2014-07-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP
För det första ska man nog undvika att uttala sig så kategoriskt om hur människor hanterar näthat. Alla är vi olika och Lucas upplevde , enligt egen utsago, ett hat riktat mot sig som var svårt att hantera. För det andra, vem har sagt att det bara har handlat om näthat?
Ja du har rätt, hur vi hanterar problem är högst individuellt.
Citera
2014-07-05, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, låt oss gagga om vilket hat som är värst, istället för att vara konstruktiva och slänga ut köns-rasisterna ur jämställdhets-rörelsen.

Jämställdhetsrörelsen???

Vilka "oss"?
Citera
2014-07-05, 18:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
För det första ska man nog undvika att uttala sig så kategoriskt om hur människor hanterar näthat. Alla är vi olika och Lucas upplevde , enligt egen utsago, ett hat riktat mot sig som var svårt att hantera. För det andra, vem har sagt att det bara har handlat om näthat?
Om man är så naiv så man går ut med försvarstal för pedofiler och vurmar för deras rätt osv, så får man nog räkna med att hamna i skottgluggen för ganska kraftig kritik ändå.
Citera
2014-07-05, 19:05
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man är så naiv så man går ut med försvarstal för pedofiler och vurmar för deras rätt osv, så får man nog räkna med att hamna i skottgluggen för ganska kraftig kritik ändå.

Har Lucas gjort det ?!
Citera
2014-07-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Har Lucas gjort det ?!

Tror jag inte. Bloggaren tenebrism blev ju anklagad för att både vara pedofil och försvara dom för att han skrivit att han ville att dom skullle få hjälp att leva med sina läggningar, att en pedofil sim vill ha stöd ska få det och inte mötas med avsky etc, så lite krävs för att stämplas som pedofil av dessa människor, han kan ha skrivit något, bara en liten antydan om rättigheter eller läggning/störning etc för att det ska vara nog.
Citera
2014-07-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Vem har gjort det? Du kan inte missuppfattat?
Citera
2014-07-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
De verkliga näthatarna är de som när de riktat in sitt hat börjar sympatisera med grupper som de aldrig skulle ställa sig bakom om det inte hade varit för att kunna uppnå målet med sitt hatande. Jag tänker på de som visar falskt medlidande för muslimska kvinnor i syfte att komma åt manliga muslimer som grupp, eller som i det här fallet när man visar falskt medlidande för HBTQ-personer i syfte att kunna åt feminister som grupp. Det är patetiskt!

Eh det går åt båda hållen, kolla prostitution tråden som är aktiv nu, kärringar som inte bryr sig ett skit om några horor sitter och spelar patetiskt.. Det kan finnas vissa som använder det så, finns ingen politisk grupp som inte gör det. Oavsett är det ju ett viktigt ämne.
Citera
2014-07-05, 19:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Verkar som att många här har svårt att skilja mellan åsikter och person-kemi. De hatar alla som inte tycker som de själva gör. Sedan projicerar de det här och vill hävda att alla andra människor också måste vara lika hatiska som de själva är, mot oliktänkande.

Det fungerar dock inte så. De som värnar om demokrati och frihet värnar faktiskt om alla människors rätt att tycka och tänka precis som de vill. Så helt i motsats till fascist-feminismen har det inget alls med hat att göra! Precis alla människor tänker faktiskt olika, ifall man låter dem tänka fritt (läs utanför feminist-boxen).

Alla fega djävlar (t ex Micro, knasen79, och LadyMystica), som vill insinuera att en del inte kan känna medlidande för andra, bör tala ur skägget tycker jag. Spotta ut vilka det är ni anklagar, eller håll käften!
Jag vet inte vilka de två sistnämna anklagar, däremot vet jag en sak, att feminismen kan förstås lättast för dem som har svårt för schymanska utfall, hon är t.ex bra ironisk coh ganska von oben..
Mn vill man så ska man förbis se hennes despotiska sida att verkligen i så fall hellre läsa om feminism, istället för att personfixera feminism, kvar blir då antifeminism.

Eftersom du inte hittar en individ med inte misnt woo rätt allvarliga fel, och de flesta felen i antifeminismer,dvs individerna, de felen sitter i hjärnan men hjärtat.

Kass empatiförmåga kan gå direkt under psykisk rubbning.

Dem som tycker sin självbild är grandios... ingivande.. levnadsbelevad.. öppen och mänsklig : ni bör tänka om, gärna fortast.

