Har varit med om ett par olika saker, kan dra några av dem:
1. När jag var yngre, ungefär 13-14, befann jag mig i min morfars gamla hus som han tidigare bodde i, gick rykten i släkten att det spökade där. I alla fall, jag satt och tittade på tv vid 22-tiden på kvällen då det plötsligt knackade tre gånger på fönsterrutan. Blev rätt skrämd och flög upp ur soffan för att titta efter men ingen var såklart där. Morfar var för tillfället i köket och jag frågade honom om han hörde knackningen, han hade inte hört den. Dock sade han att han sett och hört flera saker tidigare i huset, så som fotsteg vid farstun, fotsteg i källartrappan, lampor i källaren som tänts osv..
2. För bara några månader sen hade jag somnat på soffan efter en lång dag. Vaknade senare på natten, vid 02 ungefär, av en mindre duns i golvet i hallen. Jag bor i en etta så hallen är precis vid vardagsrummet. Såg då att brandvarnaren hade ramlat ner från sin plats i taket. Tänkte mest att det var jävligt konstigt eftersom jag tidigare, när jag flyttade in, hade kollat så att brandvarnaren satt som den skulle eftersom det någon månad innan min inflyttning hade brunnit i en lägenhet högre upp i huset. I alla fall, efter detta gick tiden och jag glömde bort brandvarnaren, hade lagt den i köket med syfte att sätta upp den igen då jag inte orkade göra det på natten när jag var nyvaken. Ett par veckor senare tänkte jag att jag skulle göra det men då kunde jag inte hitta den där brandvarnaren, har ännu inte hittat den.. Vad fan hände egentligen?
3. Detta är ganska obehagligt. För ungefär tre år sen, på hösten, sov jag över hos min dåvarande flickvän. Vaknade mitt i natten av att hon gick upp ur sängen, ställde sig över sängen och tittade på mig. Så sa hon ''varför blöder du på bröstet?'' Jag gick upp och kollade i badrumsspegeln och visst hade jag ett sår på bröstet. Ett ytligt sår som var ungefär 3-4 cm långt, ungefär som om någon hade skurit med en kniv över bröstet. Kom några blodddroppar från såret, vilket betyder att det måste varit färskt. Väldigt obehagligt och tjejen hade inga märken eller liknande på fingrarna, tänkte nämligen att hon hade rivit mig i sömnen först. Inga djur hade hon heller.
Kunde inte sova mer den natten