2014-07-24, 21:59
Medlem
Bomb? Nej knappast. Snarare en bekräftelse på det alla visste. Kommer dock att bli intressant hur man kommer att hantera anslagsunderskottet. Politikerna måste ta ställning till detta. Men inte fan skriver slaskmedia nåt om dylikt. Svenne Sexpack är mer intresseradav grilltips, sexastro och filmklipp med gulliga katter. Budgetproblem säljer inte klick och annonsintäkter, Zlatans nageltrång gör det.

Jag kommer med goda och dåliga nyheter, folks.

De goda är att vi tidigt under 2015 kommer att sätta stopp för asylmottagningen. Politikerna är visserligen galna, men dom är inte tokgalna, utan maktgalna. Stöka bara undan valet så att inte SD får vatten på sin kvarn, sedan kommer en bred mittenuppgörelse om att fälla ned bommen. Man kommer att hänvisa till resursbrist, behov av att integrera de som redan kommit, och att motverka rasismen emanerande från "mörka krafter". 2015 kommer att bli toppåret och invällandet kommer sedan att gå tillbaka kraftigt 2016.

De dåliga nyheterna är att det inte hjälper ett jävla dugg. De blattar som sitter och häckar i campingbyar och regementen kommer inte ut i kommunerna, samtidigt som bostadsbubblan spricker och alla typer av budgetar kollapsar i stat, landsting och kommuner. Arbetslösheten stiger snabbt och hat och extremism kommer att bli vardagsmat i samhället. Vi har redan fått in gökungen och inget kan påverka händelseförloppet.

Visst, jag går och röstar SD, men inte fan tror jag att det har den minsta inverkan på vad som kommer att ske. Alla politiker blir förr eller senare korrupta och maktgalna, så vilka som regerar är likgiltigt. Men det vore förbannat kul att se SD på 20% som vågmästare. Alltså, med såna nivåer är det nästan parlamentariskt självmord att inte ta med dom i en samlingsregering.

Let the future play out folks!
Citera
2014-07-24, 22:03
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
DIAGRAM ÖVER MIGRATIONSVERKETS PROGNOS

Jag lade upp ett diagram över kostnaden för för Migrationsverket (tidigare integrationsverket) har varit sedan 1995. Kallat utgiftsområde 8 (Migration), i diagrammet. Eftersom rapporten även tar upp kostnaden som belatar statsbudgeten som Kommunersättningar för flyktingmottagande men som egentligen belastar utgiftsområde 13 (Integration och jämställdhet) som även där innehåller en kostnadsökning på flera miljarder men som inte angår Migrationsverket och därmed inte tas med i rapporten.

Hursom helst så utgår den streckade delen av diagrammet data av Migrationsverkets rapport. Och den tidigare delen från data från Ekonomistryningsverket.

Diagrammet ger en tydligen bild av den exponentiella explosion av administrativa kostnaden för mottagandet av civilingenjörer från tredjevärlden.

Ca en kostnad på 4000-6000 miljoner kr per år för ca 10 år sedan till ca 30 000 miljoner kr 2015.

Snyggt.

Man undrar vad som förutses hända årsskiftet 2015/16? Kostnaden tvärdyker tydligen då. Slut på folk i krisländerna kanske...
Citera
2014-07-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Ja, det är faktiskt helt otrolig att bubblan fortfarande inte har spruckit. Men nu har ju en ny bubbla - bostadsbubblan, kommit till direkt följd av invandringen. Att makten har kunnat bekosta invandrarkalaset är för mig en gåta. Vilka länder/organisationer lånar ut pengar till Sverige egentligen? Jag vet att Norge gjorde det för en massa år sedan, men nu har jag faktiskt inte en aning. USA lär väl göra det med tanke på vilket skitjobb vi hjälper dem med inom spioneri/avlyssning och med tanke på att Reinfeldt har hela ägghuvudet upp i Obamas röv.

Mina föräldrar kom hit på 90-talet, då var det annorlunda, man fick lite stöd till språk m.m & sen hitta dig ett jobb, Vill man jobba så hittar man jobb istället för att leva på bidrag t.ex. . Fast det räcker nu.
Citera
2014-07-24, 22:10
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellerii
Nja, om man kollar på länder som t.ex. Brasilien och USA så finns det ju gated communities men det är ju knappast så att man blir rånmördad så fort man rör sig eller bor utanför ett.

Bortsett från diverse butiksrån och annat så verkar det mest som att de som jagar snabba cash har ihjäl och skadar varandra, kolla i Göteborg t.ex. Man kan inte långsiktigt försörja sig på att råna hederligt folk, däremot kan man göra det på knarkhandel och annan illegal verksamhet.

