2015-07-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Det här kan ni testa själva.

1. Rök/vappa Cannabis.
2. Lyssna på musik som du har lättast att gråta till.
3. Fokusera på området kring hjärtat.

Själv kan jag då känna hur det blir varmare vid hjärtat. En gång lyckades jag öppna hjärtchakrat helt i någon sekund. Det lär ni märka i sådana fall. Men det räcker med lite för att man skall kunna utföra olika experiment.
Ni borde känna av att ni befinner er i en högre dimension när chakrat är mer öppet. Eller kanske i både 3d och den högre samtidigt.
Ni känner sökert till känslan om att tiden går snabbare när man rökt. Gjorde några experiment med tiden då jag befann mig i en högre dimension (eller båda) och blev förvånad. Det är ju svårt att verifiera om tiden går för fort eller inte på riktigt så att säga...kanske.

Ni borde också upptäcka att det blir lättare att tänka i fler steg när chakrat är mer öppet.
Lyckades tänka tillräckligt långt för att omvandla informationen till pengar.

http://2012indyinfo.com/2012/02/23/bill-ballard-heart-chakra-activation-jan-6-2012/

Han har liknande upplevelser som jag då han öppnade hjärtchakrat.
Citera
2015-07-15, 01:00
Medlem
Klappars avatar
Kan till att börja med säga att jag inte tror på övernaturliga saker även om jag har varit med om en del saker själv, så ni får själva avgöra sanningshalten i det jag skriver men jag har inte hittat på någonting.

Det här har jag fått förklarat för mig av andra så jag är inte helt hundra på om det verkligen stämmer. När jag var liten, 2-3 år så besökte vi min Mormor och Morfar vid ett tillfälle. Vi var då på väg hem och stod i hallen och höll på och klädde på oss, kan tillägga att det var en trappa direkt vid hallen som gick upp till övervåningen. Plötsligt så kollade jag då upp mot trappan och började skrika och blev helt skräckslagen, alla kollade upp mot trappan och det var ingenting där. Jag hade varit helt skräckslagen ända tills vi hade satt oss i bilen och åkt iväg en bit.

Uppe på övervåningen i samma hus så fanns det en dator, som jag brukade använda när jag var där. När man kom upp på övervångingen så fanns det en hall och till höger var rummet med datorn och till vänster fanns det en hylla med gamla prydnadsdockor. Varje gång jag var där uppe ensam så kände jag mig alltid iaktagen, väldigt obehagligt. Kan tillägga att det finns andra personer som har växt upp där som har känt av obehagliga saker också så jag kommer lindrigt undan.

När jag var liten så hade jag en gammal grammofonspelare med fjärrkontroll. En dag satt jag och lyssnade på musik och satt och lekte, plötsligt började volymen höjas och jag kollade mot spelaren och ser då volymknappen röra på sig sakta. Kontrollen låg bredvid mig och det var enda exemplaret så det kan inte ha varit någon som jävlades med mig. Jag blev skraj och sprang därifrån, den spelaren åkte ut efter det.

Det har är jag inte helt hundra på, men ni får bedöma själva. Jag låg och halvsov med lurar i öronen en sen kväll. Plötsligt hör jag någon säga mitt namn med en tidigare avliden släktings röst, jag for upp med ett ryck och slet ur mig lurarna. Lyssnade noggrant igenom just den låten och mitt namn finns inte med i texten.

Det här är det obehagligaste jag har varit med om. Jag bodde vid det tillfället hos en kompis som bodde i ett hus, han sov ibland borta när han jobbade och jag var då ensam hemma. En kväll så ligger jag i sängen och försöker sova. Mitt rum är placerat så att sätter jag mig mitt i sängen och dörren är helt öppen så har jag klar uppsikt mot källardörren. Plötsligt så hör jag ett svagt ljud som att någon går upp för källartrappan, inbillning tänker jag som vet att möbler och trappor kan knaka till. Det som skrämmer slag på mig är ljudet av att någon trycker ned handtaget och släpper det så att dörren öppnas någon centimeter. Jag som har sett en del skräckfilmer blir helt skräckslagen och väntar på att dörren ska öppnas mer och att någon ska komma och ta mig, som tur är händer ingenting mer men jag ligger där på helspänn och väntar. Berättade för min kompis och han lovade att inte sova borta mer. Kan tillägga att en del som har befunnit sig i huset har känt cigarettlukt fast ingen röker och att luckan vid öppna spisen har öppnats av sig själv så det var inte det första konstiga som hände där.
Citera
2015-07-19, 08:40
Medlem
JurassicWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Kan till att börja med säga att jag inte tror på övernaturliga saker även om jag har varit med om en del saker själv, så ni får själva avgöra sanningshalten i det jag skriver men jag har inte hittat på någonting.

