2014-07-13, 14:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Eller så kan båda ha en vanlig bil det finns ingen anledning att man ska kompromissa när båda kan få det som de vill ha

Mitt argument är att om du tittar på hur hushåll spenderar sina pengar då ser du att de till typ 90% köper saker som kvinnan vill ha. Det gäller bostad, bil, semester, etc. Det visar att män överför sina inkomster till kvinnor inom hushållet. Varför gör män det? För att det är betalning för kvinnans sexuella tjänster. Det betyder att vanliga kvinnor är precis som prostituerade bara att de har mindre sex.

Till exempel, mannen vill ha en Ferrari, kvinnan vill ha en Mercedes kombi, mannen vet att han inte kommer få ligga om kvinnan inte få den bil hon vill ha så han går med på kombin, och kvinnan har sex med honom några månader framåt för att han köpte bilen hon ville ha. Om kvinnan hade sålt sex och sparat ihop till bilen hade det varit precis samma sak alltså att en man/män hade finansierat hennes livsstil i utbyte mot hennes sexuella tjänster.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-13 kl. 14:46.
Citera
2014-07-13, 14:56
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Till exempel, mannen vill ha en Ferrari, kvinnan vill ha en Mercedes kombi, mannen vet att han inte kommer få ligga om kvinnan inte få den bil hon vill ha så han går med på kombin, och kvinnan har sex med honom några månader framåt för att han köpte bilen hon ville ha.

Inte en chans att jag skulle värdera sex i några månader framåt lika högt som en Ferrari. Jag hade valt bilen
Citera
2014-07-13, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
http://www.dn.se/ekonomi/kvinnor-bestammer-ofta-over-stora-inkop/

Det är kvinnan i förhållandet som bestämmer vad pengarna skall gå till. Singelmän spenderar pengar på helt andra saker och i helt andra proportioner.
Tror du singelkvinnor har samma prioriteringar som män och kvinnor i förhållanden/med familj?

Snacka om att jämföra äpplen och päron.
Citera
2014-07-13, 15:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tror du singelkvinnor har samma prioriteringar som män och kvinnor i förhållanden/med familj?
Nej, det tror jag inte, även om jag har en åsikt om vad jag tror singelkvinnor investerar i. Jag tror att kvinnor har större makt över de ekonomiska besluten i förhållanden/familjer. Argumenterar du emot det eller kände du bara för att käfta utan att egentligen ha något att komma med?
Citera
2014-07-13, 16:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte, även om jag har en åsikt om vad jag tror singelkvinnor investerar i. Jag tror att kvinnor har större makt över de ekonomiska besluten i förhållanden/familjer. Argumenterar du emot det eller kände du bara för att käfta utan att egentligen ha något att komma med?
Jag påtalar att du jämför äpplen och päron.

Nej, jag tror inte kvinnor har makten över de ekonomiska besluten alls. Jag tror kvinnor i högre grad än män är de som upptäcker att saker behöver uppdateras för familjen - eftersom kvinnor i högre grad än män axlar större delen av ansvaret för just familjen.
Citera
2014-07-13, 16:48
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, det har jag inte. Är städjobb något alldeles särskilt arbete eller?
Menar du att det är skillnad på om en städare har en bra dag och om en snickare har en bra dag?

Så du menar att man måste ha varit just städare för att kunna sätta sig in i att ens arbete blir lidande om dagsformen är dålig och sinnesstämningen är låg?

Alldeles nyss fanns inte den effekten enligt dig.
Och givetvis är den inte minimal, utan ganska avgörande.

Javisst, precis som det spelar stor roll hur du mår när du ska utföra alla sorters arbetare.
Eller menar du att det enda vi får jämföra med här är städjobb och prostutition, för du verkar ha fastnat mellan de två.....

Du gjorde det ganska tydligt nu för alla här inne att det faktiskt är du som lider av ett dumt huvud.
Men det är klart, det gör du ju regelbundet.
Hur menar du nu? Kan du förklara igen, tack.
Citera
2014-07-13, 16:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du håller alltså med Idontcare om att prostitution ska gå under specialregler på arbetsmarknaden men inte att städning, vårdjobb, barnskötare och massör också ska gå under såna specialregler, eftersom det av någon anledning är sämre att knulla för pengar än att torka bajs för pengar.

Jag tror inte att någon är beredd att dra på sig 200-300 000 i studieskulder för att sen gå och ställa sig på gatan eller söka jobb på bordellen.
Nej, så är det inte. Jag tycker att även vård, barnskötande och massage är saker man inte ska syssla med om man inte är utbildad till dem. Det är inte för att det är ett sämre jobb, snarare tvärt om.

Jag tror inte att det är några treåriga utbildningar vi pratar om. Att däremot certifiera sig på någon kortare psykologikurs tror jag vore en bra idé. Och självklart borde det inte vara ett krav från staten, däremot vore det bra om arbetsgivare och kunder såg mer till kvalitetsbiten.
Citera
2014-07-13, 16:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag påtalar att du jämför äpplen och päron.
Förutom att jag inte jämförde nånting alls utan konstaterade två faktum varav den ena hade en källa.
Citat:
Nej, jag tror inte kvinnor har makten över de ekonomiska besluten alls.
Nehepp.

