2014-07-08, 17:01
Medlem
Människohadel (traficking) och koppleri har mig veterligen "aldrig" varit lagligt. Aldrig = efter 1900.

Det funkar lika dåligt att förbjuda sexköp som att förbjuda folk att knarka, supa eller spela bort pengar.
Folk kommer att använda sin kreativitet att komma runt lagen, eller skita i den eftersom risken att åka dit är minimal. Konstiga betalningsmodeller med mellanhänder, designerdrugs, sälja sprit som medicin, you name it.

Ingen av moraltanterna som kan göra ett studiebesök på Flashbacks horköparforum? Jag är personligen inte så intresserad av sånt, och jag är på jobbet så jag vill inte sitta med sånt, men det verkar ju vara rätt bra aktivitet därinne.
Citera
2014-07-08, 17:03
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Sånt kvalificerat trams. Visst kan man låtsas att man inte förstår att trafficking underlättas i de länder där prostitution är lagligt men så är ju inte fallet.

Att man vill se prostitution lagligt innebär att man vill se trafficking förekomma. Om man inte ville se det så skulle man vilja se till att lagarna fungerade att detta inte kunde förekomma. Man är mer mån om sin knullande kuk än traffickingoffer vare sig de är barn eller vuxna.

Och sprattla du nu en stund men detta är fakta och det förstår var och en.

Du snackar bara skit och är uppenbarligen inte tillräckligt bildad inom ämnet.

Trafficking "underlättas" bara om lagar är klumpigt utformade, vilket de är i exempelvis Tyskland och Holland. Där utövar myndigheter ingen insyn överhuvudtaget i prostitutionsverksamheten utan låter prostituerade och deras kunder "lösa" allting själva, och polisväsendet lägger knappt några resurser alls på att undersöka att det inte förekommer tvång eller trafficking.

Legaliseringen i Tyskland och Holland handlar alltså inte om att säkerställa människors rättigheter och trygghet utan omnatt två sina händer om problemen och ha en ursäkt att skära ned budgeten i brottaförebyggande åtgärder.

Det finns dock ingenting som säger att man skulle tycka att det är en bra idé bara för att man vill att prostitution ska vara lagligt. Och innnan du kommer dragandes med fler enfaldiga anklagelser om att jag "bara skulle bry mig om min egen kuk" så kan jag informera dig om att jag aldrig någonsin var köpt sexuella tjänster eller är särdeles intresserad av att göra det.

Jag är även vän och bekant med ett antal sexarbetare som har lite mer pragmatisk och realistisk insyn i mekanismerna kring prostitution än vad du är som bygger hela din uppfattning på moralism.

Det finns både kvinnor och män som vill och framförallt TRIVS med denna typ av sysselsättning. De står inte under ditt påhittade tvång, de är inga trafficking offer eller i avsaknad av andra alternativ i livet. De gillar vad de gör, och du har ingen vettig ursäkt till att stå i vägen för det, bara moralism baserad på fiktion.
Citera
2014-07-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Jag vet inte vad som är roligast med att du ber om källor på det, faktumet att du inte känner till det, eller att det rubbar dina cirklar tillräckligt för att du ska ifrågasätta det!

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/160704-fler-man-an-kvinnor-saljer-sex
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex_435659.svd
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/fler-unga-man-an-kvinnor-saljer-sex-i-dag/

Var det jag misstänkte....har du läst artiklarna?
vad bygger rubriken på för innehåll? jo en undersökning där man frågade ut folk, gymnasieelever tror ajg det var, om de nån gång i sitt liv sålt sex...och ja gissa vad man fick till svar....går det ur detta svar då med säkerhet säg att de som jobbar med att sälja sex regelbundet till majoritet består av homosexuella män?
Svar nej.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-08 kl. 17:05.
Citera
2014-07-08, 17:07
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan man inte skilja på barn och vuxna för att trafficking motarbetas av en sexköpslag...

För min del får man gärna förbjuda import av allt som framställs genom att barnarbetare nyttjas, eller vuxna får arbeta på oskäliga villkor ... Jag ser dock inte kopplingen du vill göra...

Kopplingen är att det finns vuxna som arbetar med att sälja sex under SKÄLIGA villkor. Men du och andra moralister tycker ju att det är på sin plats att stoppa detta via sexköplagen p.g.a att det finns vissa som tvingas till sexuella tjänster under oskäliga villkor.