Det här har jag fått förklarat för mig av andra så jag är inte helt hundra på om det verkligen stämmer. När jag var liten, 2-3 år så besökte vi min Mormor och Morfar vid ett tillfälle. Vi var då på väg hem och stod i hallen och höll på och klädde på oss, kan tillägga att det var en trappa direkt vid hallen som gick upp till övervåningen. Plötsligt så kollade jag då upp mot trappan och började skrika och blev helt skräckslagen, alla kollade upp mot trappan och det var ingenting där. Jag hade varit helt skräckslagen ända tills vi hade satt oss i bilen och åkt iväg en bit.

Uppe på övervåningen i samma hus så fanns det en dator, som jag brukade använda när jag var där. När man kom upp på övervångingen så fanns det en hall och till höger var rummet med datorn och till vänster fanns det en hylla med gamla prydnadsdockor. Varje gång jag var där uppe ensam så kände jag mig alltid iaktagen, väldigt obehagligt. Kan tillägga att det finns andra personer som har växt upp där som har känt av obehagliga saker också så jag kommer lindrigt undan.

När jag var liten så hade jag en gammal grammofonspelare med fjärrkontroll. En dag satt jag och lyssnade på musik och satt och lekte, plötsligt började volymen höjas och jag kollade mot spelaren och ser då volymknappen röra på sig sakta. Kontrollen låg bredvid mig och det var enda exemplaret så det kan inte ha varit någon som jävlades med mig. Jag blev skraj och sprang därifrån, den spelaren åkte ut efter det.

Det har är jag inte helt hundra på, men ni får bedöma själva. Jag låg och halvsov med lurar i öronen en sen kväll. Plötsligt hör jag någon säga mitt namn med en tidigare avliden släktings röst, jag for upp med ett ryck och slet ur mig lurarna. Lyssnade noggrant igenom just den låten och mitt namn finns inte med i texten.

Det här är det obehagligaste jag har varit med om. Jag bodde vid det tillfället hos en kompis som bodde i ett hus, han sov ibland borta när han jobbade och jag var då ensam hemma. En kväll så ligger jag i sängen och försöker sova. Mitt rum är placerat så att sätter jag mig mitt i sängen och dörren är helt öppen så har jag klar uppsikt mot källardörren. Plötsligt så hör jag ett svagt ljud som att någon går upp för källartrappan, inbillning tänker jag som vet att möbler och trappor kan knaka till. Det som skrämmer slag på mig är ljudet av att någon trycker ned handtaget och släpper det så att dörren öppnas någon centimeter. Jag som har sett en del skräckfilmer blir helt skräckslagen och väntar på att dörren ska öppnas mer och att någon ska komma och ta mig, som tur är händer ingenting mer men jag ligger där på helspänn och väntar. Berättade för min kompis och han lovade att inte sova borta mer. Kan tillägga att en del som har befunnit sig i huset har känt cigarettlukt fast ingen röker och att luckan vid öppna spisen har öppnats av sig själv så det var inte det första konstiga som hände där.
Otäckt! Kan inte ge så många förklaringar förutom dockorna, sådana kan lätt bli besatta
Citera
2015-07-21, 20:12
Medlem
Dixi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Dockor kan kännar väldigt obehagliga och man kan lätt känna sig iaktagen av dessa, jag har själv upplevt samma obehag och kännt mig isktagen av dockor, och med tanke på att dom fanns på övervåningen så kan jag tänka mig att det kan ha varit din fantasi eller en synvilla som spökade den där gången.

Jag hade en gammal docka från början av 1900-talet i mitt rum när jag var i början av tonåren, den var ca 1 meter hög och stog alldeles innanför dörren i mott rum.. Den hade såna där ögon så att om man lutar den lite så rör sig ögonen åt något håll, eller stänger/öppnar sig. Varje gång man gick in i mitt rum så rörde sig dockans ögon och tittade rakt på en.. Blev skitskraj i början, men kom på sen att när man gick in i rummet så tyngdes golvet ner lite, lite då det va ett gammalt hus.. och därmed fick det dockan att luta mot en en aning och därmed rörde sig ögonen.. De va lite roligt, min bror som är två år yngre än mig vågade aldrig gå in i mitt rum efter att han upplevt det, och det va ja till min fördel så jag gav honom aldrig den naturliga förklaringen till dockans beteende

Citat:

