2014-07-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Tråden handlar om att det alltså i längden kommer att vara bra för kvinnor med en sexköpslag.

De kommer att växa upp i ett samhälle där det framgår att de är kvinnor och att man försörjer sig på ett sätt och har sex när man har lust till det.

Det är jävligt bra.

Om några stackars kvinnor inte får pengar för att de inte vill knulla annars så kan jag inte bry mig mindre. De får väl ta ett jobb som alla andra. Vill de inte knulla så låter de helt enkelt bli.

Ahaaa men då fattar jag! Med kvinnorna så menade du er kränkta vita överklasskärringar i vanlig ordning och inte alls dom prostituerade för dom skiter ju även du i. Ni är sådana jävla hycklare alltså.
Citera
2014-07-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Har jag aldrig påstått, finns säkerligen gott om män som säljer sex och att köpa av dem är precis lika förbjudet. Men att ta denna undersökning kring ungdomars sexvanor och göra den till underlag för hur prostitutionen ser ut i Sverige överlag är helt fel. Tror du fattar det om du använder hjärnan lite. 1. Det är bara gymnasieelver som svarat på undersökningen. 2. Ha tagit "betalt" 1 gång för sex är knappast samma sak som att jobba regelbundet med att ta emot kunder mot pengar.
Eller är du plötsligt rörmokare för att du lagar en droppande kran 1 gång?
Ingen som vet exakta mängden män/ kvinnor som säljer sex.

Fler män har provat på att ta betalt av någon gubbe.

Men nu handlar tråden om att unga kvinnor ska se möjligheter med sitt liv. Inte sälja sig och sen få så dåligt rykte att de inte kan få en anställning sen när de fnaskat färdigt på grund av ålder. De blir gamla fort.
Citera
2014-07-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ahaaa men då fattar jag! Med kvinnorna så menade du er kränkta vita överklasskärringar i vanlig ordning och inte alls dom prostituerade för dom skiter ju även du i. Ni är sådana jävla hycklare alltså.

Vilka vita överlasskärringar säljer sex?

De prostituerade ska ju inte finnas så de går inte att tycka syn om dem då du! Duh!
Citera
2014-07-08, 17:45
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Har jag aldrig påstått, finns säkerligen gott om män som säljer sex och att köpa av dem är precis lika förbjudet. Men att ta denna undersökning kring ungdomars sexvanor och göra den till underlag för hur prostitutionen ser ut i Sverige överlag är helt fel. Tror du fattar det om du använder hjärnan lite. 1. Det är bara gymnasieelver som svarat på undersökningen. 2. Ha tagit "betalt" 1 gång för sex är knappast samma sak som att jobba regelbundet med att ta emot kunder mot pengar.
Eller är du plötsligt rörmokare för att du lagar en droppande kran 1 gång?
Ingen som vet exakta mängden män/ kvinnor som säljer sex.

Alltså, det var du som ville se källor. Du är fri att rationalisera bort prostituerade bögar bäst du vill. Du är inte ensam om att tycka att det är uppseendeväckande resultat. Men om du i hederlighetens namn går in och tittar på den rapport som togs fram i ett samarbete mellan Svenska, Norska och Danska jämställdhetsministrar och scrollar ner till sida 359 så står det där:

Citat:
Enkäten var relativt omfattande, 12 sidor med 53 huvudfrågor (se bilaga). Uppdraget att samla in empirin gavs till SIFO (Svenska Institutet för Opinionsundersökningar). Målgruppen var 2500 personer i åldrarna 18–74 år och de valdes ut genom slumpvist förfarande från statens person-adress register (SPAR).

Källa: http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Jag var ärligt talat inte noggrann när jag länkade artiklarna åt dig, du borde ju kunna använda google själv? Tydligen finns det fler studier eftersom du gång på gång hänvisar till en annan (peka gärna ut den som om jag vore dum i huvudet, precis som jag fick göra med din källhänvisning), men sluta ljuga om urvalet för studien tack. Dina fantasier om prostituerade gymnasie-elever har vi andra ingen behållning av.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-07-08 kl. 18:01.
Citera
2014-07-08, 17:52
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Är många som försöker köra bordellerna på porten från sina orter. Gemene man är inte så förtjust i luder och torskar.

Jag förstår inte vad du vill ha sagt? Hederligt folk gillar varken luder eller torskar? Jaha, men så fin utsikt du måste ha från dina höga hästar?

För att återknyta till topic är väl den enda fördel som kvinnor drar av sexköpslagstiftningen att de har en sjukt effektiv plattform för utpressning. I rent kriminologiskt avseende är den väl inte sämre än något annat förbud, förutom den minskade rättsäkerheten för män. För att komma åt trafficking är den sannolikt helt verkningslös, men det kanske gynnar kvinnor att utländska prostituerade ökar?
Citera
2014-07-08, 17:54
Bannlyst
Citat:
Vilka vita överlasskärringar säljer sex?

De prostituerade ska ju inte finnas så de går inte att tycka syn om dem då du! Duh!

