2013-12-17, 22:29
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
har du testat dom så det är benso?? de där ser allvarligt talat mer ut som STADA's Antihistamin tabletter som börjar på C nånting... 2.5mg lorazepam är antingen gula eller lite blåa i färgen och har själv aldrig stött på knallvita loraz utan tryck i 2.5mg klassen.

Citat:
Ursprungligen postat av narki
Kan även vara Möllehjul .
Men jag vet nog vart dom kommer ifrån så kan nog säga med 99% säkerhet att det är Temesta, det är ju som sagt en Generic. (har sett Temesta i alla möjliga färger, fast oftast blå eller gula)

Jag tog två st går och jag vet helt ärligt inte om jag kände något speciellt men jag hade tagit tjack tidigare på dagen och har en viss bensotolerans, men nej jag kan ju omöjligt garantera att det är benso, den info jag fick var är att det ska vara Temesta Generika.
Att dom är importerade vet jag redan, vet också att personen som sålde dom till mig har även holländska, "gula" temesta i sitt sortement, så.. who knows.
Citera
2013-12-17, 22:46
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag tog två st går och jag vet helt ärligt inte om jag kände något speciellt men jag hade tagit tjack tidigare på dagen och har en viss bensotolerans, men nej jag kan ju omöjligt garantera att det är benso, den info jag fick var är att det ska vara Temesta Generika.
Att dom är importerade vet jag redan, vet också att personen som sålde dom till mig har även holländska, "gula" temesta i sitt sortement, så.. who knows.

Du kan ju vara en av dem som svarar väldigt dåligt på Lorazepam, precis som mig.
Jag känner av dom, men måste äta högre doser utan tolerans.

Testa dom Hollänska nästa gång, funkar inte dom så ge upp Temesta.
http://www.pharmer.org/images/foreign/lorazepam-25mg

Må väl forumkompis!
Senast redigerad av narki 2013-12-17 kl. 23:28.
Citera
2014-02-12, 14:05
Medlem
AfterEight-s avatar
Är ju helt brutalt vilka doser vissa måste ta. Vad är en normaldos för ett litet rus på en nybörjare?

Har tagit de under hösten enligt rekomendationer av läkare pga. Cellgifter, så helt enkelt för att inte spy. Nu mår jag dock relativt bra, och har en massa temesta kvar. För ett par dagar sedan tog jag 3mg tsm med 30mg oxikodon. På detta fick jag total blackout. Pratade tydligen med en i telefon i över 1 timme, som jag verkligen inte minns. Aldrig fått minnesluckor på alkohol, även om det ibland är suddigt så aldrig helt svart.

Är det vanligt att de blir såhär på temesta? I så låga doser?
Citera
2014-02-16, 19:54
Medlem
Hej undrar över om Lorazepam 1mg och temesta är nån skillnad?
med egen erfarenhet så är mogadon bra men inte nitrazepam som är det aktiva ämnet i mogadon.

Vad tycker ni ?
Citera
2014-02-21, 11:24
Medlem
Hade kanske tänkt be om lora ist för min dia. Hur mycket ska man begära av läkaren, samt ska man ta temesta lr atvian?
Har f.ö 30mg dia vid behov.

Tar mot social fobi (så jag kan slappna av vid eventuella händelser)
Citera
2014-02-21, 14:37
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Hade kanske tänkt be om lora ist för min dia. Hur mycket ska man begära av läkaren, samt ska man ta temesta lr atvian?
Har f.ö 30mg dia vid behov.

Tar mot social fobi (så jag kan slappna av vid eventuella händelser)
Temesta och Ativan är samma sak (Lorazepam).

Att få Temesta utskrivet i Sverige är väldigt ovanligt, större chans att du får Iktorivil isåfall.
Citera
2014-02-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Temesta och Ativan är samma sak (Lorazepam).

Att få Temesta utskrivet i Sverige är väldigt ovanligt, större chans att du får Iktorivil isåfall.

Varför är lorazepam så svårt att få ut? Vilken dos bör jag be om, om att äta vi behov (så hög som möjligt) kommer blanda lite med alko å flumma nån gång

Och hur pass muskelavslappnande är den?
Älskar verkligen muskelavslappnande!
Citera
2014-02-21, 23:19
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Varför är lorazepam så svårt att få ut? Vilken dos bör jag be om, om att äta vi behov (så hög som möjligt) kommer blanda lite med alko å flumma nån gång

Och hur pass muskelavslappnande är den?
Älskar verkligen muskelavslappnande!
Vill du verkligen ha Temesta och kan få i stort sätt vilka benso du vill så bör du kanske kunna få den om du ber specifikt om den. Jag vet bara att den väldigt sällan skrivs ut i Sverige. Fråga läkare om dosering, de finns bara i tabletter á 1 mg. Men det är en mycket bra benso; Lång halveringstid, bra muskelrelaxerande egenskaper, bra vid panikångest och annan ångest också pga halveringstiden. Dom slår på som Xanor, fast med muskelrelaxering och längre halveringstid.
Citera
2014-02-27, 09:24
Medlem
Minns att jag köpte några gula och smuliga såna här rackare för länge sen, helt värdelösa. Temesta Ativan 2,5 mg, ljusblåa med skåra på ena sidan och inget på den andra är the real shit va? Får pynta 15 spänn för dom, ska köpa så många jag kan i så fall . Blev riktigt sugen av den här tråden, sällan man får tag i i Lorazepam, svenska Temesta har jag bara käkat ett fåtal gånger och dom är ju underbara.
Citera
2014-03-02, 21:04
Medlem
zWinks avatar
Tjubbaaa...
Har fått hem ett gäng Wyeth 2mg..

Min fråga är då om man tar ett gäng... 2-8mg.. Låt oss säga, på måndag är man ren till nästa måndag då, om man dessutom tränar hårt 4 dagar i veckan?

Vet att det kan ta 7-10 dagar att få ur dessa ur systemet, men då är inte hårdträning inkluderad.

Faaanks guys
Citera
2014-03-03, 13:59
Medlem
Va hos läkaren idag och frågade snällt om jag kunde få Temesta för mina ångest problem hon sa att det är en värdelös benzo och att effekten går ur väldigt fort så jag fick stesolid istället
Senast redigerad av Robertt24 2014-03-03 kl. 13:59. Anledning: fel stavat
Citera
2014-05-08, 10:47
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertt24
Va hos läkaren idag och frågade snällt om jag kunde få Temesta för mina ångest problem hon sa att det är en värdelös benzo och att effekten går ur väldigt fort så jag fick stesolid istället

Hahah jasså Är det kort halveringstid eller är temesta bara rent allmänt klen?
Jag vet ingen som får det på recept eller som ens flummar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in