När man halvsover kan man få sömnparalyser, alltså man hör eller ser saker som inte finns/händer eftersom man halvt drömmer. Även detta har jag upplevt, att jag hört någon säga mitt namn när jag halvsovit. Så sömnparalys är nog den mest troliga förklaringen till dessa.
Citera
2015-08-08, 08:15
Medlem
khattuggares avatar
Har varit med om ett par olika saker, kan dra några av dem:

1. När jag var yngre, ungefär 13-14, befann jag mig i min morfars gamla hus som han tidigare bodde i, gick rykten i släkten att det spökade där. I alla fall, jag satt och tittade på tv vid 22-tiden på kvällen då det plötsligt knackade tre gånger på fönsterrutan. Blev rätt skrämd och flög upp ur soffan för att titta efter men ingen var såklart där. Morfar var för tillfället i köket och jag frågade honom om han hörde knackningen, han hade inte hört den. Dock sade han att han sett och hört flera saker tidigare i huset, så som fotsteg vid farstun, fotsteg i källartrappan, lampor i källaren som tänts osv..

2. För bara några månader sen hade jag somnat på soffan efter en lång dag. Vaknade senare på natten, vid 02 ungefär, av en mindre duns i golvet i hallen. Jag bor i en etta så hallen är precis vid vardagsrummet. Såg då att brandvarnaren hade ramlat ner från sin plats i taket. Tänkte mest att det var jävligt konstigt eftersom jag tidigare, när jag flyttade in, hade kollat så att brandvarnaren satt som den skulle eftersom det någon månad innan min inflyttning hade brunnit i en lägenhet högre upp i huset. I alla fall, efter detta gick tiden och jag glömde bort brandvarnaren, hade lagt den i köket med syfte att sätta upp den igen då jag inte orkade göra det på natten när jag var nyvaken. Ett par veckor senare tänkte jag att jag skulle göra det men då kunde jag inte hitta den där brandvarnaren, har ännu inte hittat den.. Vad fan hände egentligen?

3. Detta är ganska obehagligt. För ungefär tre år sen, på hösten, sov jag över hos min dåvarande flickvän. Vaknade mitt i natten av att hon gick upp ur sängen, ställde sig över sängen och tittade på mig. Så sa hon ''varför blöder du på bröstet?'' Jag gick upp och kollade i badrumsspegeln och visst hade jag ett sår på bröstet. Ett ytligt sår som var ungefär 3-4 cm långt, ungefär som om någon hade skurit med en kniv över bröstet. Kom några blodddroppar från såret, vilket betyder att det måste varit färskt. Väldigt obehagligt och tjejen hade inga märken eller liknande på fingrarna, tänkte nämligen att hon hade rivit mig i sömnen först. Inga djur hade hon heller.

Kunde inte sova mer den natten
Citera
2015-08-08, 15:05
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
3. Detta är ganska obehagligt. För ungefär tre år sen, på hösten, sov jag över hos min dåvarande flickvän. Vaknade mitt i natten av att hon gick upp ur sängen, ställde sig över sängen och tittade på mig. Så sa hon ''varför blöder du på bröstet?'' Jag gick upp och kollade i badrumsspegeln och visst hade jag ett sår på bröstet. Ett ytligt sår som var ungefär 3-4 cm långt, ungefär som om någon hade skurit med en kniv över bröstet. Kom några blodddroppar från såret, vilket betyder att det måste varit färskt. Väldigt obehagligt och tjejen hade inga märken eller liknande på fingrarna, tänkte nämligen att hon hade rivit mig i sömnen först. Inga djur hade hon heller.

Kunde inte sova mer den natten

Du blev riven av en demonisk entitet. Har hänt mig också, dock betydligt mindre rivsår. Men har hänt t.ex när jag varit i duschen att det plötsligt svidit till på benet, och så är där plötsligt färska små rivsår(som efter en katt ungefär). Senaste gången det hände låg jag i sängen och tittade på tv, låg helt stilla när det plötsligt sved till på vänster vad, tittar och ser då två parallella, färska rivsår, de var väldigt grunda, men de sved som om de vore djupa ungefär som att det var nån smuts i dom som sved extra. Märkena var kvar i flera dar trots att dom var så små.
Citera
2015-08-08, 16:00
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Du blev riven av en demonisk entitet. Har hänt mig också, dock betydligt mindre rivsår. Men har hänt t.ex när jag varit i duschen att det plötsligt svidit till på benet, och så är där plötsligt färska små rivsår(som efter en katt ungefär). Senaste gången det hände låg jag i sängen och tittade på tv, låg helt stilla när det plötsligt sved till på vänster vad, tittar och ser då två parallella, färska rivsår, de var väldigt grunda, men de sved som om de vore djupa ungefär som att det var nån smuts i dom som sved extra. Märkena var kvar i flera dar trots att dom var så små.

nää nu fick jag obehagskänslor. Att det hänt dig fler gånger än en måste ju betyda något?

