2014-07-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han tror att tejpen är hans, och att han lade den på soffbordet.
Det finns väl inget som belägger att VB överhuvudtaget ägde sårtejp. Man har här i tråden skapat denna "sanning" för att bevisa att tejpbitarna inte kommer från rullen i KJ:s badrum.
Stundtals ägde VB två delade rullar eftersom tejpbitarna vid fyndplatsen inte kunde komma från tejprullen i KJ:s badrum utan GM måste ha hittat en delad tejprulle till i VB:s ficka, alternativt att GM också ägde en delad tejprulle. Annars går teorin inte ihop. Och dessutom ägde KJ en delad tejprulle. Hur sannolikt är det med tre delade tejprullar?
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-12 kl. 08:41.
Citera
2014-07-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den tolkningen gör inte utredarna och de som dömde i de olika rättsinstanserna.
Men det är klart - du vet väl bättre förstås. Precis som vanligt.
Man kan inte kritisera domstolarna, därför de dömde efter det material som lades fram till dem. Exempelvis att KJ hade transporterat lik med sin bil, det fanns inga bevis eller indicier att det funnits något lik i hans bil. Däremot kan det ha funnits planterat liklukt i bagageutrymmet men det är något helt annat än att det transporterats lik.
När sådant här material lades fram och ingen gav "svar på tal" om påståenden, det är klart att det blev fängelsestraff, vad var annat att vänta ?
Senast redigerad av Lagro 2014-07-12 kl. 08:56.
Citera
2014-07-12, 09:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det finns väl inget som belägger att VB överhuvudtaget ägde sårtejp. Man har här i tråden skapat denna "sanning" för att bevisa att tejpbitarna inte kommer från rullen i KJ:s badrum.
Stundtals ägde VB två delade rullar eftersom tejpbitarna vid fyndplatsen inte kunde komma från tejprullen i KJ:s badrum utan GM måste ha hittat en delad tejprulle till i VB:s ficka, alternativt att GM också ägde en delad tejprulle. Annars går teorin inte ihop. Och dessutom ägde KJ en delad tejprulle. Hur sannolikt är det med tre delade tejprullar?
Det finns inget som belägger att KJ överhuvudtaget ägde sårtejp. Han beskriver tejpen som vävtejp. Två delade tejprullar räcker, båda kan tillhöra VB. KJ:s rulle var inte delad, enligt saabägaren, enligt bloggen.
Citera
2014-07-12, 09:30
Medlem
Citat:
Det finns inget som belägger att KJ överhuvudtaget ägde sårtejp. Han beskriver tejpen som vävtejp. Två delade tejprullar räcker, båda kan tillhöra VB. KJ:s rulle var inte delad, enligt saabägaren, enligt bloggen.
Vad var syftet för GM med tejpen i håret egentligen? Om det var att emballera för att inte besudla bagageutrymmet eller något annat vid transport så hade GM tur att VB råkade ha tejp för det ändamålet i fickan. Hen kan inte i förväg ha vetat om det tycker man.
Edit: Kanske GM hade egen tejp i fickan men behövde inte använda den eftersom VB också hade tejp i fickan. Det första skälet till att inte använda den egna tejpen var att GM var snål. Det andra skälet var att hens egen tejp kunde ha spår av hen som senare skulle kunna användas som bevis mot hen. Det tredje och det mest sannolika skälet var att hen var synsk och förstod att VB hade lämnat en liknande delad rulle i KJ:s badrum och på det sättet så att säga samtidigt kunna slå en spik till i KJ:s kista. Om det tredje skälet inte är rätt får vi även lägga till det här till KJ:s oturslista enligt MrFold. Hade hen använt den egna tejpen hade tejpen i KJ:s badrum saknat betydelse i sammanhanget.
Jag har mer och mer börjat förlika mig med tanken på att det finns synska människor efter att ha följt tråden ett tag.
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-12 kl. 10:06.
Citera
2014-07-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Likdoften borde väl också sannolikt vara ditplanterad, enligt dig? Gamle Ockham vänder sig i graven.
Jag vänder mig emot cirkelbeviset att blodet och likdoften hör ihop.
Citera
2014-07-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, visst är det avslutat.
KJ blev dömd och tejprullen på hans badrumsskåp bidrog till hans fall. Så var det ju.
KJ blev dömd därför det påstods att han transporterat lik med sin bil.
Tejpen hade ingen betydelse vid domen. I domen står det. Han vet inte varför det var samma typ av tejp som fanns på Vatchareeyas kropp. Att det var samma typ av tejp säger ingenting, därför SKL gjorde graderingen G + 1, om tejpen på VB:s kropp hade kommit från samma rulle på tejpen som fanns på skåpet i badrummet hade graderingen blivit sannolikt G + 4 eller liknande.
Eftersom SKL har kommit fram till graderingen G+1 finns det inget tvivel på att tejpen på VB:s kropp kommer inte från tejpen, som fanns på skåpet i badrummet.
Citera
2014-07-12, 12:01
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Ja vad KJ säger ja.. Det är ditt största problem.
Att du litar blint på KJ.
Citera
2014-07-12, 14:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Liklukten, eller kanske snarare UNO's markering kan också bero på:

4. Hög fosfathalt
5. Vildsvin
6. Någon av de förra ägarna på bilen(vore ju komisk om någon av dem skulle visa sig vara begravningsentreprenör)

Jag utgår ifrån att blod och kadaverin hör ihop i sammanhanget, det vore mest sannolikt trots allt. Litar här på Uno´s nos.
Att kroppen ska ha fraktats i bagageutrymmet betvivlar jag, just för att markering uteblev i kupén. Inget blod har heller påträffats där, vilket det borde om den teorin ska hålla hela vägen.

