2021-07-28, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
HAHAHAHHA!

Alltså vad är det här för benzo? Testade dem för 45 minuter sedan, första gången någonsin.

Tog 12,5mg för att jag hört att dessa kan vara underdoserade (dom hårda platta på 2,5mg).

Kan inte beskriva ruset riktigt, känns lite som att jag glider fram när jag ställer mig upp och får tankar som på typ stilnoct. Kollade på filten i soffan och undrade för en sekund vilket djävla djur det var som låg där innan jag kommer på mig själv att det är en filt.

Riktigt skev och rolig Benzo. Bokstäverna på skärmen rör sig lite sådär som på stilnoct/imovane, fast inte lite mycket.

Men jag känner mig däremot rätt klar i skallen, kan skriva utan problem osv.

Jag får däremot inte den här sköna känslan i magen/huvudet som av xanor, då man bara släpper all oro/ångest.

Jag ska gå och köpa ett sexpack 3,5or och se vad som händer!
HAHA

Ja den påminner om stilnoct i ruset.
Citera
2021-07-28, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
De ska va typ 2,5mg och ljuslila eller blåaktig
Toleransen går upp skyhögt som xanor men de är mycket behagligare än xanor plus även muskelavslappnande.

Är det någon som vet varför Temesta (Lorazepam) verkar va så extremt ovanligt i Sverige ??? Hör aldrig någon ha det utskrivit ? Varför?? Det är inte lika beroendeframkallande som xanor och skönare i kroppen. I USA är ju motsvarigheten Ativan väldigt mycket vanligare. 2-3 st såna blir man skön av, gäller bara att hålla upp en dag eller 2-3 mellan pga toleransen.
Enligt den Svenska psykiatrin är Lorazepam mycket mer beroendeframkallande än Alprazolam t.ex. I USA är Lorazepam jättevanlig.
Citera
2021-08-01, 01:19
Medlem
Bullsquids avatar
Jag har gått genom de flesta av de 50 nu och kan säga såhär, nej man får ej effekt av 1-2 tabs. Dessa får man ta i lite av och ta 4-6 st en halv karta sen blanda med starköl

Då jävlar i kombo med alkohol visa de sin kompetens men det var inte förän efter 2 st snabba falcon 7.2% som jag knappt kunde gå hem sedan. Hade ätit de hela dagen men börja faktiskt försiktigt med typ 3 st.

Men inte förän efter en karta av de ljusblå 2,5mg började jag känna något och som sagt alkoholen var obligatoriskt annars infann sig bara akut trötthet.

Besviken att man fick ta så många, sköna känslan liksom uteblev och man blev jävligt trött och snurrig, fattar varför inte många flummar på dessa. Hade ej tagit xanor på över 2 veckor så hade inget utom en minidos stess på 30mg i kroppen.

Som sagt rätt värdelösa ensamma för att bli go på för det märktes då knappt, blandat med alkohol kändes det med ens som jag druckit 10 stark på en timma och dragit några shotar.
Nja Diazepam är den mest överlägsta benson i alla lägen och så är det väl bara.
Krävs bara mer av det goda för att uppnå någon slags bensodimma.
Minst 50-100 mg diazepam om man ska må gött. Dessa skulle jag föreslå 10 st, alltså en karta men vissa kan ju börja med 5 och se om något händer.

Efter jag delat 3st på mitten och väntat 90 min hände absolut ingenting iaf så nu vet ni. Se till att ha alkohol hemma eller nära till en bar om ni ska äta dessa.

Imorgon slänger jag i mig mina sista 6st med 4 starköl och hoppas på det bästa.
Annars öppnar väl lokala puben 12 eller 3 typ
Senast redigerad av Bullsquid 2021-08-01 kl. 01:23.
Citera
2021-08-01, 05:07
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
HAHAHAHHA!

Alltså vad är det här för benzo? Testade dem för 45 minuter sedan, första gången någonsin.

Tog 12,5mg för att jag hört att dessa kan vara underdoserade (dom hårda platta på 2,5mg).