Förutom olika butiksrån, äldrerån, väskryckningar av gamla tanter och inbrott då.
Citera
2014-07-24, 22:14
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Snyggt.

Man undrar vad som förutses hända årsskiftet 2015/16? Kostnaden tvärdyker tydligen då. Slut på folk i krisländerna kanske...

Man tror, mycket osäkert, att situationen i Syrien har stabiliserats då, iaf i avseende i av emigranter därifrån någorlunda.
Citera
2014-07-24, 22:17
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellerii
Nja, om man kollar på länder som t.ex. Brasilien och USA så finns det ju gated communities men det är ju knappast så att man blir rånmördad så fort man rör sig eller bor utanför ett.

Bortsett från diverse butiksrån och annat så verkar det mest som att de som jagar snabba cash har ihjäl och skadar varandra, kolla i Göteborg t.ex. Man kan inte långsiktigt försörja sig på att råna hederligt folk, däremot kan man göra det på knarkhandel och annan illegal verksamhet.

Det finns dock en avsevärd skillnad och det är att både USA och Brasilien har en etablerade "mångkultur" som funnits länge, och anpassats till samhället. Svarta i USA saknar helt koppling till sin gamla identitet till exempel, de är amerikaner och kristna - detsamma gäller Brasilien. Till och med ett land som Sydafrika är åtminstone homogent i den mån att det är kristet.

Det som håller på att hända i Sverige och Europa finns nästan inte någon annanstans. Det är ett gigantiskt experiment, där man tar in kopiösa mängder människor (åtminstone till Sverige) från världens absolut mest dysfunktionella länder i tredje världen. Dessa har en etablerad kultur, och framförallt religion - där religionen dessutom är starkt hatisk mot det etablerade samhället i västvärlden.

Det är helt enkelt ingen som vet hur det här faller ut i längden, men en kvalificerad gissning är att det inte komma bli vackert. Att man kommer få precis alla negativa aspekter av mångkulturen från länder som Sydafrika och USA, och ovanpå det kommer en ny dimension av religiöst våld, terror, kaos och rent hat mot majoritetsbefolkningen. Jag menar det är bara att titta på Somalia, Irak, Syrien o.s.v. och se hur de länderna ser ut. När man importerar stora grupper människor därifrån så är det också det vi kommer få hit - så enkelt är det.

"Mångkulturen" USA tar till exempel i princip inte alls emot människor från de här länderna i tredje världen - annat än om man har särskilda kunskaper och kompetens - och det finns det förstås en anledning till.
Citera
2014-07-24, 22:18
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Man tror, mycket osäkert, att situationen i Syrien har stabiliserats då, iaf i avseende i av emigranter därifrån någorlunda.

Men Irak och Eritrea ser ut att vara fortsatt instabila.
Citera
2014-07-24, 22:18
Medlem
Vem kan ställa kluriga frågor om kostnader när dom har skickat sina vassaste och mest slipade journalister till tågkaoset där Måns Zelmerlöw och Wille Crafoord sitter fast?
Citera
2014-07-24, 22:20
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Konspirationen ligger i tystnaden, detta är en enormt viktig händelse för samhället som tystas ner. Eller ser du mycket debatt om detta annat än här eller vid någon av de andra tre tillfällena, nertystandet mannen det är konspirationen. Svennebanan har INTE imformerats om detta av massmedia på ett korrekt sätt, totalkostnaden för att föda andra nationers kriminella, man vägra också konsekvent kalla dessa kriminella för just kriminella.

I någon slags idealtillstånd hade man kanske kunnat vänta sig att medierna eller myndigheterna skulle ge medborgarna fullödig information om viktiga frågor. Samtidigt är den inställningen så otroligt sjuklig och nusvensk. Det är en destruktiv tillit. Man förväntar sig att bli informerad. Tills man blir det antar man att allt är väl. Tyvärr är det så att informationen om de här tendenserna varit tillgänglig rätt länge.

Ni hade kunnat bläddra i den klistrade I&I-tråden Källor, statistik och referenser 2.1 för länge sen. Läst myndigheternas rapporter. Var var ni i våras när man ökade utgiftsområdet Migration i statsbudgeten med 2,7 miljarder kronor? Källor, statistik och referenser har fortfarande en bråkdel av den här trådens visningar. Missförstå mig inte- jag är glad att folk äntligen börjar intressera sig för det här- jag önskar bara att ni var lite mer som mina bekanta från exkommunistiska länder. De skulle aldrig i helsike få för sig att lita blint på att myndigheter och media skulle informera dem. Nästa prognos kommer i oktober. Sen väntar 2015 med fyra nya prognoser.