Vad som ligger närmare till hands att misstänka är att kläder och/eller verktyg har förpackats i ryggsäck och placerats där. En närliggande teori är att ryggsäcken har använts någon dag innan för detta ändamål. Ägaren har då missat blodet i samband med att ny packning stuvades ner.

En kommentar har kommit in på bloggen. Gå in på länken, klicka på tatueringstillbehör!
Citera
2014-07-12, 14:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja vad KJ säger ja.. Det är ditt största problem.
Att du litar blint på KJ.
Nej, det är vad saabägaren säger. Jag litar på honom och bloggaren.
Citera
2014-07-12, 15:22
Medlem
Ständigt denna tejp.....*suck* Allt för mkt tid och energi läggs på detta sidospår. Det i särklass rimligaste är att tejprullen i KJ:s badrum tillhörde VB.

Den var delad för att hon använde den till att tejpa tår vid karaten. (Mycket vanligt bland utövare, tejpen för bred för att användas till små tår) Hon hade säkert hanterat rullen med lite blod på något finger efter nån mindre fotskada. Rullen hade därefter vid något tillfälle glömts hos KJ.

Vore tejpen inblandad i mordet/styckningen kan ni vara lugna för att teknikerna hade kunnat knyta den stenhårt till brottet, vilket de inte alls har kunnat.
Citera
2014-07-12, 15:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Men alla som känner Boden vet om, att en asiatisk kvinna som går efter Lejonbacksvägen den tiden är det mycket unikt, den som sitter där och väntar att en annan asiatisk kvinna skall dyka upp får kanske vänta i väldigt många år innan något sådant inträffar.

Jag skulle tro att personer med invandrarbakgrund ser sådana här mordutredningar som diskriminerande mot dem.
Många personer med invandrarbakgrund anser sannolikt att om det varit en svensk kvinna med svensk bakgrund som offer, hade inte utredningen skötts på det här pinsamma sättet.
Det fetade: Varför nöja sig med några år?
Sannolikt tar det ett halv sekel innan en ny kvinna av asiatisk härkomst uppenbarar sig
på den speciella vägen i Boden. Jag tror minsann jag ska ge mig iväg från södra Sverige
där jag bor och åka upp dit och ställa mig några dagar och kolla efter hur det ligger till...

Nu har jag synnerligen dålig koll på hur stor den asiatiska befolkningen är i Boden.
Nån som vet kanske i tråden?
Hur många kvinnor med den etniciteten kan det tänkas finnas i den norrbotniska staden?
I Vatchareeyas ålder ungefär?

Rörande för övrigt med din omsorg om folk med invandrarbakgrund.
Det lät onekligen lite annorlunda i Lindatråden där du upprepade gånger retade dig över
förekomsten av alla dessa "svarta tält som seglar omkring på våra gator och skrämmer folk".
(Muslimska kvinnor syftade du då uppenbarligen på och du gillade inte heller att de bar
på smartphones... )
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-12 kl. 15:47.
Citera
2014-07-12, 15:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Ständigt denna tejp.....*suck* Allt för mkt tid och energi läggs på detta sidospår. Det i särklass rimligaste är att tejprullen i KJ:s badrum tillhörde VB.

Den var delad för att hon använde den till att tejpa tår vid karaten. (Mycket vanligt bland utövare, tejpen för bred för att användas till små tår) Hon hade säkert hanterat rullen med lite blod på något finger efter nån mindre fotskada. Rullen hade därefter vid något tillfälle glömts hos KJ.

Vore tejpen inblandad i mordet/styckningen kan ni vara lugna för att teknikerna hade kunnat knyta den stenhårt till brottet, vilket de inte alls har kunnat.

Mest sannolikt med tanke på delningen, som jag ser det. Tåskadan i februari månad (vill jag minnas) var så pass omfattande att hon miste nageln. Innan hennes fb-konto stängdes ner stod att läsa om en blödande tå. På bilder kan man se att MB, som hon avgudade, tejpade sina tår. Med det i åtanke är det troligt att tejp användes flitigt även av henne, med eller utan skador.

Jag tror att KJ har blandat ihop tejperna, han tog VB´s tejp för SAAB-tejpen, vilken förmodligen är borta.

Fast visst, det är märkligt att hon blev emballerad med avdelad tejp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in