Gudars skymning....
Att du kommer ihåg att andas utan hjälp är ett underverk.
Jag försöker inte bortse från någonting, det är din taktik som du ständigt använder dig av.
Och själva den meningen är grammatiskt obegriplig. "Syftet" man anger för undantag...what?
Alright, eftersom ni verkar oförmögna att tänka själva så säger vi så här: Tror ni att det boxare och t ex K1-fighters utsätter varann för är ringa misshandel? Knappast.
Hur kommer det sig att de inte blir åtalade när de knockat någon så de "bör" åka till sjukhus?
Det är ju jag som bidrar med faktan, så jag behöver inte fäktas mot den.
Du gör dock ett lika dåligt jobb som när du illa fäktas mot dina väderkvarnar.
Suck...
Nödvärn är en annan ansvarsfrihetsgrund så nu svamlar du bara, i vanlig ordning.
Att du kommer ihåg att andas utan hjälp är ett underverk.
Citat:
Jag försöker inte bortse från någonting, det är din taktik som du ständigt använder dig av.
Och själva den meningen är grammatiskt obegriplig. "Syftet" man anger för undantag...what?
Citat:
Slå eller skada någon bara för att samtycke föreligger ryms alltså inte inom undantagen - utan för att man skall slippa ansvar för misshandel av normalgraden eller grov misshandel så krävs mer än bara samtycke ...
Alright, eftersom ni verkar oförmögna att tänka själva så säger vi så här: Tror ni att det boxare och t ex K1-fighters utsätter varann för är ringa misshandel? Knappast.
Hur kommer det sig att de inte blir åtalade när de knockat någon så de "bör" åka till sjukhus?
Citat:
Det är ju jag som bidrar med faktan, så jag behöver inte fäktas mot den.
Du gör dock ett lika dåligt jobb som när du illa fäktas mot dina väderkvarnar.
Citat:
Och ja - regeln är att ringa misshandel kan man samtycka till men inte mer. Sen finns undantag - till exempel kan nödvärn medge sådant undantag - som ger ansvarsfrihet också för grövre handlingar, men då räcker inte samtycke utan måste till andra faktorer.
Suck...
Nödvärn är en annan ansvarsfrihetsgrund så nu svamlar du bara, i vanlig ordning.

Jag tycker synd om dig...