2014-05-08, 15:54
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hahah jasså Är det kort halveringstid eller är temesta bara rent allmänt klen?
Jag vet ingen som får det på recept eller som ens flummar på det.

Den är extremt potent, den används bl a mot alkoholabstinens i USA, oftast intravenöst då den löser kramper, ångest och andra allmänt livshotande tillstånd därav. Jag fick den utskriven under min studietid när jag gick på internatskolan.
Citera
2014-05-08, 22:21
Bannlyst
Gillar generellt inte benzo men temesta har jag alltid haft en konstig kärlek för!
Citera
2014-05-13, 00:20
Medlem
tjabba fanclubbare! har ätit alpra i tre dagar nu, typ 20mg. Blir det korstolerans? vet att det är så med många olika benso men hur är det med dessa? en polaere ska köpa 100p 2.5mg nu i dagarna, så kommer få ett gäng

Har bara ätit dessa tillsammans med annan benso och påtok för mkt så svårt att minnas vad jag tyckte om dem

Min favorit bens för att lindra min vardagliga ångest (har GAD) samt få mig o sluta spänna axlar/nacke men måste ta till xanor när ångesten blir allt för jobbig.. Tror ni jag kommer gilla denna? Av det lilla jag har kunnat läsa mig till så låter det lovande...
Senast redigerad av tjackarrn 2014-05-13 kl. 00:30.
Citera
2014-07-15, 18:55
Medlem
Hur står sig denna mot xanor eller ikto i ångestdämpande syfte?

mvh
Citera
2014-07-15, 21:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Hur står sig denna mot xanor eller ikto i ångestdämpande syfte?

mvh

Allting väldigt individuellt, men jag skulle säga "väldigt bra" (iofs pga av heterogeniteten i hur man upplever olika bens är det värt lika mkt som om jag anser att nya Alfan är "väldigt snygg").

På den tiden jag åt alldeles för mkt benso och insåg att jag måste dra ner stod jag mig på 2 mg lorazepam per dag under en tvåveckorsperiod, efter att ha ätit vallar och ikto som smågodis.
Citera
2014-07-15, 21:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hahah jasså Är det kort halveringstid eller är temesta bara rent allmänt klen?
Jag vet ingen som får det på recept eller som ens flummar på det.
Temesta är en väldigt potent bensodiazepin.

Det är individuellt hur man reagerar på narkotiska substanser. Jag fick Temesta på sjukhus och några paket att ta ut under en period när jag hade hög ångest. Åt tre 1 mg:are per dag. Funderar oerhört bra. Den benso jag mått bäst utav. Bättre än Xanor.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-15 kl. 21:33.
Citera
2014-07-15, 21:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F.2
Minns att jag köpte några gula och smuliga såna här rackare för länge sen, helt värdelösa. Temesta Ativan 2,5 mg, ljusblåa med skåra på ena sidan och inget på den andra är the real shit va? Får pynta 15 spänn för dom, ska köpa så många jag kan i så fall . Blev riktigt sugen av den här tråden, sällan man får tag i i Lorazepam, svenska Temesta har jag bara käkat ett fåtal gånger och dom är ju underbara.
Jag köpte några sådana gula och smuliga tabletter som skulle innehålla Lorazepam en gång från ett nätapotek. Kände mig bara skum utav dom och så fick jag lite svaga synförvrängningar som man kan få utav Stilnoct. Skit!

Dom från apoteket var ju "the real deal" och dom var mycket bra. Helt annorlunda känsla. Inga synförvrängningar utav dom heller så jag vet inte vad det var i dom där gula skittabletterna från nätapoteket.
Citera
2014-07-15, 21:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag köpte några sådana gula och smuliga tabletter som skulle innehålla Lorazepam en gång från ett nätapotek. Kände mig bara skum utav dom och så fick jag lite svaga synförvrängningar som man kan få utav Stilnoct. Skit!

Dom från apoteket var ju "the real deal" och dom var mycket bra. Helt annorlunda känsla. Inga synförvrängningar utav dom heller så jag vet inte vad det var i dom där gula skittabletterna från nätapoteket.

För den som inte kan få tillgång till Temesta finns det en generika -> 7-8 millimeter diameter, helvit, ganska tjock och en skåra samt en liten "2" på andra sidan - helt ok och garanterat just 2 mg lorazepam.
Citera
2014-07-16, 01:14
Medlem
Hej!

Jag har gått i programmet ganska precis 3år nu med x3 8mg riktiga Subutex per dag (24mg).

Har hållt mig ren nästan hela perioden, men nu har jag framför mig 2,5mg Temesta 2mg Roche Ikto 10mg Roche Valium samt Xanor 2mg Pfizer.

Ungefär 100st av varje sort, fick en impuls och handlade lite väl många.

Kan någon ge mig en någorlunda säker combo här?

Har använt extremt mycket droger innan programmet men skött mig efteråt.

Vill även tillägga att jag ej dricker alkohol alls, 100% nykter och tänker aldrig röra det giftet igen.
Så combos innehållande alkohol är helt uteslutet.

Vill bli riktigt skön under perioden tills dessa är slut, MEN, på ett någorlunda säkert sätt!

Tack på förhand, uppskattar seriösa sakunniga svar så jag inte hamnar på sjukhus!
Citera
2014-07-16, 02:45
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcws
Hej!

Jag har gått i programmet ganska precis 3år nu med x3 8mg riktiga Subutex per dag (24mg).

Har hållt mig ren nästan hela perioden, men nu har jag framför mig 2,5mg Temesta 2mg Roche Ikto 10mg Roche Valium samt Xanor 2mg Pfizer.

Ungefär 100st av varje sort, fick en impuls och handlade lite väl många.

Kan någon ge mig en någorlunda säker combo här?

Har använt extremt mycket droger innan programmet men skött mig efteråt.

Vill även tillägga att jag ej dricker alkohol alls, 100% nykter och tänker aldrig röra det giftet igen.
Så combos innehållande alkohol är helt uteslutet.

Vill bli riktigt skön under perioden tills dessa är slut, MEN, på ett någorlunda säkert sätt!

Tack på förhand, uppskattar seriösa sakunniga svar så jag inte hamnar på sjukhus!

Hade valt Lorazepam men rätt liten dos, annars funkar allt annat men lågdos nåt enstaka piller bara om du äter rätt mkt Sub.
Citera
2014-07-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Hade valt Lorazepam men rätt liten dos, annars funkar allt annat men lågdos nåt enstaka piller bara om du äter rätt mkt Sub.

Tack för svar, har extrem tolerans emot Subutex nu efter så många år, känner mig immun emot det.

Har semester fram tills den 28th Juli, så måste vara 100% nykter & återställd då pga mitt yrke.

Tänkte testa 1st 2,5mg Lorazepam 10mg Diazepam och 2mg Ikto imorgon.

Sedan använda nån enstaka 2mg Xanor stav om jag inte uppnår önskvärd effekt.

Låter detta helt OK, om inte, skriv gärna om min plan, uppskattar det enormt.

Men kom ihåg, min Subutex påverkar mig absolut ingenting alls längre, har testat tagit 48mg en dag, märkte ingen skillnad alls ifrån min vanliga dos.

Tack på förhand

Mvh Pcw
Citera
2014-07-16, 03:20
Medlem
Har skummat igenom tråden. Temesta verkar som Xanor med muskelavslappnande effekt också. Är jag rätt ute?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in