2014-07-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej för om mannen bestämde skulle, till exempel,

- bostaden vara en 1a-2a. När kvinnan bestämmer blir det en 3a i innerstan eller hus. Men det är fortfarande mannen som betalar den största delen av bostaden.

- bilen vara en sport-bil eller SUV, men när kvinnan bestämmer blir det en emaskulerande familje-bil. Det är fortfarande mannen som betalar för det mesta av bilen.

- semester skulle vara sex-semester till Thailand, när kvinnan bestämmer blir det charter till Grekland. Mannen betalar den större delen av kostnaden.

- renovering skulle vara att måla om köks-luckorna istället för att köpa nytt kök med mått-anpassade luckor i typ björk. Slipa golvet istället för att köpa och lägga nytt golv. Och så vidare.

Varför går mannen med på att jobba och betala för allt det här? För att kvinnan har sex med honom i utbyte alltså prostitution. Fråga männen här om de skulle gå med på att ta lån för en bostad tillsammans med sina fruar om deras fruar inte skulle ha sex med dem.

2) Det är kvinnan som vill ha förhållande mer än mannen eftersom hon då får alla saker jag skrev ovan.

Förmodligen just därför som kivnnor bestämmer i familjer.

1. har man barn så är det smartare satsa på en 3:a i innerstan om man har pengar till det, eftersom barn växer till sig och behöver space och en bostadsrätt i innerstan oftast ger tillbaka pengarna man satsat säkrare än en bostadsrätt i nått obskyrt omnejd gör samt att bostäder växer i värde oftast med tiden...smart taktiskt ekonomi...

2. Familjebil behövs för att man just har ...familj! som ska transporteras, sportbil är en tämligen värdelös statuspryl för singelfolk att styla i som för övrigt rasar i värde första minuten man köpt den. Bilar är överhuvudtaget nätan alltid ren förlustaffär. Inte speciellt funktionellt eller smart köp med andra ord.

3. Vad ska kvinnan och ungarna göra medans pappa sexar sig? Och varför skulle någon normal kvinna vilja vara gift med eller skaffa barn med en sån ynkrygg än mindre betala 40% av semesterresan för att han ska få knulla med andra?

4. Jag har målat om köksluckor, byggt köksbänkar och egenhändigt lagt in nytt skurgolv...så fråga inte mig.

Nej, mannen går med på allt det där för att han inser att hon har rätt och förstår sina barns behov och sätter sina egna egobehov åtsidan. Så gör nämligen ALLA föräldrar män som kvinnor helt automatiskt av kärlek till sina små kottar. Kallas kott-kärlek.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-13 kl. 14:06.
Citera
2014-07-13, 13:53
Medlem
Citat:
Hur är det om kvinnan stannar med mannen för pengarna?

Jag kan inte lämna pga ekonomin

Jag stannar hos min kille för pengarna, trots att jag mår jättedåligt

Vill skiljas men ekonomin??

Stanna pga ekonomin?

Vill separera men håller ekonomin?!

som du kan se är de här kvinnorna inte intresserade av mannen eller av att leva med honom men de gör det ändå för att de får en högre levnadsstandard. De kan alltid lämna mannen och leva på socialbidrag, varför gör de inte det? För att det är mer bekvämt att byta sex mot försörjning. Hur är det här annorlunda jämfört med att byta sex mot pengar?
Du sluta klaga på kvinnor det finns många män också som är beroende av sin fru om det är en bra relation så ordnar det sig om inte så de välja om de vill göra slut eller prostituera sig som du menar
Citera
2014-07-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Ok, men om hon inte säger det utan bara gör det. Låt säga att hon gör just detta:

Är hon prostituerad då?
Nej det måste vara ett villkor för relationen
Citera
2014-07-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Eller så slutar kvinnor slösa upp hela inkomsten varje månad så behöver man inte ha ångest över ekonomin?
Eller så slutar män toffla och bli utnyttjade hur som helst, patetiskt inställning som ni har
Citera
2014-07-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Det krävs nog insatser från bägge håll skulle jag säga. Både att männen tar över vissa saker samt att kvinnor lär sig kompromissa och inser att det inte bara är deras åsikter som ska gälla för när och hur saker och ting ska utföras. En kvinnlig bekant till mig sa något som tyvärr är ganska talande för hur många kvinnor kan resonera: "min man är så vansinnigt egoistisk, han städar inte alls på det sätt som jag vill".

haha ja, där är vi överrens...kvnnor har ett kontrollbehov i hem oftast som är helt åt fanders som de får jobba med lite. Här hemma är det toaletten som är just denna lilla hämsko. Jag avskyr badrumsmattor, äckliga prylar som bara ligger i vägen. Min kille älskar dessa att gossa ner fossingarna i på morgonen. Han älskar också sånna där värdelösa frottehandukar som bara är massa fluff...
jag vill ha tunna lite hårda effektivt sugande saker...som torkar fort. haha stora gräl på ikea kan jag säga. Jag har gett mig på badrumsmattefronten...ok han får ha sitt lurv att stå i, men han får tvätta den själv. Sen har vi varsinna uppsättning frotté, finns lösning på de flesta dilemman...
Citera
2014-07-13, 14:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Förmodligen just därför som kivnnor bestämmer i familjer.

1. har man barn så är det smartare satsa på en 3:a i innerstan om man har pengar till det, eftersom barn växer till sig och behöver space och en bostadsrätt i innerstan oftast ger tillbaka pengarna man satsat säkrare än en bostadsrätt i nått obskyrt omnejd gör samt att bostäder växer i värde oftast med tiden...smart taktiskt ekonomi...

