Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Men alla som känner Boden vet om, att en asiatisk kvinna som går efter Lejonbacksvägen den tiden är det mycket unikt, den som sitter där och väntar att en annan asiatisk kvinna skall dyka upp får kanske vänta i väldigt många år innan något sådant inträffar.
Jag skulle tro att personer med invandrarbakgrund ser sådana här mordutredningar som diskriminerande mot dem.
Många personer med invandrarbakgrund anser sannolikt att om det varit en svensk kvinna med svensk bakgrund som offer, hade inte utredningen skötts på det här pinsamma sättet.
Det fetade: Varför nöja sig med några år?
Sannolikt tar det ett halv sekel innan en ny kvinna av asiatisk härkomst uppenbarar sig
på den speciella vägen i Boden. Jag tror minsann jag ska ge mig iväg från södra Sverige
där jag bor och åka upp dit och ställa mig några dagar och kolla efter hur det ligger till...
Nu har jag synnerligen dålig koll på hur stor den asiatiska befolkningen är i Boden.
Nån som vet kanske i tråden?
Hur många kvinnor med den etniciteten kan det tänkas finnas i den norrbotniska staden?
I Vatchareeyas ålder ungefär?
Rörande för övrigt med din omsorg om folk med invandrarbakgrund.
Det lät onekligen lite annorlunda i Lindatråden där du upprepade gånger retade dig över
förekomsten av alla dessa "svarta tält som seglar omkring på våra gator och skrämmer folk".
(Muslimska kvinnor syftade du då uppenbarligen på och du gillade inte heller att de bar
på smartphones...

)