Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Om tejpen användes till att vira runt kroppen, och det gjordes med flera varv av hållbarhetssyfte, fanns det ingen anledning att dela tejpen. Bättre att behålla den och vira hälften så många varv, den håller lika bra.
Delningen tycks vara gjord av någon som är skickligare på det än bloggaren, som uppenbarligen är nybörjare. Du kan jämföra resultaten på bilderna. Jag gissar att någon som några gånger i veckan lindar tår utvecklar konsten.
Dessutom använder KJ ordet "tror" när han identifierar rullen. Varför skulle han öht kännas vid den om den hade med brottet att göra?
Första stycket: Ja så säger rimlig logik. Men är du säker på att en stressad mördare med funktionsnedsättningar ser det på det viset? Är det orimligt att tänka sig att han tänkte "Fan det kommer att gå åt en jävla massa tejp för att packa in det här ordentligt. Det är bäst att jag delar på tejprullen.
Dina försök att förskjuta tejprullens ursprung till mordoffret lider fortfarande av att den dömde hävdar att rullen kommer från en annan källa + att vi - om han till äventyrs tagit fel - saknar förklaring till vart tejpen från bilen i så fall tagit vägen.
Behövs det verkligen så stor skicklighet för att dela rullen om man har en vass kniv och är van att hantera den? Menar du att din antagna tålindare har skurit i sin tejprulle ofta? Varför i så fall, då blir den ju om inte obrukbar så åtminstone sämre för sår som kräver sårtejp av "normal" bredd?
Den som tejpar tår före och efter träning torde normalt ha tillgång till sax, snarare än kniv. Om jag försöker föreställa mig i ett liknande predikament så ser jag det som minst lika troligt att jag river av från rullen allteftersom det behövs och med en sax delar tejpen på mitten när/om det behövs.
Hur var det - har vi någon person som rapporterat att den brukar dela sårtejprullar på mitten för att kunna linda om sina tår?
Ja, varför erkänner Kristoffer att rullen är hans? Därför att han i situationen när den dyker upp inte kommer på något rimligt skäl att neka + att han inte ser hur rullen skulle kunna sättas i samband med mordet. Där och då är det inte ens säkert att han tänker på/inser att tejp kvarlämnats i mordoffrets hår. Kanske har han helt enkelt förbisett den detaljen och det enda han tänker på i stunden är att emballaget inklusive tejpen som använts är uppbrända eller nedgrävda/nedsänkta nånstans. När han sen konfronteras med tejpfynden kommer istället bortförklaringar om plantering: Nån har använt tejprullen för mordet och sen lagt tillbaka den i hans lägenhet.