2014-07-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast det är ju inte så. Lagtexten är entydig och säger att i regel är det ringa misshandel som kan tillåtas. I fall där man gjort upp om att göra upp, så att säga, håller jag ju med om att ansvarsfrihet föreligger, vilket jag redan sagt. Däremot tror jag att du misstolkat NJA i detta fall. Jag ber dig därför hänvisa källa vilket du inte gör. Troligtvis för att mina misstankar stämmer.

Hur som helst är det du som gör ett påstående så det är upp till dig att bevisa det.

Men ditt jävla klappträ!

I lagtexten som du upprepade gånger läst nu, och som du själv håller med om, står det ju rätt upp och ner att det inte BARA gäller ringa misshandel. Och du påstod att det BARA gällde ringa misshandel, alltså hade du fel när du påstod det!
Vad är det du inte fattar!?

Jag tänker inte gräva fram mina gamla tentor för att hitta ett gammalt NJA-nummer, jag har redan lämnat en legitim källa på att ditt påstående var fel!

Och svara på det här, för helvete: Skulle du kalla det boxare och MMA-fighters gör mot varann för ringa misshandel?
Blir de åtalade när de knockat någon så de hamnar på sjukhus med t ex bruten näsa, spräckta ögonbryn, hjärnblödning!?
Inte?
Hur kommer det sig tror du?
De har ju med uppsåt orsakat annan kroppskada, brottsrekvisiten är alltså uppfyllda?

Har de gjort det i samtycke kanske...!?
Citera
2014-07-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Då så. ´Vi nöjda, ni nöjda. Låt då prostitution vara legalt. Alla tjänar på det. Låt mig gissa, finns inget problem så måste du som kvinna hitta på ett för att ha ett "djuuuuupt" alibi för din avsaknad av själ?
Har du ens förstått vad som tråden handlar om? Kvinnor är inte nöjda med prostitution! De enda som tycker det är bra är torskar (och babianen)
Citera
2014-07-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Har du ens förstått vad som tråden handlar om? Kvinnor är inte nöjda med prostitution! De enda som tycker det är bra är torskar (och babianen)
Nu svarade jag på Lady Mysticas inlägg. Ni feminister vill inte umgås med torskar, torskar vill inte umgås med er, eskorter vill ha kunder, eskorter och torskar umgås gärna, eskorter gillar inte feminister. Finn fem fel, buhu buhu. Åk till Ghana eller Kuta Beach och få dig lite välbehövlig kuk, snart är du död.
Citera
2014-07-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Jag har redan besvarat TS frågeställning. TS kan inte ens betraktas som seriös, när hon talar om all prostitution som "slaveri"...

Jag tycker du ska vara glad för att folk som jag skippar all bullshit och säger vad vi verkligen tycker. Här har vi ju chansen att göra detta. Jag är 100 % seriös, och jag känner många män som delar mina åsikter.

Din syn på mänsklig frihet är dock behäftad med allvarliga defekter. Du är tyvärr för naiv och bortskämd för att ens förstå vad vi talar om.
Nej du svarar aldrig rakt på sak om varför det är bra att män ska ha rätt att köpa kvinnors kroppar du undviker den frågan för att du inte kan vinna

Sen tycker jag det är respektlöst att ni förstör tråden med en massa otrevliga inlägg som är off topic
Citera
2014-07-10, 00:26
Medlem
Citat:

Du kan inte på något sätt tala för alla kvinnor. Det finns många liberaler, människorättsaktivister, forskare och hälsovårdspersonal världen över som förespråkar total avkriminalisering. Dessutom förespråkar världens mest tongivande sexarbetarorganisationer just detta. Dessa har stoppat sexköpslagen i fem till sex länder, senast i Frankrike, och de är ytterst inflytelserika. De har ett kontaktnät som är guld värt.
Citera
2014-07-10, 00:28
Medlem
Citat:
Du kan inte på något sätt tala för alla kvinnor. Det finns många liberaler, människorättsaktivister, forskare och hälsovårdspersonal världen över som förespråkar total avkriminalisering. Dessutom förespråkar världens mest tongivande sexarbetarorganisationer just detta. Dessa har stoppat sexköpslagen i fem till sex länder, senast i Frankrike, och de är ytterst inflytelserika. De har ett kontaktnät som är guld värt.
He he. Ler åt det sista.
Citera
2014-07-10, 00:30
Medlem
Citat:
Nu svarade jag på Lady Mysticas inlägg. Ni feminister vill inte umgås med torskar, torskar vill inte umgås med er, eskorter vill ha kunder, eskorter och torskar umgås gärna, eskorter gillar inte feminister. Finn fem fel, buhu buhu. Åk till Ghana eller Kuta Beach och få dig lite välbehövlig kuk, snart är du död.

