Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Det skall sägas att jag har märkt på Oslo`s gator även sk "nysvenskar". Kriminaliteten tja.., det har även stått om det. Men annars även de som arbetar..
Med Danmark så.., har inte danskarna börjat att cheka öresundsbron närmare.., och vad som kommer över ?
För (mitt) Finlands del så hoppas jag att språket är och förblir en tröskel som gör de väljer ett annat land. Skall dock säga att när jag sist var på min "hemort" så såg jag nog även "nya medborgare", oklart om de har kommit via Sverige. Men jag har mina misstankar.., outar mig för mycket om jag skriver mer.
Ett litet tillägg : Har även märkt att vanliga svenskar har flyttat och arbetar på min "gamla" ort. I kassan.., någon här och någon där..., ej nödvändigtvis så unga heller. Dvs det är ju lättare att flytta när man studerar, utan jag talar faktiskt om medelålders människor.
Fan vad bra ni finnar har det som nästan outar er själva om ni skriver att ni har sett utlänningar i erat land.
Katastrof allting.
Dom har inte bara nya Iphone's. Dom har så mycket pengar så att dom har börjat snusa med. Varenda en köper Kaliber vit/svart.
Lite positivt personligen för mig idag ändå, trots allt. Fick upp en bra diskussion på jobbet angående det här ämnet. Dom som inte kände till det blev frågande och smått upprörda (en början), en del kände redan till det och jag blev nästan chockad för det framgick att dom läser här. Det kunde jag aldrig tro. Inte om dom.
Dagens andra glädjeämne var när en av dom mer insatta, pratade fritt med mig utan att vi visste att en kund, en till synes vanlig herre hade lyssnat på oss. Han säger "Grabbar", vi kollar på honom och han gör en stor tumme upp mot oss innan han går, han var alltså redan på väg ut. Jag ser när någon är ironisk, men den tummen bara skrek samtycke. Konstaterade högt i chock att "Han gav oss en tumme, han gav oss en tumme!".
Känner för övrigt att 20% för SD inte är omöjligt. Har börjat pladdra högt och oblygt om denna katastrof och har omvänt flera stycken på jobbet att rösta SD istället för någon annan skit. Kan absolut inte så mycket själv, men när den ena väljer vad han ska rösta på genom att göra ett test på Aftonhoran (aldrig valt att skriva det förut, men fan vad skönt det känns!) och en annan har röstat på MP för 'att dom värnar om miljön', så såg jag faktiskt chansen. Ingen jävel kommer med rasistkortet och gör dom det så kommer jag med fakta, och det är tack vare er.
Min egen mor och syster som har suttit tyst och stirrat ner i bordet med resten av släkten när jag och några andra släktingar har pratat om invandringspolitiken vid julbordet, har erkänt att i det här valet kommer båda att rösta på SD. Okej, syrran har inte erkänt det för mig, det kommer hon aldrig göra. Men hon har gjort det till morsan som har berättat det för mig. Dom var förutom media och Twitter-eliten dom sista jag trodde skulle vakna upp. Min farbror som är gammal FP har blivit politiskt aktiv i SD.
Pratar med folk i området och
många tänker rösta på SD. Vårat område hade 5% förra valet, ska bli intressant att se vad vi hamnar på i årets val. Det var till och med några uppsatta SD-skyltar inför EU-valet efter vägarna. Jag skojade friskt och sa till min flickvän att hon skulle få en femhundring om dom inte försvinner inom två dagar. Dom försvann aldrig.
I denna lilla idyll så har flyktningarna rånat personer och butiker. Skjutit ner en person. Gjort ett våldtäktsförsök, samt dreglar efter tjejer och söker kontakt när dom är tokhög (svartingarna). Det är för nära nu...
Pratade med en som blev rånad av svartingar med pistol. Hon ska rösta SD nu, hon kom själv fram och sa det till mig. Undra hur många fler hon hinner prata med innan September. Det är i alla fall en vettig snyfthistora.
Förut var jag dum och tänkte att en röst spelar ingen roll. Nu är jag istället taggad på att få så många som möjligt att rösta rätt. Det känns lite som en sport, får man över tillräckligt många så kan det kanske till och med bli en liten skillnad procentuellt i hembyn i alla fall.
Hoppas att ni inte tar det här som OT, jag har läst och pratat siffror hela dagen. Nu kände jag för att beskriva hur jag uppfattar det här ämnet i min by.
Jag är ändå rätt hoppfull för att det blir närmare 20% i September.
En tjej på jobbet skrev precis på Facebook "Länka sidan som du pratade om idag", hon vill ha siffror från Migrationsverket. Istället för att dunka över 40 sidor text så får hon den här tråden i knät. Tack till er!