Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
FB pojke: Jag får inte knulla, jag har rätt att knulla, kvinnor skall gå att köpa..
Jag: Nej så fungerar det inte - att knulla är ingen rättighet, dra en tralla om du är kåt - att köpa kroppar är och skall vara förbjudet.
Detta motbevisar inget av det jag skrev..
Det går att köpa ju. Och det är dessa kvinnor som säljer sex som ser till att det är så. Inte Fb-pojkar.. Fb-pojkarna vill bara att det ska ske tryggt. Att de ska ha rättigheter, dessa kvinnor.
Du vill att sexköp ska ske i gränder. Fb-pojkarna vill att det ska ske i en trygg miljö.
För du kan väl inte vara så naiv att du tror det går att stoppa sexhandel?
Det går inte att utrota det fenomenet, det enda du kan göra är att inte se det. Och plocka lite godhets-poäng på att du just tryckt ner en kvinna för det val hon gjort..
Den feministiska utgångspunkten här borde ju faktiskt vara, gör sexhandeln legitim, det är ett kvinnoyrke. Vi måste sluta trycka ner kvinnor för de val dom gör i livet.
Förstår du vad du skriver själv?
Att sälja sin egen kropp ser jag som en rättighet iallafall. Har vi inte den, då äger vi inte våra kroppar. Som väl är en feministisk slogan? Bara jag har rätt att bestämma över min kropp.
Nä, nu tycker jag faktiskt att du är helt ute och cyklar. Du får nog avsäga dig feminismen om du ska ta i den här frågan med den inställningen du har.