2014-07-07, 01:25
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Möjligen finns visst hopp om ledarsidan (utom ledarredaktionens chef) på SvD, men knappast med tidningen i övrigt. Det har gått för långt. Det som skulle kunna i framtiden inge hopp, är att SvD blir så ekonomiskt ansträngt att man måste göra sig av med huvuddelen av nyhets- och kulturjournalisterna, och att det längre fram kan anställas bättre. Nu är förstås chefredaktören Karlén ett effektivt hinder för en sådan utveckling.
Skärpning för helvete! I fyra år har skribenter i tråden förutspått eller hoppats på samma sak. Varför är det ens önskvärt att samma personer som inte bryr sig ett jävla dugg om nationen helt plötsligt ska omvändas under korset?
Citera
2014-07-07, 01:27
Medlem
Tove Lifvendahl skriver om rasismen inom vänstern, men så kommer det här:
Citat:
Jag har ingen anledning att betvivla att Baksis, Trolins, Al Nahers eller Ali-Lindqvists engagemang mot rasism skulle vara äkta. Jag är också övertygad om att Åsa Romson är djupt angelägen om att åstadkomma ett mer jämställt samhälle. Men det problematiska med att hänge sig åt den retorik som de ger uttryck för, är att de i själva verket bidrar till att förstärka och utveckla det tänkande de säger sig vilja bekämpa – vi och dom, att grupper ställs mot grupper.

http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid...leId%3d3721570

Nä men då så. De menar väl innerst inne men har bara uttryckt sig litet klumpigt.

Vilken idiotisk kommentar av nollan Lifvendahl. Fattar hon inte att hon normaliserar vänsterextremismen på det där sättet?

Jag upplevde för övrigt den här rasismen från de rasifierade nu i helgen när jag satt på krogen och såg Tyskland mot Frankrike. En rasifierad kvinna frågade mig vilka jag höll på och när jag svarade Tyskland så sa hon med förakt i rösten att det bara var för att de var vita. Det råkar också vara helt sant och nästa gång det inträffar så ska jag säga precis som det är. Jag håller på vita, och det gäller inte bara fotboll utan i ännu högre grad allt utanför fotbollen.
Citera
2014-07-07, 03:21
Medlem
De rasifierade, speciellt de inblandade i mediakriget verkar snarare motarbeta sig själva de själva som driver hårdast indelningen i olika vi och de tänk. Och i raser. Är det inte det de vill motverka? Förlåt mig, men dessa rasifierade gör mig förvirrad.
Citera
2014-07-07, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Undrens tid är inte förbi. I två ledare har SvD nyligen utdelat rejäla rallarsvingar mot den patologiska vänstern:

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014...n-vara-hitler/

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...de_3721570.svd

Finns det månne en liten strimma av hopp vad gäller SvD ändå?
Ledarsidan ja där finns en handfull friska personer men resten av tidningen är en svavelosande kulturmarxistisk sumpmark.
Kultursidan särskilt.
Vit glädje på andra kroppars bekostnad
Den svenska vithetens blinda fläck
Granska dom mot svart skolpojke
Vi har redan levt i mardrömmen
Hela gräddan av extremister har alltså fritt fram att använda SvD som plattform för att sprida rasism och sekteristisk diskurs
Citera
2014-07-07, 05:08
Medlem
De borgerliga tidningarnas kritik mot vänstern är lika delar patetisk som motbjudande.

Det är valrörelse god vänner. Man försöker skapa en falsk motsättning mellan "vänstern" och "högern" -- en som naturligtvis inte existerar. I det väsentliga, det vill säga när det kommer till massinvandringen, genustramset och antivitismen, har man varit pådrivande för alla förändringar som har skett, och effektivt låst alla möjligheter för kompromiss.

Det må va hänt att man inte vill gå riktigt lika långt som träskvänstern just nu. Men imorgon, i övermorgon -- när skräpet har flyttat gränserna bortom all rim och reson, då kommer man rätta in sig i ledet och till och med höja fanan högre.

Det finns ingen svensk borgerlighet. Det finns inga värderingar, liberalerna är inte liberala, de konservativa är inte konservativa. De är i alla, i den ena eller andra formen, anhängare av den vedervärdiga kryptokommunism som har plågat det svenska folket i årtionden. De är alla barn av -68, de kommer aldrig vara pådrivande för någon som helst förändring.

Svensk borgerlighet har inget existensberättigande över huvud taget -- den är ett ruttet impotent skämt.
Citera
2014-07-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Skärpning för helvete! I fyra år har skribenter i tråden förutspått eller hoppats på samma sak. Varför är det ens önskvärt att samma personer som inte bryr sig ett jävla dugg om nationen helt plötsligt ska omvändas under korset?

