Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Har jag aldrig påstått, finns säkerligen gott om män som säljer sex och att köpa av dem är precis lika förbjudet. Men att ta denna undersökning kring ungdomars sexvanor och göra den till underlag för hur prostitutionen ser ut i Sverige överlag är helt fel. Tror du fattar det om du använder hjärnan lite. 1. Det är bara gymnasieelver som svarat på undersökningen. 2. Ha tagit "betalt" 1 gång för sex är knappast samma sak som att jobba regelbundet med att ta emot kunder mot pengar.
Eller är du plötsligt rörmokare för att du lagar en droppande kran 1 gång?
Ingen som vet exakta mängden män/ kvinnor som säljer sex.
Alltså, det var du som ville se källor. Du är fri att rationalisera bort prostituerade bögar bäst du vill. Du är inte ensam om att tycka att det är uppseendeväckande resultat. Men om du i hederlighetens namn går in och tittar på den rapport som togs fram i ett samarbete mellan Svenska, Norska och Danska jämställdhetsministrar och scrollar ner till sida 359 så står det där:
Citat:
Enkäten var relativt omfattande, 12 sidor med 53 huvudfrågor (se bilaga). Uppdraget att samla in empirin gavs till SIFO (Svenska Institutet för Opinionsundersökningar). Målgruppen var 2500 personer i åldrarna 18–74 år och de valdes ut genom slumpvist förfarande från statens person-adress register (SPAR).
Källa: http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604
Jag var ärligt talat inte noggrann när jag länkade artiklarna åt dig, du borde ju kunna använda google själv? Tydligen finns det fler studier eftersom du gång på gång hänvisar till en annan (peka gärna ut den som om jag vore dum i huvudet, precis som jag fick göra med din källhänvisning), men sluta ljuga om urvalet för studien tack. Dina fantasier om prostituerade gymnasie-elever har vi andra ingen behållning av.