Har aldrig hänt mig innan den händelsen jag skrev om, och inte efter heller. Otroligt obehagligt och äckligt, kändes som att vara med i Paranormal activity ungefär...
Citera
2015-08-08, 17:05
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
nää nu fick jag obehagskänslor. Att det hänt dig fler gånger än en måste ju betyda något?

Har aldrig hänt mig innan den händelsen jag skrev om, och inte efter heller. Otroligt obehagligt och äckligt, kändes som att vara med i Paranormal activity ungefär...

Ja, jag har haft negativa energier/onda energier omkring mig, en del fenomen som inträffat. Höll på att eskalera till något stort och obehagligt för några år sen, vilket tvingade mig att ta reda på sanningen om verkligheten(något som jag velat göra innan men skjutit framför mig). Fenomenen tvingade mig till det. När jag väl gjort det försvann det mesta av de obehagliga sakerna. Händer bara småsaker ibland, som t.ex att det alltid knäpper i TV:n(tjock TV, händer inte med platt TV) när jag plötsligt får orostankar och det blir ett energiskifte i rummet, då knäpper det precis efter jag fått oroskänslan. Lite andra småsaker händer också, men inget större.

Du blev helt klart riven av nån negativ/ond entitet, men det behöver inte varit nån attachment för det(då hade det fortsatt hända saker). Kan ha varit något som din flickvän hade med sig, från hennes familj eller så.
Citera
2015-08-22, 20:46
Medlem
Har ni sett matematiska samband mellan allt som sker i livet?
En sång man bara "råkar" lyssna på vid en viss tidpunkt och plats m.m.

Om det finns i gruppsykologisk forskning så borde det även ses mellan enskilda individer etc.

Matrix.
Citera
2015-08-26, 22:43
Medlem
Eastmancolors avatar
(Har kanske postat detta tidigare.)

Jag har varit med om olika typer av paranormala upplevelser. Inga speciellt skrämmande men det är obehagligt att inte fatta vad som försiggår.

(1) Tvångstankar leder mig till personer. Vid åtminstone tre tillfällen har jag fått tvingande infall att röra mig i viss riktning vilket resulterat att jag "sprungit på" personer jag velat träffa men inte vetat vart de befunnit sig.

(2) Det här hände någon gång i början av 1990-talet: jag bodde hemma (dvs med mamma) och det var söndag. Jag var allmänt uttråkad och fick infallet att gå igenom en samling gamla dagstidningar. (Mamma sparade av någon anledning gammalt skräp som hon aldrig kom för sig att kasta medan hon gjorde sig av med annat.) Jag hittade en biorecension av en japansk film om en taxeringsintendent (!) som gick på bio typ december 1987. Den verkade hejdlöst kul och jag tänkte att jag borde ha sett den fast jag går ytterst sällan på bio. När jag avslutat nostalgitrippen och stoppat tillbaka de gamla tidningarna i sin papperskasse så gick jag över till dagens Expressen som mamma just köpt. Till min förvåning så visade tv den japanska filmen samma kväll!!! "Marusa no onna" heter den och den var fan i mig djävligt festlig.

(3) Bollen. Detta hände innan ovanstående händelse men vi bodde på samma adress. Vi hade en svart dvärgpudel som kunde skilja på olika föremål på namnet. "Bollen" var (jag har den fortfarande kvar) ungefär tio cm i diameter och gulaktig. Jag stod i dörröppningen från hallen till vardagsrummet och kastade den innåt rummet för att hunden skulle hämta den och ropade "Hämta bollen!" upprepade ggr. Det hela var en alldaglig och rätt monoton verksamhet. Plötsligt hittade inte hunden bollen så jag fick gå och leta efter den.

Vardagsrummet var avlångt och slutade med två stora fönster med en balkongdörr i mitten. Rummet var överbelamrat med möbler: en sittgrupp i röd plysch, tre soffbord, en hemsk vitrinskåpsbokhylla, en fristående tv, en gammal skänk (kallad "byffén") och ett avlångt 60-talssoffbord som stod närmast hallentrén till vänster om mig.