Med samma argument så kan man ju inte bära kläder heller, oavsett om de tillverkats av skäligt avlönade och fackligt anslutna arbetare, för någonstans i världen finns det någon som tvingas tillverka kläder för oskälig lön och under oskäliga villkor. Annars är man en jävls hycklare som rationella individer knappast har någon anledning att lyssna på.
Citera
2014-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som är roligast med att du ber om källor på det, faktumet att du inte känner till det, eller att det rubbar dina cirklar tillräckligt för att du ska ifrågasätta det!

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/160704-fler-man-an-kvinnor-saljer-sex
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex_435659.svd
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/fler-unga-man-an-kvinnor-saljer-sex-i-dag/

Din första artikel: Att flera män har erfarenhet av att sälja sex, medan kvinnorna är klart överrepresenterade i branschen.

Andra artikeln: Carl Göran Svedin och hans kolleger utomlands har gjort undersökningar där gymnasieelever får frågan om de har sålt sex. Från vissa länder är siffrorna ännu preliminära. Men den samstämmiga bilden i enkäterna är att fler unga pojkar än flickor har sålt sex. Carl Göran Svedin talar om en pionjärforskning.
- Och vi vet ännu inte vad som händer när pojkarna blir äldre.

Tredje artikeln: Rapporten visar att andelen unga män som säljer sex numera är nästan tre gånger så stor som den kvinnliga motsvarigheten.

Man talar här om antal flertal unga pojkar har sålt sex vilket säjer att flertal unga pojkar har sålt sex. Men människor blir äldre och hur ser det ut då?

Men hur många vill bo i ett land där män kommer dit för att knulla med kvinnor och män i stora horder?

Vem vill ha dessa sexköpare vandrande omkring och glo efter ens söner och döttrar där rör sig ute på gatorna i ens stad eller ens land?
Citera
2014-07-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
vad bygger rubriken på för innehåll? jo en undersökning där man frågade ut folk, gymnasieelever tror ajg det var, om de nån gång i sitt liv sålt sex...och ja gissa vad man fick till svar....går det ur detta svar då med säkerhet säg att de som jobbar med att sälja sex regelbundet till majoritet består av homosexuella män?
Svar nej.

Ja det rör sig om unga människor och där är killar tydligen fler som säljer sex men de slutar med det också. Det är ungdomsundersökningar.
Citera
2014-07-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Du snackar bara skit och är uppenbarligen inte tillräckligt bildad inom ämnet.

Trafficking "underlättas" bara om lagar är klumpigt utformade, vilket de är i exempelvis Tyskland och Holland. Där utövar myndigheter ingen insyn överhuvudtaget i prostitutionsverksamheten utan låter prostituerade och deras kunder "lösa" allting själva, och polisväsendet lägger knappt några resurser alls på att undersöka att det inte förekommer tvång eller trafficking.

Legaliseringen i Tyskland och Holland handlar alltså inte om att säkerställa människors rättigheter och trygghet utan omnatt två sina händer om problemen och ha en ursäkt att skära ned budgeten i brottaförebyggande åtgärder.

Det finns dock ingenting som säger att man skulle tycka att det är en bra idé bara för att man vill att prostitution ska vara lagligt. Och innnan du kommer dragandes med fler enfaldiga anklagelser om att jag "bara skulle bry mig om min egen kuk" så kan jag informera dig om att jag aldrig någonsin var köpt sexuella tjänster eller är särdeles intresserad av att göra det.

Jag är även vän och bekant med ett antal sexarbetare som har lite mer pragmatisk och realistisk insyn i mekanismerna kring prostitution än vad du är som bygger hela din uppfattning på moralism.

Det finns både kvinnor och män som vill och framförallt TRIVS med denna typ av sysselsättning. De står inte under ditt påhittade tvång, de är inga trafficking offer eller i avsaknad av andra alternativ i livet. De gillar vad de gör, och du har ingen vettig ursäkt till att stå i vägen för det, bara moralism baserad på fiktion.

Det finns män och kvinnor som trivs men ja då får de väl hitta på något annat då. Det är ju så att det finns för mycket negativt för oss andra. Stackars de som bor i Tyskland, EUS bordell. Vad otrevligt för dem som bara vill leva sitt liv att hela tiden få se som ett horland.