Kan inte beskriva ruset riktigt, känns lite som att jag glider fram när jag ställer mig upp och får tankar som på typ stilnoct. Kollade på filten i soffan och undrade för en sekund vilket djävla djur det var som låg där innan jag kommer på mig själv att det är en filt.

Riktigt skev och rolig Benzo. Bokstäverna på skärmen rör sig lite sådär som på stilnoct/imovane, fast inte lite mycket.

Men jag känner mig däremot rätt klar i skallen, kan skriva utan problem osv.

Jag får däremot inte den här sköna känslan i magen/huvudet som av xanor, då man bara släpper all oro/ångest.

Jag ska gå och köpa ett sexpack 3,5or och se vad som händer!

Jag har använt alla möjliga benso och z analoger i runt 18 år men bestämde mig för att prova lorazepam för första gången då jag fick 15st 2.5mg'are på köpet när jag hämtade mina ksalol och bensedine. Och jag måste hålla med dig till 100% Detta är den roligaste benson. inte i ångest syfte men man blir knasig i bollen på ungefär samma sätt som en näve stilnoct. Jag slängde i mig 5st direkt vilket var samma dos som dig om min matte är korrekt. Jag satt själv i min lägenhet å pille med telefonen å fick för mig att de va massa folk hemma hos mig på fest. inte förens jag tittade upp så kom jag på att jag vart själv. sen låg jag och kollade på en film med mkt stränder osv och fick för mig att jag låg i en bungalow på nån paradis ö. Första gången på flera år kände jag någon slags eufori på benso. Men det var mer en psykedelisk eufori. Jag skulle inte rekomendera dessa (för mig själv) om man varit vaken länge eller har trippat å bara vill chilla. Men i kombo med 30mg diazepam, 4mg alprazolam och en jamaica pinne mådde jag faktiskt strålande. och det brukar krävas mkt för mig att fly tillvaron. Jag har även märkt att lorazepam är den absolut bästa benson att kombinera med opiater. Alla andra benson inkräktar lite på opiatruset och man känner sig inte riktigt lika moffad. Men om man blandar med lorazepam har jag märkt att den boostar det här härliga drömtillståndet man vill hamna i när man noddar på opis.
Citera
2021-08-02, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddick_b
Jag har använt alla möjliga benso och z analoger i runt 18 år men bestämde mig för att prova lorazepam för första gången då jag fick 15st 2.5mg'are på köpet när jag hämtade mina ksalol och bensedine. Och jag måste hålla med dig till 100% Detta är den roligaste benson. inte i ångest syfte men man blir knasig i bollen på ungefär samma sätt som en näve stilnoct. Jag slängde i mig 5st direkt vilket var samma dos som dig om min matte är korrekt. Jag satt själv i min lägenhet å pille med telefonen å fick för mig att de va massa folk hemma hos mig på fest. inte förens jag tittade upp så kom jag på att jag vart själv. sen låg jag och kollade på en film med mkt stränder osv och fick för mig att jag låg i en bungalow på nån paradis ö. Första gången på flera år kände jag någon slags eufori på benso. Men det var mer en psykedelisk eufori. Jag skulle inte rekomendera dessa (för mig själv) om man varit vaken länge eller har trippat å bara vill chilla. Men i kombo med 30mg diazepam, 4mg alprazolam och en jamaica pinne mådde jag faktiskt strålande. och det brukar krävas mkt för mig att fly tillvaron. Jag har även märkt att lorazepam är den absolut bästa benson att kombinera med opiater. Alla andra benson inkräktar lite på opiatruset och man känner sig inte riktigt lika moffad. Men om man blandar med lorazepam har jag märkt att den boostar det här härliga drömtillståndet man vill hamna i när man noddar på opis.
Visst är den bra? Man blir väck som fan haha, och på ett jävligt speciellt sätt. Hade dessa på recept förut (nu Xanor 1 mg v.b) men den är också fruktansvärt bra mot ångest och för sömn.
Citera
2021-08-03, 20:18
Medlem
yournotlikemes avatar
Just den hypnotiska effekten och att tabletterna jag har är på 2.5mg och håller i sig längre än Alprazolam gör denna faktiskt till min favorit benzo. Tar aldrig en hel 2.5mg då det är ekvivalent med två och en halv 1mg Alprazolam vilket är mycket därför de är så prisvärda och bra med.
Citera
2021-08-19, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Just den hypnotiska effekten och att tabletterna jag har är på 2.5mg och håller i sig längre än Alprazolam gör denna faktiskt till min favorit benzo. Tar aldrig en hel 2.5mg då det är ekvivalent med två och en halv 1mg Alprazolam vilket är mycket därför de är så prisvärda och bra med.
Den medicinskt bästa benson som existerar imo.
Citera
2021-08-24, 20:13
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Den medicinskt bästa benson som existerar imo.