2. Familjebil behövs för att man just har ...familj! som ska transporteras, sportbil är en tämligen värdelös statuspryl för singelfolk att styla i som för övrigt rasar i värde första minuten man köpt den. Bilar är överhuvudtaget nätan alltid ren förlustaffär. Inte speciellt funktionellt eller smart köp med andra ord.

3. Vad ska kvinnan och ungarna göra medans pappa sexar sig? Och varför skulle någon normal kvinna vilja vara gift med eller skaffa barn med en sån ynkrygg än mindre betala 40% av semesterresan för att han ska få knulla med andra?

4. Jag har målat om köksluckor, byggt köksbänkar och egenhändigt lagt in nytt skurgolv...så fråga inte mig.

Nej, mannen går med på allt det där för att han inser att hon har rätt och förstår sina barns behov och sätter sina egna egobehov åtsidan. Så gör nämligen ALLA föräldrar män som kvinnor helt automatiskt av kärlek till sina små kottar.

1) Men då får mannen mindre pengar över varje månad utan att han får något för det. Dessutom måste han fortsätta jobba för att betala för det. Barn kan bo lika bra på ett billigare ställe. Det handlar om att mannen betalar för något som kvinnan vill ha. Varken mannen eller barnen vill ha en 3a i innerstan. Kvinnan får mannen att gå med på att köpa det genom att ge sex i utbyte.

2) Män tycker att sportbilar är roliga. Kvinnan och barnen kan ta bussen. det finns jättebra kollektivtrafik i Sverige.

3) Kvinnan och barnen får stanna hemma och gå på picknick i parken medan mannen åker till Thailand och har sex med younger, hotter, tighter kvinnor. Om du älskar din man skulle du inte ha något emot det.

Nej, för barnen klarar sig lika bra utan att mannen ska behöva sätta sina behov åt sidan. Den enda anledningen till att de gör det är att de får sex av kvinnan i utbyte alltså samma sak som prostitution, fast en mycket sämre deal.
Citera
2014-07-13, 14:11
Medlem
Citat:
Nej om kvinnan låter mannen jobba så är hon prostituerad. För då är hon tillsammans med honom för att öka sin egen inkomst därför att oftast spenderas hushållets inkomst på de saker som kvinnan vill ha, då spenderar kvinnan sin lön + det mesta av mannens lön. Mannen går med på att ge upp det mesta av sin lön för att kvinnan har sex med honom i utbyte.
Nej det är inte så som man brukar säga om det
Citera
2014-07-13, 14:12
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Eller så slutar män toffla och bli utnyttjade hur som helst
Jag håller med.

Man måste ta ansvar för sig själv.
Citat:
patetiskt inställning som ni har
Vilken inställning är det?

Rätta mig om jag har fel, men det är väl du och dina feministkompisar som vill skydda folk från sig själva genom att staten skall förbjuda och kvotera?
Citera
2014-07-13, 14:22
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag avskyr badrumsmattor, äckliga prylar som bara ligger i vägen. Min kille älskar dessa att gossa ner fossingarna i på morgonen. Han älskar också sånna där värdelösa frottehandukar som bara är massa fluff...
jag vill ha tunna lite hårda effektivt sugande saker...som torkar fort. haha stora gräl på ikea kan jag säga. Jag har gett mig på badrumsmattefronten...ok han får ha sitt lurv att stå i, men han får tvätta den själv. Sen har vi varsinna uppsättning frotté, finns lösning på de flesta dilemman...

Jag måste säga att ditt val av badrumsatteraljer låter mycket mer i min smak

Jag antar att det här kontrollbehovet går tillbaka till den tid då kvinnorna var hemmafruar och männen yrkesarbetade. Kvinnorna bedömde varandra utifrån hur välskött hemmet var och hur goda bullar de serverade medan männen bedömde varandra utifrån vilken ställning de hade på jobbet och hur mycket pengar de drog in.
Citera
2014-07-13, 14:26
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Eller så slutar män toffla och bli utnyttjade hur som helst, patetiskt inställning som ni har

Är det inte i så fall en lika patetiskt inställning kvinnor har, som inte kräver att männen tar ansvar och stannar hemma med barnen istället för att efterlysa nya lagar?
Citera
2014-07-13, 14:29
Medlem
Citat:

Ja, bra många män borde göra precis det, men det patetiska är även avundsjuka kvinnor.
Citera
2014-07-13, 14:31
Medlem
Citat:
1) Men då får mannen mindre pengar över varje månad utan att han får något för det. Dessutom måste han fortsätta jobba för att betala för det. Barn kan bo lika bra på ett billigare ställe. Det handlar om att mannen betalar för något som kvinnan vill ha. Varken mannen eller barnen vill ha en 3a i innerstan. Kvinnan får mannen att gå med på att köpa det genom att ge sex i utbyte.

2) Män tycker att sportbilar är roliga. Kvinnan och barnen kan ta bussen. det finns jättebra kollektivtrafik i Sverige.

3) Kvinnan och barnen får stanna hemma och gå på picknick i parken medan mannen åker till Thailand och har sex med younger, hotter, tighter kvinnor. Om du älskar din man skulle du inte ha något emot det.

Nej, för barnen klarar sig lika bra utan att mannen ska behöva sätta sina behov åt sidan. Den enda anledningen till att de gör det är att de får sex av kvinnan i utbyte alltså samma sak som prostitution, fast en mycket sämre deal.
Eller så kan båda ha en vanlig bil det finns ingen anledning att man ska kompromissa när båda kan få det som de vill ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in