Allt kan tyvärr inte vara lagligt. Är det för dumt bör det förbjudas.
Citera
2014-07-08, 17:25
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Svar nej.

Åh just ja, jag glömde att alla äkta horor är kvinnor. Nöjd så? Jag förstår att det blir feministisk härdsmälta när det kommer fram att bögarna står för en ordentlig bit av sexhandeln. Kanske är det de vita medelålders heterosexuella männen som köper sex bara för etablera sin patriarkala dominans?

Ta en titt på rapporten också du som är så smart att du kunde etablera att enkäter var inblandade i undersökningen: http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Visste du för övrigt att ditt retoriska grepp är skapligt välkänt?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingen_sann_skotte
Citera
2014-07-08, 17:28
Medlem
Tråden handlar om att det alltså i längden kommer att vara bra för kvinnor med en sexköpslag.

De kommer att växa upp i ett samhälle där det framgår att de är kvinnor och att man försörjer sig på ett sätt och har sex när man har lust till det.

Det är jävligt bra.

Om några stackars kvinnor inte får pengar för att de inte vill knulla annars så kan jag inte bry mig mindre. De får väl ta ett jobb som alla andra. Vill de inte knulla så låter de helt enkelt bli.
Citera
2014-07-08, 17:31
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Din första artikel: Att flera män har erfarenhet av att sälja sex, medan kvinnorna är klart överrepresenterade i branschen.

Andra artikeln: Carl Göran Svedin och hans kolleger utomlands har gjort undersökningar där gymnasieelever får frågan om de har sålt sex. Från vissa länder är siffrorna ännu preliminära. Men den samstämmiga bilden i enkäterna är att fler unga pojkar än flickor har sålt sex. Carl Göran Svedin talar om en pionjärforskning.
- Och vi vet ännu inte vad som händer när pojkarna blir äldre.

Tredje artikeln: Rapporten visar att andelen unga män som säljer sex numera är nästan tre gånger så stor som den kvinnliga motsvarigheten.

Man talar här om antal flertal unga pojkar har sålt sex vilket säjer att flertal unga pojkar har sålt sex. Men människor blir äldre och hur ser det ut då?

Schysst genomgång, du får gärna gå till botten och granska rapporten som de nordiska jämställdhetsministrarna beställde i frågan. http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Citat:
Men hur många vill bo i ett land där män kommer dit för att knulla med kvinnor och män i stora horder?

Vem vill ha dessa sexköpare vandrande omkring och glo efter ens söner och döttrar där rör sig ute på gatorna i ens stad eller ens land?

Jadu, det är väl bara att åka till dylikt land och fråga runt lite?
Citera
2014-07-08, 17:34
Medlem
Citat:
Åh just ja, jag glömde att alla äkta horor är kvinnor. Nöjd så? Jag förstår att det blir feministisk härdsmälta när det kommer fram att bögarna står för en ordentlig bit av sexhandeln. Kanske är det de vita medelålders heterosexuella männen som köper sex bara för etablera sin patriarkala dominans?

Ta en titt på rapporten också du som är så smart att du kunde etablera att enkäter var inblandade i undersökningen: http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Visste du för övrigt att ditt retoriska grepp är skapligt välkänt?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingen_sann_skotte

Har jag aldrig påstått, finns säkerligen gott om män som säljer sex och att köpa av dem är precis lika förbjudet. Men att ta denna undersökning kring ungdomars sexvanor och göra den till underlag för hur prostitutionen ser ut i Sverige överlag är helt fel. Tror du fattar det om du använder hjärnan lite. 1. Det är bara gymnasieelver som svarat på undersökningen. 2. Ha tagit "betalt" 1 gång för sex är knappast samma sak som att jobba regelbundet med att ta emot kunder mot pengar.
Eller är du plötsligt rörmokare för att du lagar en droppande kran 1 gång?
Ingen som vet exakta mängden män/ kvinnor som säljer sex.
Citera
2014-07-08, 17:35
Medlem
Citat:
Schysst genomgång, du får gärna gå till botten och granska rapporten som de nordiska jämställdhetsministrarna beställde i frågan. http://www.norden.org/en/publications/publikationer/2008-604

Jadu, det är väl bara att åka till dylikt land och fråga runt lite?

Är många som försöker köra bordellerna på porten från sina orter. Gemene man är inte så förtjust i luder och torskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in