Det trodde DN och det tror tydligen SVD också.

http://www.svd.se/naringsliv/kloka-rad-pa-spackat-sparevent_3283752.svd?sidan=1
Citat:
Jag tror kvinnor i högre grad än män är de som upptäcker att saker behöver uppdateras för familjen - eftersom kvinnor i högre grad än män axlar större delen av ansvaret för just familjen.
Det tror inte jag. Tvärtom påstår jag att minst 50% av de flesta familjers inköp inte behövs överhuvudtaget.
Citera
2014-07-13, 16:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Inte en chans att jag skulle värdera sex i några månader framåt lika högt som en Ferrari. Jag hade valt bilen

Du kan få en 360 för runt 500.000 och en 430 för runt 700.000 om du har 100.000 cash och lånar typ 500.000 så kan du köra en Ferrari om du inte har en bostad som kostar 5-10.000 extra i månaden. Så varför kör inte fler män Ferrari? För att de har köpt en 3a i innerstan (typ 15.000 i månaden) + kombi (3000 i månaden) + charter till Grekland för familjen (2000 i månaden) = 20.000 i månaden för sex från en ful kvinna 1-2 gånger i veckan. För samma pengar kan du köra Ferrari och ha sex-orgier med porr stjärnor i 20-25 års åldern. Du kan se att vanliga kvinnor erbjuder samma tjänst som prostituerade fast av sämre kvalitet och till ett mycket högre pris. Priset är inte bara pengar utan att du missar en massa roliga saker du kunde ha gjort istället.

Citat:

Snacka om att jämföra äpplen och päron.

Men se det som att kvinnor erbjuder "familj-paketet" det betyder stort bolån + tråkig bil + familje-semester + renoveringar/heminredning + vanilj-sex 1-2 gånger i veckan. Det kostar typ 20.000 i månaden för mannen. Alternativet är "bachelor-paketet" som betyder inget/litet bolån + Ferrari + sex-semester + inga renoveringar + mycket sex med snygga tjejer så ofta du vill, för samma pengar.

Du kan se att det mesta i "familj-paketet" är saker som gynnar kvinnan (bostad, familje-bil, familje-semester etc.), medan det mesta i "bachelor-paketet" är saker som gynnar mannen (Ferrari, sex med snygga tjejer, mer fritid med mera). Varför väljer de flesta män "familj-paketet"? För att de tror att de får gratis sex. Om du tog bort sexet finns det ingen man i världen som skulle betala för alla de andra sakerna (bostad, bil semester, etc.) så du kan se att vanliga kvinnor är prostituerade som erbjuder en dålig deal.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-13 kl. 17:12.
Citera
2014-07-13, 17:00
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du kan få en 360 för runt 500.000 och en 430 för runt 700.000 om du har 100.000 cash och lånar typ 500.000 så kan du köra en Ferrari om du inte har en bostad som kostar 5-10.000 extra i månaden. Så varför kör inte fler män Ferrari?

Antagligen för att den är opraktisk, dyr i drift och för att en begagnad sådan kan gå sönder och då kostar en förmögenhet att reparera.
Citera
2014-07-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej, så är det inte. Jag tycker att även vård, barnskötande och massage är saker man inte ska syssla med om man inte är utbildad till dem. Det är inte för att det är ett sämre jobb, snarare tvärt om.

Jag tror inte att det är några treåriga utbildningar vi pratar om. Att däremot certifiera sig på någon kortare psykologikurs tror jag vore en bra idé. Och självklart borde det inte vara ett krav från staten, däremot vore det bra om arbetsgivare och kunder såg mer till kvalitetsbiten.
Tycker du att prostitution ska behandlas på samma sätt på arbetsmarknaden som vård-, barnskötar- och massageyrken?
Citera
2014-07-13, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Förutom att jag inte jämförde nånting alls utan konstaterade två faktum varav den ena hade en källa.

Du ställer två olika grupper mot varandra:
Citat:
http://www.dn.se/ekonomi/kvinnor-bes...r-stora-inkop/

Det är kvinnan i förhållandet som bestämmer vad pengarna skall gå till. Singelmän spenderar pengar på helt andra saker och i helt andra proportioner.

Citat:
Nehepp.

Det trodde DN och det tror tydligen SVD också.

http://www.svd.se/naringsliv/kloka-rad-pa-spackat-sparevent_3283752.svd?sidan=1
Framgår ingenstans i den artikeln något som stöder det du sägerm eller motsäger vad jag tror. Vad som däremot sägs är att kvinnor är mer ekonomiskt medvetna än myten påstår.

Citat:
Det tror inte jag. Tvärtom påstår jag att minst 50% av de flesta familjers inköp inte behövs överhuvudtaget.
Mer än så troligen om du med "behövs" talar om ren överlevnad... I övrigt är det givetvis upp till familjen hur man vill ordna sitt liv och vad som behövs för att åstadkomma det ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in