgift för att ens få verka, de ska granska makten, istället är man maktens verktyg.
Man är maktens språkrör och därmed har man sällat sig till landsförrädarnas skara.

Vidare är det myndigheternas förbannade skyldighet att informera inte konspirera. De sitter där på mandat från folket och ska vara folkets tjänare men istället tror man sig vara folkets härskare och har därmed gjort sig själva helt illegitima.

Vem som helat av folket kan därmed revoltera helt rättmätigt och kasta ut den illegitima statsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in