2014-07-04, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VuoriPeikko
Hur tunga saker kunde han flytta?
Nog för att jag vet att vi inte kan få det, men jag frågar ändå, får vi se en film som bevis?
Desto tyngre föremål ju mer måste han koncentrera sig. Men mest små saker funkar som pennor sudd tandpetare osv.. Jag har en jätte dålig gammal film som jag filmade på fyllan som jag länge funderat på att ladda upp någonstans. Umgås dock inte med personen längre så kan inte filma in en ny och känns lite sådär att lägga ut filmen utan att ha snackat med honom först.
Citera
2014-07-04, 19:03
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Desto tyngre föremål ju mer måste han koncentrera sig. Men mest små saker funkar som pennor sudd tandpetare osv.. Jag har en jätte dålig gammal film som jag filmade på fyllan som jag länge funderat på att ladda upp någonstans. Umgås dock inte med personen längre så kan inte filma in en ny och känns lite sådär att lägga ut filmen utan att ha snackat med honom först.
bara ta kontakt, visa filmen å fråga om du får lägga upp den? utan att skriva namn å så såklart.
kanske ni kan bli vänner igen?
Citera
2014-07-04, 19:06
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet

Samma vanliga WOO WOO undanflykter: kan inte, vet inte om jag får, har filmen i en annan dator.. MED MERA.
Citera
2014-07-06, 09:52
Medlem
Emolls avatar
Har varit med om en del märkliga saker, någon där det finns logiska förklaringar till...

Den första hände för bara et tag sedan.. Det var sent på natten och jag skulle krypa till kojs.. Väl i sängen kände jag att nånting inte riktigt var som det skulle, lite känslan av iaktagelse, skulle man kunna säg. Men det var väl på morgonen jag skulle bli chockad. Jag vaknar med flera rivmärken över bröstet. Jag har ingen förklaring till detta, förutom att jag skulle ha kunnat göra det i sömnen.

Annan händelse som inträffat var en gång jag var hemma själv.. Rätt var det var så smällde det till som fan, typ som man slår till med symbaler, det ljudet. Från ingenstans. Det kom från vårat pannrum där vi har en pelletsbrännare, men det kan omöjligt låta så, den är väldigt tystlåten annars o detta lät extremt högt. Först trodde jag det var hunden so lyckats välta ner kastruller men inte ens han var hemma.

Så till sist, har jag bara hört om en annan händelse i samma hus... Dammsugaren vi har här. De andra två som bor här stod o diskuterade med varandra, varpå dammsugaren sattes igång av sig själv bara så där. (Nu vet jag inte om de kan göra så, men ändå)

Fortfarande inte säker på att det spökar här, men det symbal ljudet gjorde mig riktigt paff.
Citera
2014-07-06, 10:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Har varit med om en del märkliga saker, någon där det finns logiska förklaringar till...

Den första hände för bara et tag sedan.. Det var sent på natten och jag skulle krypa till kojs.. Väl i sängen kände jag att nånting inte riktigt var som det skulle, lite känslan av iaktagelse, skulle man kunna säg. Men det var väl på morgonen jag skulle bli chockad. Jag vaknar med flera rivmärken över bröstet. Jag har ingen förklaring till detta, förutom att jag skulle ha kunnat göra det i sömnen.

Annan händelse som inträffat var en gång jag var hemma själv.. Rätt var det var så smällde det till som fan, typ som man slår till med symbaler, det ljudet. Från ingenstans. Det kom från vårat pannrum där vi har en pelletsbrännare, men det kan omöjligt låta så, den är väldigt tystlåten annars o detta lät extremt högt. Först trodde jag det var hunden so lyckats välta ner kastruller men inte ens han var hemma.

Så till sist, har jag bara hört om en annan händelse i samma hus... Dammsugaren vi har här. De andra två som bor här stod o diskuterade med varandra, varpå dammsugaren sattes igång av sig själv bara så där. (Nu vet jag inte om de kan göra så, men ändå)

Fortfarande inte säker på att det spökar här, men det symbal ljudet gjorde mig riktigt paff.