Finns inte i en microchans lilla lillskrutt att du ska få torska ifred i Sverige de närmsta 10 tal åren och det vet du också. Sexköpslagen lär stanna då den fortfarande har en överväldigande majoritet som stödjer lagen, den bevisligen håller nere massa skit vi inte vill ha här. Vill du således onanera av dig i nån annan människa som egentligen inte vill ha med dig att göra sexuellt får då åka ut nånstans.
Förhoppningsvis så kommer du snart även där få problem om vi utökar lagen till att även gälla brott begågna utomlands. Just wait.
Citera
2014-07-10, 00:31
Medlem
Citat:
Nej du svarar aldrig rakt på sak om varför det är bra att män ska ha rätt att köpa kvinnors kroppar du undviker den frågan för att du inte kan vinna

Sen tycker jag det är respektlöst att ni förstör tråden med en massa otrevliga inlägg som är off topic

Det handlar inte om män. Det handlar om samtyckande och vuxna individers sexuella frihet, och deras mänskliga rättigheter. Rättigheter enligt Europakonvention om mänskliga rättigheter. Rätten till frihet, rätten att välja sitt förvärv, och rätten till hälsa och säkerhet. Detta övertrumfar feministisk och moralistisk symbolpolitik. Det handlar om grundläggande mänskliga rättigheter. Detta mitt lilla körsbär, är right on topic.
Citera
2014-07-10, 00:31
Avslutad
Citat:

Jodå jag vill gärna ha en kvinna för förhållande, det är bara det att jag har lärt mig att ha samma krav på kvinnor som kvinnor har på oss män. Dvs jag vill ha någon med god ekonomi och som är generös , jag vill också ha en kvinna som får mig att skratta och sisådär hundra krav till trots att jag själv inte har ett skit att erbjuda förutom det faktum att jag är en man och därmed per automatik är Guds gåva till kvinnorna...
Citera
2014-07-10, 00:34
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Tycker det är bra? Inte är nöjda. Varför ska du vara nöjd i detta avseende?
Har du rätt till att vara nöjd i denna fråga? Eller angår detta inte dig alls?

Spelar ingen roll om du tycker det är bra.
Om det är kvinnor som vill prostituera sig måste dom få göra det, även om någon annan tycker det är dåligt.

När fan ska ni inse att man bygger inte ett samhälle på vad man personligen tycker är bra, utan på vad som är rättvist och logiskt..
Det är rättvist att låta horor som vill sälja sig köpas av män som vill köpa dom..

Jag tycker det inte är bra att du sprider feminismens ord. Men nog fan är det bra att du får göra det.
Samhället är inte dina föräldrar som du kan be anpassa sig till dig. Antingen anpassar du dig till vad andra människor vill göra eller så avslutar du livet.
Om någon hade tvingat dig att hora hade jag slagits för dig, eftersom din rätt att leva som du tycker är rätt inte finns då..
Rättvisa framför vad man vill, alltid..

Men led mig till en hora som blir tvingad att hora. Gör det! Skicka ett pm med namn och vart hon finns så gör jag vad jag kan.. Minst en hora måste jag få nu, och vet du inte om någon hora som är missnöjd så kan du gå och lägga dig nu direkt.
Citera
2014-07-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Finns inte i en microchans lilla lillskrutt att du ska få torska ifred i Sverige de närmsta 10 tal åren och det vet du också. Sexköpslagen lär stanna då den fortfarande har en överväldigande majoritet som stödjer lagen, den bevisligen håller nere massa skit vi inte vill ha här. Vill du således onanera av dig i nån annan människa som egentligen inte vill ha med dig att göra sexuellt får då åka ut nånstans.
Förhoppningsvis så kommer du snart även där få problem om vi utökar lagen till att även gälla brott begågna utomlands. Just wait.
Det är där skon klämmer eller hur? Manlig sexuell lycka, ejakulation. Man riktigt känner hur ni ligger sömnlösa på nätterna, svettiga, ångesten som dunkar i hela kroppen:"Nääääääeeeeejjj, nu kom en man...... uuuuuuuscch fyyyyyy heeeeerreeeguuuuuud.........."
Citera
2014-07-10, 00:35
Medlem
Citat:
Det handlar inte om män. Det handlar om samtyckande och vuxna individers sexuella frihet, och deras mänskliga rättigheter. Rättigheter enligt Europakonvention om mänskliga rättigheter. Rätten till frihet, rätten att välja sitt förvärv, och rätten till hälsa och säkerhet. Detta övertrumfar feministisk och moralistisk symbolpolitik. Det handlar om grundläggande mänskliga rättigheter. Detta mitt lilla körsbär, är right on topic.

Vuxna kvinnor och män har idag fulla mänskliga rättigheter och full sexuell frihet. Förbudet gäller bara inblandandet av pengar...så vad är det med pengar och sex som ni har sånt behov av? hmm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in