Jag letade och letade men kunde inte finna bollen som borde ha legat mot balkongdörren (som var stängd; det var vinter). När jag hade gått igenom hela rummet och tittat under alla möbler så fanns bara en plats kvar nämligen utrymmet bakom en hög snedställd Philipshögtalar under 60-talssoffbordet (som mamma hade en massa väster på). Där låg bollen. Bara tre decimeter från platsen där jag kastat den. Det fanns ingen som helst möjlighet att den hade "rikoscheterat" eftersom det inte tekniskt var möjligt för bollen att flyga in under bordet och bakom högtalaren. Passagen mellan högtalaren och bordets undersida var endast 10 cm. Dessutom borde jag i allra högst grad ha sett detta. Nej, jag hade kastat bollen minst fyra meter innåt rummet.

(4) Han hann före. Följande hände förra sommaren. Jag jobbade några dagar mitt i juli och var på väg till jobbet tidig förmiddag. Jag sitter på en av Slussens perronger ganska nära uppgången mot Götgatan. Det är rätt litet folk i farten. Två män passerar mig och försvinner sannolikt upp mot Götgatan. De pratar arabiska (vilket jag råkar kunna) och jag registrerar att den av dem som går närmast mig ser marockansk ut och försöker uppfatta vilken dialekt han svarar den andre (som pratar syrisk dialekt) på; marockansk och syrisk arabiska är inbördes obegripliga. "Marockanen" har långt hår slarvigt uppsatt i hästsvans, en intensit röd t-shirt, jeans och en ryggsäck. Ansiktet är påfallande likt en känd marockansk artists.

Hur som helst så kommer tåget in bara någon minut efter att de passerat. Jag sätter mig allra längst bak för att komma så nära uppgången där jag skall stiga av. Resan tar ca 12 min. När jag kliver av så är jag den förste att ställa mig i rulltrappan. Nästan framme vid spärrarna ser jag då samme man (jag har relativt gott om tid att försäkra mig om att det är samma individ) - "marockanen" - åka nedför rulltrappan. Det hela förefaller helt obegripligt.

Möjligheten finns ju att han åkt med bil från Götgatsområdet och på det sättet hunnit före men han kan inte ha tagit t-banan för då hade jag sett honom. Dessutom hade han inte kunnat hinna före mig; det finns bara en uppgång. Om han tagit bil så hade han måst åka aningen runt stan genom olika tunnlar eller genom själva innerstaden. I vilket fall tar en sådan resa mer än 12 min. T-banan är det absolut snabbast färdmedlet.

Jag borde ha frågat honom hur i all världen han bar sig åt.
Senast redigerad av Eastmancolor 2015-08-26 kl. 23:06.
Citera
2015-08-29, 17:53
Medlem
hotflows avatar
Skriver detta på mobil utifrån Europa så bare with me.

När jag gick i gymnasiet, vilket är många år sedan nu, hände det alltsomofta att jag sov hos en polare som inhyste sig själv temporärt i källaren hos en gammal dam då detta var mycket närmare skolan.

I ovan nämnd källare hade den äldre damens man hängt sig själv, enligt henne själv.

Källaren i sig var stor som tomten och kan närmast liknas vid en till ytan gigantisk labyrint med massa av rum och gångar.

Tanten hade som önskan (fanatisk lag) att man som kompis skulle tillhandahålla henne en skilling på 10 kr varje gång man lånade duschen - ett ultimatum jag sluta tvärt med efter första duschen där.

Då började det för mig, oförklarliga att ske.

Väldigt ofta stod stereoanläggning på, på radio även utan kanal med bara brus fastän vi aldrig lyssnat på radio.

En gång när jag skulle snålduscha i källaren ännu en gång sved det till över hela kroppen och jag hade små rivsår över ben och armar som jag måste ådragit mig under natten.

En natt, väldigt sent, så sa jag i totalt bäckmörker 'Evert, tänd lampan nu' till min kompis och såfort han tände hade jag en (i svenska mått) gigantisk spindel precis vid ansiktet.

Jag vaknade även upp med hela mitt ansikte närapå igensvullet en morgon. Så svullet så jag inte ens gick till skolan så fruktansvärd jag såg ut.

Jag är själv en gigantisk skeptiker än idag men vore både kul och intressant att höra vad ni har för kommentarer kring ovanstående.

Skulle gärna utveckla mer ingående men så tråkigt att skriva på mobilen.

Må väl och ta hand om er //
Hotflow.
Citera
2015-08-29, 23:17
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Jag borde ha frågat honom hur i all världen han bar sig åt.
Han kanske använde en flygande matta?

Citat:
Ursprungligen postat av hotflow
Jag vaknade även upp med hela mitt ansikte närapå igensvullet en morgon. Så svullet så jag inte ens gick till skolan så fruktansvärd jag såg ut.
Kan det kanske varit spindelbett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in