Tänker nån av er skriva ett kort referat av Migrationsverkets nya verksamhets- och kostnadsprognos och länka i Källor, statistik och referenser 2.1?
Senast redigerad av NSO 2014-07-24 kl. 22:24.
Citera
2014-07-24, 22:21
Avslutad
Lägg till 62 000 "anhöriginvandrare", 6500 ensamkommande flyktingbarn, 10 000-tals rumäner och arbetskraftsinvandrare.
Citera
2014-07-24, 22:27
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Bomb? Nej knappast. Snarare en bekräftelse på det alla visste. Kommer dock att bli intressant hur man kommer att hantera anslagsunderskottet. Politikerna måste ta ställning till detta. Men inte fan skriver slaskmedia nåt om dylikt. Svenne Sexpack är mer intresseradav grilltips, sexastro och filmklipp med gulliga katter. Budgetproblem säljer inte klick och annonsintäkter, Zlatans nageltrång gör det.

Jag kommer med goda och dåliga nyheter, folks.

De goda är att vi tidigt under 2015 kommer att sätta stopp för asylmottagningen. Politikerna är visserligen galna, men dom är inte tokgalna, utan maktgalna. Stöka bara undan valet så att inte SD får vatten på sin kvarn, sedan kommer en bred mittenuppgörelse om att fälla ned bommen. Man kommer att hänvisa till resursbrist, behov av att integrera de som redan kommit, och att motverka rasismen emanerande från "mörka krafter". 2015 kommer att bli toppåret och invällandet kommer sedan att gå tillbaka kraftigt 2016.

De dåliga nyheterna är att det inte hjälper ett jävla dugg. De blattar som sitter och häckar i campingbyar och regementen kommer inte ut i kommunerna, samtidigt som bostadsbubblan spricker och alla typer av budgetar kollapsar i stat, landsting och kommuner. Arbetslösheten stiger snabbt och hat och extremism kommer att bli vardagsmat i samhället. Vi har redan fått in gökungen och inget kan påverka händelseförloppet.

Visst, jag går och röstar SD, men inte fan tror jag att det har den minsta inverkan på vad som kommer att ske. Alla politiker blir förr eller senare korrupta och maktgalna, så vilka som regerar är likgiltigt. Men det vore förbannat kul att se SD på 20% som vågmästare. Alltså, med såna nivåer är det nästan parlamentariskt självmord att inte ta med dom i en samlingsregering.

Let the future play out folks!
Cyniskt men förmodligen en ganska ackurat beskrivning. Jag trodde Reinfeldt skulle köra den varianten när SD kom in 2010, men valde istället att - tillsammans med MP - öppna alla slussar på vid gavel. Nu får han skörda frukten av det beslutet.
Det viktiga är att SD behåller vågmästarrollen vilket i dagsläget är långt ifrån säkert.
Hoppas många vänsteridioter röstar Fi (vilket på södermalm är de rigueur), och att partiet ändå missar spärren. Annars lär det bli ett helvete.
Senast redigerad av vallero 2014-07-24 kl. 22:54.
Citera
2014-07-24, 22:39
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Man kanske kan se det positivt. En snabb och brutal kolonisation rör om mer i grytan än en lågintensiv malande kolonisering där ingen märker något förrän det har hänt. Det blir svårare för makthavare att lura blåögda Svenssons när försämringarna blir så uppenbara. Själv har jag gett upp "det gamla Sverige" och det paradisidyll landet var som jag växte upp i. Jag har förlikat mig med att det nya Sverige är här för att stanna och nu får man anpassa sig bäst man kan. Jag blir mest bekymrad över att jag tycks stå så ensam i min uppfattning att det som sker är skadligt, de flesta i min närhet kan knappt nämna SD vid namn. Att stödja dem är ett socialt tabu och otänkbart och helt ärligt känner jag mig helt världsfrånvänd som inte omfamnar utvecklingen och jag är den enda som skäms över vad Sverige blivit. Frågan kring migration har blivit så politiskt laddad att folk som normalt stödjer SDs linje inte drar sig för att spotta på SD när de trots allt kommer på tal.

Jag tror också att man kan se det ifrån en positiv sida, iaf som utlandssvensk. Snabbare krasch i botten kommer leda till snabbare succé för SD. Men jag är väldigt orolig för att bruningarna i Sverige ska sprida sig till våra grannländer. Hoppas verkligen att EU och Norge då kör den där klaffen på Öresundsbron som Pia Kjaersgaard pratade om en gång i tiden.

Vi är några utlandssvenskar på mitt jobb och i min krets där jag bor. Jag antar att det är för att vi inte är i Sverige längre som vi kunnat prata friare, men samtliga förtidsröstade iaf på Sverigedemokraterna i EU-valet. Vad jag har hört var det samma hos en kompis i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in