Hahaha rosa fluff alltså. Borde jag ha fattat. Verkligheten är verkligheten min vän och den kommer man aldrig ifrån hur mycket man än vill det och kan inte historien lära "oss" något om prostitution så tror jag aldrig du och din sort kommer lära er någonting mer.
Det kommer alltid köpas sex. Alltid. Så vad gör du nu tramsfian med problemet som allt jämt är kvar när du vaknade från din dröm?
Citera
2014-07-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Alltså, det var du som ville se källor. Du är fri att rationalisera bort prostituerade bögar bäst du vill. Du är inte ensam om att tycka att det är uppseendeväckande resultat. Men om du i hederlighetens namn går in och tittar på den rapport som togs fram av i ett samarbete mellan Svenska, Norska och Danska jämställdhetsministrar och scrollar ner till sida 359 så står det där

Källa: http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Jag var ärligt talat inte noggrann när jag länkade artiklarna åt dig, du borde ju kunna använda google själv? Tydligen finns det fler studier eftersom du gång på gång hänvisar till en annan (peka gärna ut den som om jag vore dum i huvudet, precis som jag fick göra med din källhänvisning), men sluta ljuga om urvalet för studien tack.

Tss lägg ner! Jag rättade en felaktig påstående av dig och jag hade rätt eller hur? Behöver du väl inte komma i spinn över?

Sen till den undersökningen du nämner....detta står att läsa där....
Tabell 11. Mäns och kvinnors erfarenhet av att sälja sex56
Män, antal (%)
Kvinnor, antal (%)
Alla, antal (%)
Nej, det har aldrig hänt
285 (96,3)
429 (98,4)
714 (97,5)
Nej, men jag har fantiserat om det
3 (1,0)
1 (0,2)
4 (0,5)
Nej, men jag kan tänka
mig att göra det
4 (1,4)
1 (0,2)
5 (0,7)
Ja
4 (1,4)
5 (1,1)
9 (1,2)
Totalt
296

Alltså av 2500 totalt (?) så är det 4 män som sålt sex och 5 kvinnor som gjort det. 4 män som kan tänka sig mot 1 kvinna..
Så? Tror du fortfarande det är "en majoritet män" som säljer sex?)
Citera
2014-07-08, 18:02
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Det finns män och kvinnor som trivs men ja då får de väl hitta på något annat då. Det är ju så att det finns för mycket negativt för oss andra. Stackars de som bor i Tyskland, EUS bordell. Vad otrevligt för dem som bara vill leva sitt liv att hela tiden få se som ett horland.

Allt kan tyvärr inte vara lagligt. Är det för dumt bör det förbjudas.

Så någonting som inte påverkar eller skadar utomstående överhuvudtaget eller de som själva väljer att syssla med det ska förbjudas för att någon annan KANSKE tar illa upp av att landet de bor i av VISSA förknippas med detta något?

Det lät ju "logiskt"...

Det finns ingen poäng att diskutera med dig då du bara är ett forumtroll som söker uppmärksamhet.
Citera
2014-07-08, 18:04
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Tss lägg ner! Jag rättade en felaktig påstående av dig och jag hade rätt eller hur? Behöver du väl inte komma i spinn över?

Sen till den undersökningen du nämner....detta står att läsa där....
Tabell 11. Mäns och kvinnors erfarenhet av att sälja sex56
Män, antal (%)
Kvinnor, antal (%)
Alla, antal (%)
Nej, det har aldrig hänt
285 (96,3)
429 (98,4)
714 (97,5)
Nej, men jag har fantiserat om det
3 (1,0)
1 (0,2)
4 (0,5)
Nej, men jag kan tänka
mig att göra det
4 (1,4)
1 (0,2)
5 (0,7)
Ja
4 (1,4)
5 (1,1)
9 (1,2)
Totalt
296

Alltså av 2500 totalt (?) så är det 4 män som sålt sex och 5 kvinnor som gjort det. 4 män som kan tänka sig mot 1 kvinna..
Så? Tror du fortfarande det är "en majoritet män" som säljer sex?)

Alltså, jag har väl inte påstått att en majoritet män säljer sex. Du bad om källor för påståendet, jag gav källor så som de har återgetts av media i ren bestörtning över att någon som är så aktiv i dessa frågor helt har missat det. Sen att källorna inte duger enligt dig är en annan fråga, som jag högaktligen skiter i.

Spinner du? Inte jag.
Citera
2014-07-08, 18:10
Medlem
Ego-Legos avatar
Vad i hela friden. Läs siffrorna du la upp själv. Procentuellt sett är det männen som är en majoritet av sexsäljarna.

Sen håller jag med om att man hade behövt göra en enormt mycket större studie för en sådan här undersökning. Ett försöksurval på 2500 är väldigt lite.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-07-08 kl. 18:15.
Citera
2014-07-08, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Det är egentligen helt oväsentligt om det är flest män eller kvinnor som säljer sex - (kvinnor är dock vid varje given tidpunkt i majoritet bland säljarna, eftersom den flesta män som säljer sex inte stannar någon längre tid i branschen)

De som köper och vill nyttja andra människor är män i klar majoritet - män som anser sig äga den rätten.

Det är dessa män som begränsas av lagen, inte säljarens möjlighet att leva ut sin sexualitet.
Citera
2014-07-08, 18:29
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är egentligen helt oväsentligt om det är flest män eller kvinnor som säljer sex - (kvinnor är dock vid varje given tidpunkt i majoritet bland säljarna, eftersom den flesta män som säljer sex inte stannar någon längre tid i branschen)

Det finns ju dock inga belägg för det. Men visst, att hora är ett kvinnoyrke, den normen återger du ypperligt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De som köper och vill nyttja andra människor är män i klar majoritet - män som anser sig äga den rätten.

Det är dessa män som begränsas av lagen, inte säljarens möjlighet att leva ut sin sexualitet.

Män som ges den rätten av kvinnor som lagligt saluför sex som tjänst. Det blir hönan eller ägget av det där. En variant är att kvinnor tar sig rätten att utnyttja män ekonomiskt, eftersom de anser sig ha den rätten för att de är kvinnor.

Oi vei!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in