Inget övernaturligt med pelletsbrännare som smäller till, det beror på att pelletsen legat och kolat och bildat gengas i pamnan, om den sedan inte vädrat ut innan lågan kommer kan det smälla ordentligt.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11540
Citera
2014-07-06, 11:29
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inget övernaturligt med pelletsbrännare som smäller till, det beror på att pelletsen legat och kolat och bildat gengas i pamnan, om den sedan inte vädrat ut innan lågan kommer kan det smälla ordentligt.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11540

Det rökte ingenting denna gången.. Sen tror jag inte det kan låta som synbaler.
Citera
2014-07-06, 11:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det rökte ingenting denna gången.. Sen tror jag inte det kan låta som synbaler.
Varför skulle det inte kunna klonga till i pannans plåt så det låter lite som cymbaler? Jag tycker det tvärtom låter ganska troligt.
Citera
2014-07-13, 18:00
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Sömnparalys, dom flesta som skriver här verkar inte veta vad det är :P Men det är precis det du upplevde och är helt normalt. Händer mig minst två gånger i månaden. Har nåt å göra med att man "somnar/vaknar för fort", så man åker in för fort i REM-sömn och/eller att man fortfarande är kvar i det sömnstadiet när man "vaknar".

Det är faktiskt förvånande att så många inte vet vad sömnparalys är eller hallucinationerna som kan följa på det, hypnagoga och hypnopompa, är för något eller att det är ganska vanligt. Särskilt om man är en känslig person och är lättmottaglig för att fantisera saker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Men visst, vi befinner ju oss i en forumdel och tråd som är full av knäppgökar som så gärna vill tro att de upplever övernaturliga saker.
Citera
2014-07-14, 01:20
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är faktiskt förvånande att så många inte vet vad sömnparalys är eller hallucinationerna som kan följa på det, hypnagoga och hypnopompa, är för något eller att det är ganska vanligt. Särskilt om man är en känslig person och är lättmottaglig för att fantisera saker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Men visst, vi befinner ju oss i en forumdel och tråd som är full av knäppgökar som så gärna vill tro att de upplever övernaturliga saker.
Det var mest på det här forumet jag menar, på ungefär var tredje sida skriver nån om att den upplevt nåt konstigt under natten.
Fast det kanske iofs inte är så många som läst igenom hela tråden
Citera
2014-07-14, 10:22
Medlem
BrunoValanders avatar
Jag o frugan bodde på pensionat styrsö i gbg's skärgård. Skriver komprimerat pga tidsbrist.

På väggen hänger en stor spegel, säg 1*2 meter. När vi går o lägger oss på kvällen hänger den som den ska på väggen. När vi vaknar på morgonen är den nerplockad från väggen och fint och ordentligt inskjuten under en soffa i rummet.
3 möjligheter...

* Jag har gått i sömnen och lyft ner den utan att frugan vaknat. Spegeln var tung!
* Ngn i personalen har låst upp vår dörr under natten och spelat oss ett spratt. Men varför, och risk för konsekvenser.
* Ngt annat oförklarligt har hänt....tex ett spöke som "spökar" lite för oss.
Citera
2014-07-14, 14:10
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoValander
Jag o frugan bodde på pensionat styrsö i gbg's skärgård. Skriver komprimerat pga tidsbrist.

På väggen hänger en stor spegel, säg 1*2 meter. När vi går o lägger oss på kvällen hänger den som den ska på väggen. När vi vaknar på morgonen är den nerplockad från väggen och fint och ordentligt inskjuten under en soffa i rummet.
3 möjligheter...

* Jag har gått i sömnen och lyft ner den utan att frugan vaknat. Spegeln var tung!
* Ngn i personalen har låst upp vår dörr under natten och spelat oss ett spratt. Men varför, och risk för konsekvenser.
* Ngt annat oförklarligt har hänt....tex ett spöke som "spökar" lite för oss.

Åk dit igen och se ifall det händer igen Om det gör det så rigga en kamera andra natten å se vad som händer. Kanske bara är du eller frugan som går i sömnen, men alltid kul att få svar!
Citera
2014-07-14, 14:27
Medlem
Painted-Birds avatar
Har inte sett några spöken eller så vad jag minns, men har varit med om två gånger när personer har fått ta emot dödsbesked per telefon, och det är riktigt kusligt hur man fryser till när man hör ringsignalen och förstår att något dåligt har hänt. För att klargöra så var det inte några väntade dödsfall, men ändå så fryser man till när man hör den ödesdigra signalen. Mycket märkligt då telefonen kan ringa hundratals gånger utan att man känner så, men när det är såna besked så riktigt känner man det på sig innan samtalet tas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in