Håller med er.
Ur en mysighets-aspekt är den oslagbar. Om jag kunde jobba på den vore det perfekt men jag blir alldeles för luddig på den.
Jag tror aldrig jag har fått så mycket kontakt med söta tjejer som på den benzon, men på jobbet så var det ohållbart (tog enbart 1-2mg) men det räckte uppenbarligen för att glömma viktiga saker.

Alprazolam däremot, kollegor på jobbet sa ”vad skönt att du inte går på mediciner längre, nu är du ju super effektiv” haha. 1mg på morgonen och jag blev superskärpt. Så där ser man hur ångest, stress och oro sabbar ens liv.

Men i rekreationssyfte så är Lorazepam en gud. Och ibland en liten gås på det också och man kan glo på tv i 7 timmar, oavsett vad man tittar på.
Och jag är ingen större vän av MJ såvida det inte är vrål-couchlock-Indica.

Nej, Lorazepam (och kanske Midazolam som en mys-lillebror) är en absolut kung!
Citera
2021-08-25, 00:02
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Håller med er.
Ur en mysighets-aspekt är den oslagbar. Om jag kunde jobba på den vore det perfekt men jag blir alldeles för luddig på den.
Jag tror aldrig jag har fått så mycket kontakt med söta tjejer som på den benzon, men på jobbet så var det ohållbart (tog enbart 1-2mg) men det räckte uppenbarligen för att glömma viktiga saker.

Alprazolam däremot, kollegor på jobbet sa ”vad skönt att du inte går på mediciner längre, nu är du ju super effektiv” haha. 1mg på morgonen och jag blev superskärpt. Så där ser man hur ångest, stress och oro sabbar ens liv.

Men i rekreationssyfte så är Lorazepam en gud. Och ibland en liten gås på det också och man kan glo på tv i 7 timmar, oavsett vad man tittar på.
Och jag är ingen större vän av MJ såvida det inte är vrål-couchlock-Indica.

Nej, Lorazepam (och kanske Midazolam som en mys-lillebror) är en absolut kung!

Ja redigt mysig blandning! Tycker Klonazepam och Lorazepam gifter sig så bra ihop med.

Haha fan vad jag känner igen mig. När jag var "fungerande" missbrukare och jobbade för fullt inom IT så började jag dagen med 2mg Xanor och kaffe på det och jävlar vad effektiv jag var. Cheferna älskade mig. Har aldrig gillat alkohol så drack inte ens när vi gick ut men de skulle bara veta vad jag gjorde då när jag kom hem på kvällarna
Citera
2021-08-26, 22:38
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Hur är lorazepamen som finns att köpa på nätet? Värt?
Citera
2021-08-26, 23:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Hur är lorazepamen som finns att köpa på nätet? Värt?
Jag köpte en karta med 10st Lorazepam 2.5 mg för kanske tre år sedan. Jag fattar egentligen inte varför jag gillar inte den benson. Den kan jämföras med Diazepam fast mycket mer hypnotisk. Jag blir bara trött och slö men jag fick det jävligt billigt
Citera
2021-08-27, 06:09
Bannlyst
Tycker personligen lorazepamen är mer som en sömntablett, fy fan vad trött man blir av dem. Nästan tröttare än av rena potenta sömnmediciner. Lorazepam är dessutom den enda benson jag fått hallisar av.
För mig så känns den mer som en upphottad stilnoct, än en regelrätt benso.
Senast redigerad av Pastaochkuk 2021-08-27 kl. 06:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in