Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vilken insyn menar du att konsumenten har och via vilka kanaler då?
Ja vad fan tror du ärthjärna. En svensk produktionsindustri som någorlunda följer svensk arbetslagstiftning och har tecknat kollektivavtal och som du om du önskar är mer än välkommen att komma på studiebesök till. Men de flesta kärringar skiter väl djävulen i om det sitter nioåringar och knypplar sönder sina händer 16 timmar om dygnet vilket medför att de är handikappade redan i 20-årsåldern så länge de kan få en snygg klänning ett par hundralappar billigare. Den här informationen finns för alla som ids ta reda på.
Men de dövar istället sitt samvete med att så länge meeeedia inte luskat ut några betänkligheter så är det OK. Samma media som till största delen rapporterar om var de hetaste kändisarna firar sin semester, eftersom det är vad kärringarna helst vill läsa om.
Citat:
Bra att du ser att torskar utnyttjar.
Svin, oavsett kön drar sig inte för utnyttja andras svagheter. Vissa personer tror sig vara så frälsta att de aldrig någonsin kommer se det hyckleri de står för i den stora Gudens namn. De är ingen skillnad om de tjänar Jehova, Allah, kommunism, feminism, eller marknadsfundamentalism eller vilken än märklig fundamentalism som är i ropet i tiden. Det insåg de flesta stora tänkare för tusentals år sedan. En som uttryckt det på ett sätt jag tagit till mig är Bob Dylan, givetvis var han lika ofullkomlig som alla andra människor på jorden, men han förespråkade individens ansvar.
Att individer stått upp för sig själva och tagit sitt personliga ansvar är det enda som någonsin gjort skillnad.
Citat:
vill du hävda att det är kvinnor som är för marknadsekonomi och män för mjuka frågor i störst utsträckning?
Verkligen?
Så om man tror på att människor själva skall ha rätt att styra över sina egna liv, vill man inte att människor skall ha det bra? Man borde ju inte vara förvånad över hur sjukt dina hjärnsynapser verkar fungera, men sådana här kommentarer gör mig ändå förbryllad.
Är det vänsterfundamentalism som är lösningen på alla problem? För det har ju verkligen fungerat bra tidigare.
Eller att vi inte utvecklar produktion och samhälle? Hur tänker du?
Menar du att alla som tror på en marknadsekonomi inte vill alla människor väl?
Citat:
Därför att det tydligt går att se och komma till rätta med exploatering inom klädindustrin genom reglering.
Exakt, och därför bör även sexindustrin regleras så att de som verkar inom den har rimliga villkor.
Citat:
Säljares villkor inom sexindustrin är inte lika enkla objektiv urskilja och reglera.
Jo, det är de absolut. Det enda som försvårar jämförelsen är din egen dubbelmoral och hatiskhet mot män.
Citat:
Tycker inte det direkt är någon större skillnad på att du tuggar på än på de du föraktfullt kallar småpojkar.
En människa som i 99% av sina inlägg lägger åsikter och värderingar i sina meningsmotståndares käftar som de uppenbarligen inte har framstår inte direkt i någon bra dager när hon anklagar andra för att att vara föraktfulla.
Nu verkar det ju som att detta faktum inte är något som bekymrar dig speciellt mycket. Du är för länge sedan stämplad som den största hycklare som existerar på detta forum,förmodligen med få motsvarigheter ens om man tittar globalt.
Jag fortsätter dock att beundra din stridsmentalitet, och jag blir alltid förvånad över mig själv när du lyckas få mig att lämna topic för att käfta med dig istället.
Nu skall vi återgå till ämnet.
Rights4men har uttryckt det mycket bra tidigare. Sexindustri kommer liksom livsmedelsindustri och textilindustri alltid att existera. Trots att man kriminaliserat sexköpare är det enklare och billigare än någonsin att köpa sexuella tjänster i Sverige.
Vill man ge goda villkor för de som verkar inom denna industri bör man legalisera den och reglera den. Feminister har dock aldrig brytt sig om de kvinnor som väljer att sälja sex, de fokuserar enbart på att få både män och kvinnor att bete sig i enlighet med deras egna vanvridna ideologi.
Även om just den här frågan i sig inte påverkar mig nämnvärt, är det ändå en viktig fråga när man kritiserar feminism. Feminismens motstånd mot sexindustri handlar enbart om att skuldbelägga män, göra kvinnor till offer och problematisera samt ta kontroll över mäns sexualitet.