Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Sånt kvalificerat trams. Visst kan man låtsas att man inte förstår att trafficking underlättas i de länder där prostitution är lagligt men så är ju inte fallet.
Att man vill se prostitution lagligt innebär att man vill se trafficking förekomma. Om man inte ville se det så skulle man vilja se till att lagarna fungerade att detta inte kunde förekomma. Man är mer mån om sin knullande kuk än traffickingoffer vare sig de är barn eller vuxna.
Och sprattla du nu en stund men detta är fakta och det förstår var och en.

Du snackar bara skit och är uppenbarligen inte tillräckligt bildad inom ämnet.
Trafficking "underlättas" bara om lagar är klumpigt utformade, vilket de är i exempelvis Tyskland och Holland. Där utövar myndigheter ingen insyn överhuvudtaget i prostitutionsverksamheten utan låter prostituerade och deras kunder "lösa" allting själva, och polisväsendet lägger knappt några resurser alls på att undersöka att det inte förekommer tvång eller trafficking.
Legaliseringen i Tyskland och Holland handlar alltså inte om att säkerställa människors rättigheter och trygghet utan omnatt två sina händer om problemen och ha en ursäkt att skära ned budgeten i brottaförebyggande åtgärder.
Det finns dock ingenting som säger att man skulle tycka att det är en bra idé bara för att man vill att prostitution ska vara lagligt. Och innnan du kommer dragandes med fler enfaldiga anklagelser om att jag "bara skulle bry mig om min egen kuk" så kan jag informera dig om att jag aldrig någonsin var köpt sexuella tjänster eller är särdeles intresserad av att göra det.
Jag är även vän och bekant med ett antal sexarbetare som har lite mer pragmatisk och realistisk insyn i mekanismerna kring prostitution än vad du är som bygger hela din uppfattning på moralism.
Det finns både kvinnor och män som vill och framförallt TRIVS med denna typ av sysselsättning. De står inte under ditt påhittade tvång, de är inga trafficking offer eller i avsaknad av andra alternativ i livet. De gillar vad de gör, och du har ingen vettig ursäkt till att stå i vägen för det, bara moralism baserad på fiktion.