Jag påstår inte att det är önskvärt, det vara bara ett svar på frågan om det skulle kunna hända. För min del spelar det ingen större roll, ty svensk media i allmänhet är så medskyldig till den nationella kollapsen, att enskilda omvändningar inte ändrar det övergripande intrycket.
Citera
2014-07-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
De borgerliga tidningarnas kritik mot vänstern är lika delar patetisk som motbjudande.

Det är valrörelse god vänner. Man försöker skapa en falsk motsättning mellan "vänstern" och "högern" -- en som naturligtvis inte existerar. I det väsentliga, det vill säga när det kommer till massinvandringen, genustramset och antivitismen, har man varit pådrivande för alla förändringar som har skett, och effektivt låst alla möjligheter för kompromiss.

Det må va hänt att man inte vill gå riktigt lika långt som träskvänstern just nu. Men imorgon, i övermorgon -- när skräpet har flyttat gränserna bortom all rim och reson, då kommer man rätta in sig i ledet och till och med höja fanan högre.

Det finns ingen svensk borgerlighet. Det finns inga värderingar, liberalerna är inte liberala, de konservativa är inte konservativa. De är i alla, i den ena eller andra formen, anhängare av den vedervärdiga kryptokommunism som har plågat det svenska folket i årtionden. De är alla barn av -68, de kommer aldrig vara pådrivande för någon som helst förändring.

Svensk borgerlighet har inget existensberättigande över huvud taget -- den är ett ruttet impotent skämt.
Så tragiskt sant. Det är till fullo borgerlighetens ansvar (då de kunde ha blivit en stoppande kraft) för allt illa som sker på invandringsfronten just nu och 10 år tillbaka.
Citera
2014-07-07, 11:07
Medlem
Sommartorkan är här, men i alla fall: en av FB:s favoriter (nåja) går i polemik mot SD (men vad annat kan han göra?)

Citera
2014-07-07, 11:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så tragiskt sant. Det är till fullo borgerlighetens ansvar (då de kunde ha blivit en stoppande kraft) för allt illa som sker på invandringsfronten just nu och 10 år tillbaka.

Det här perspektivet är tyvärr försummat.

Debatten förs ofta i termer av: Vad är det som driver på en viss utveckling?

Men, minst lika viktig - och kanske t.o.m. viktigare - är frågeställningen: Vad är det för bromsklossar och motkrafter som *saknas* (eller är försumbara) i Sverige ... och hur blev de så svaga?
Citera
2014-07-07, 11:31
Medlem
Blixtmannens avatar
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...at_3723596.svd

Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Arpi
Artificiella gränser. Kolonial hybris. Det är sant att Sykes-Picot ledde till att olika kulturer, religioner och etniska grupper fick samsas inom samma gränser. Det är också sant att det experimentet inte har fungerat, för att uttrycka sig milt. Men om argumentet är att stater bör vara religiöst eller etniskt homogena – i motsats till kolonialmakternas artificiella konstruktioner – så bör man tänka över vad sådana argument har för implikationer för vår del av världen, där mångfalden hela tiden ökar.
Aha hmm, men...
Citera
2014-07-07, 11:49
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Möjligen finns visst hopp om ledarsidan (utom ledarredaktionens chef) på SvD, men knappast med tidningen i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ledarsidan ja där finns en handfull friska personer men resten av tidningen är en svavelosande kulturmarxistisk sumpmark.

Jag inser naturligtvis att ni har rätt. Men ibland låter jag mig luras av en överdriven optimism.

Jag har själv bevittnat tidningens nedfart i malströmmen. SvD var "min" tidning. Sedan dess läser jag i princip inte svensk press, med undantag för enstaka nyheter på tidningarnas hemsidor. Och aldrig deras eländiga kultursidor.

Det är överhuvudtaget en obehaglig känsla att läsa ett alster av någon, som jag inser hade ställt sig till beredvilligt förfogande åt makten i ett totalitärt samhälle. Kan man så förbehållslöst verka för åsiktsdiktatur, ja då är steget inte långt till 'the real deal'.

Men om det nu ändå finns avvikande röster inom MSM, låt oss hoppas att det är blir bättre.
Citera
2014-07-07, 12:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Men om det nu ändå finns avvikande röster inom MSM, låt oss hoppas att det är blir bättre.
På tal om det verkar Marika Formgren tagits i nåder igen. Denna gång på Barometerns ledarsida.

Erik Ullenhags försök att bemöta "myten": ”Allt fler invandrare är orsaken till att skolresultaten sjunker” sågas med fotknölarna i bästa Formgrenstil.

http://www.barometern.se/kronika/fol...et(4349690).gm

Budskapet är annars att folkpartiet borde sätta tilltro till svenskarnas förmåga att tänka själva. Ett ack så radikalt budskap i dagens samhälle.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-07-07 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in