2013-01-08, 12:03
Bannlyst
Får mina första 50 2,5mg om ngn vecka.

Har aldrig testat Lorazepam, men verkar onekligen ganska nice.

Mer muskelavslappning än klonazepam, diazepam & midazolam.

Det är väl den som har den bästa muskelavslappningen?

Borde användas mot Epilepsi eftersom Klonazepam görs ju det till viss del.
Citera
2013-01-08, 12:16
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Mer muskelavslappning än klonazepam, diazepam & midazolam.
Det är väl den som har den bästa muskelavslappningen?
Borde användas mot Epilepsi eftersom Klonazepam görs ju det till viss del.

Jag tycker inte lora har bättre muskelavslappning än klona. Men det kan ju vara individuellt.

Däremot gillar jag absolut lora, en av de bästa enligt mig. Mycket bra ångestdämpning, men ändå inte lika "tungt" påslag som alprazolam. Inte lika mycket "få en slägga i huvudet" som alpra. Dessutom lagom halveringstid.
Senast redigerad av E.W. 2013-01-08 kl. 12:22.
Citera
2013-01-08, 14:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Jag tycker inte lora har bättre muskelavslappning än klona. Men det kan ju vara individuellt.

Däremot gillar jag absolut lora, en av de bästa enligt mig. Mycket bra ångestdämpning, men ändå inte lika "tungt" påslag som alprazolam. Inte lika mycket "få en slägga i huvudet" som alpra. Dessutom lagom halveringstid.
Jo, lora har bättre muskelavslappning faktiskt på ett sätt, jag känner i hela kroppen att jag tagit lorazepam idag, 20 mg diazepam också visserligen men efter jag smällt 2,5 mg lora under tungan var det som att bli uppåt och glad men samtidigt helt mjuk och avslappnad i kroppen.

Lorazepam är i klass med bromazepam förutom att bromazepam är så jävla svag. (dessa lora ger verkligen en speciell känsla jämfört med andra, och när ångesten är som starkast då jävlar är det att åka med.)
Citera
2013-01-08, 22:43
Medlem
undervattenfisks avatar
Nu har jag käkat en del lorazepam sen dom kom i mina ägor (ätit några hundra för flera år sen) men minns inte riktigt Hur bra dom var och jag är inte besviken, har några blå 2,5 mg:are som för det första håller vad dom lovar, ger en ångestdämpning som slår det mesta i hästlängder, en skön kroppsbuzz som kan liknas vid avslappning men inte riktigt ädnpå utan det är mycket finare känsla och man tappar inte minnet bara för att flöddra ihjäl sig

Tyvärr lite tråkigt kort tid man är snurrig, men däremot ångestdämpningen håller ju som den ska
Citera
2013-01-22, 18:09
Medlem
flumtracks avatar
finns det nån temesta som är runt och vit på en sida och den andra sidan är skårad? eller är de nånting helt annat jag har fått?
Citera
2013-01-22, 22:16
Bannlyst
Är 2mg lorazepam ala 900kr billigt eller dyrt? Funderar på lägga in en order men de första gången jag ska testa dessa, annars är de xanax,flunizar för min del så vill gärna veta i förväg om de värt det så jag inte blir lurad.

Mvh
Citera
2013-01-23, 01:09
Medlem
Billigt iaf om det är inrikes brukar väl kosta 1000-1500 för 100st 2mg. Har köpt slovakiska 2.5mg för 1200 inrikes i höstas har jag för mig. De var trevliga. Hade svenska 1mg på recept för nått år sen och de funkade riktigt bra enligt ordination; 1-2st - 1-3ggr om dagen vid behov.
Citera
2013-01-23, 01:46
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
finns det nån temesta som är runt och vit på en sida och den andra sidan är skårad? eller är de nånting helt annat jag har fått?
Ja, 2,5 mg från något av baltländerna. bra kvalité.
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Billigt iaf om det är inrikes brukar väl kosta 1000-1500 för 100st 2mg. Har köpt slovakiska 2.5mg för 1200 inrikes i höstas har jag för mig. De var trevliga. Hade svenska 1mg på recept för nått år sen och de funkade riktigt bra enligt ordination; 1-2st - 1-3ggr om dagen vid behov.
Yes, köpte nyligen (läs 3-6 veckor sen) också för 12 kr styck, dessa 2.5 mg.
Citera
2013-01-23, 02:11
Medlem
Relativt säker på att vi fått från samma källa som har haft ett brett utbud av högklassig benso från balkan
Citera
2013-01-23, 08:50
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
finns det nån temesta som är rund och vit på en sida och den andra sidan är skårad? eller är de nånting helt annat jag har fått? känner helt klart av dom men är osäker
Är de blå-vita?
Citera
2013-01-28, 13:00
Medlem
CompleteControls avatar
Hittade som en glad överraskning vid storstädning ett 50-pack Lorazepam
i blister, vita tabs, 2mg, gjorda i Indien av vad jag kunde förstå (inte helt säker).
Det stora problemet var att bäst före var 2010-12.....Vad kan hända? Kan
de fungera fortfarande eller har det aktiva ämnet kunnat bli förstört? De har legat
skyddade, torrt, varmt (svensk inomhusvärme) och mörkt. Jag ska testa några
ikväll, tänkte bara få lite input från experterna här i Fancluben!
Citera
2013-01-28, 13:12
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Hittade som en glad överraskning vid storstädning ett 50-pack Lorazepam
i blister, vita tabs, 2mg, gjorda i Indien av vad jag kunde förstå (inte helt säker).
Det stora problemet var att bäst före var 2010-12.....Vad kan hända? Kan
de fungera fortfarande eller har det aktiva ämnet kunnat bli förstört? De har legat
skyddade, torrt, varmt (svensk inomhusvärme) och mörkt. Jag ska testa några
ikväll, tänkte bara få lite input från experterna här i Fancluben!
Pröva, de kan ha tappat i styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in