Skitsnackarbranchens trix, biter icke på genuin feminism, som är människoälskare, man kan inte vara antifeminist och bög.. man kan inte vara både barnkär och frenetisk kvinnohatare, man kan inte vilja och vrida nacken av feministr för att tro sig vara ädel och fin människa, genom att gå och pumpa infekterad sperma i horor, för att åka tillbaka och spotta feminister i ansiktet , elelr klaga över att inte "få valuta för pengarna" och anklaga feminism för det???

hur dum får man bli ?

det är feminister som jobbat för att transsexuella ju givits rättigheter och barnlösa kan å barn, är nio hur dumma i roten som helst?

varför tar ni barnens livssträng?.. mår ni bra av att trösta suicidala barn och sitta där att ge dem lögner , jävla kvinnohatare, ni är fega och driver stenpklderslöjliga ingenvartkommande egenhat, ni måtte hata er själva att våga vägra fatta varför geminismen behövdes när era pappor lierade sig med hitler... var ni jävligt mysiga då?? stolta??! när ni vill ha så starka kvinnor att helst börja döda barn? mmm det är ju sexigt. att döda, sitta i en porche med liten kulspruta under kjolen.. anser att feministhatare och kvinnoförnedrare framförallty (då jag också ogillar vissa feminister.. som inte varit alldeles duktiga...) , är pojkar som stannat i växten.

Men specificera er då, ni är duktiga på att skriva asmassa material om hur ont ni har i kuken, varför inte då klara av att skriva vem ni vill döda för egen framfart att hindra feminism

FÖR ATT / nej, ni är för fega och det mår ni bra att höra, lama i kuken är ni p.g.a ert egna självhat, det finns metoder, man kan ju skära halsen av er så ni slipper höra ert egna hat tugga er egna fradga. Ty ni vet inte vad ni gjort.
Citera
2014-07-05, 19:20
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Tror jag inte. Bloggaren tenebrism blev ju anklagad för att både vara pedofil och försvara dom för att han skrivit att han ville att dom skullle få hjälp att leva med sina läggningar, att en pedofil sim vill ha stöd ska få det och inte mötas med avsky etc, så lite krävs för att stämplas som pedofil av dessa människor, han kan ha skrivit något, bara en liten antydan om rättigheter eller läggning/störning etc för att det ska vara nog.

Ingen aning vem det ar.
Citera
2014-07-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ingen aning vem det ar.

Ok, han var iaf en bloggare som för ett tag sen fick lite uppmärksamhet för sina texter, han skrev på ett jävligt smart och skickligt sätt väldigt kritiskt om några kända feminist bloggare, vilket ledde till att han först fick reserchgruppen på sig, för att sedan outas som pedofil på stora bloggar pga år gamla inlägg på diverse forum där han förespråka att tex pedofili är en läggning, att man bör ge dom stöd och hjälp att leva sina liv utan att leva ut, alltså inte skjuta dom i huvudet och kastrera dom, det räckte.

Hur lite som krävs för att man då ska försvara och vurma pedofili vill jag inte tänka på.

Jag är intresserad av jämställdhet och granskar feminister och feminism jävligt mycket. Dom kommer och går i dom där kretsar och dom har varan i ett järngrepp, jag känner ett par av dom och vet att dom inte vågar skriva sina riktiga åsikter och tankar av rädsla för drev, förlora vänner etc. Det är ett problem. Det är också väldigt elitiskt med några överprästinnor som sitter och mässar ut till alla sjukpensionärer och förvirrade tjejer om nya förtryck. Sista tiden har man börjat rapa rakt av från en viss grupp svarta feminister i usa, gamla teorier som inte ens fungerar i usa idag. Det är ständigt nya ord, grupper och förtryck som bestämmer hierarkier, denna killen har helt enkelt inte hängt med.
Senast redigerad av realrecognizereal 2014-07-05 kl. 19:39.
Citera
2014-07-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Jag vet inte vilka de två sistnämna anklagar, däremot vet jag en sak, att feminismen kan förstås lättast för dem som har svårt för schymanska utfall, hon är t.ex bra ironisk coh ganska von oben..
Mn vill man så ska man förbis se hennes despotiska sida att verkligen i så fall hellre läsa om feminism, istället för att personfixera feminism, kvar blir då antifeminism.

Eftersom du inte hittar en individ med inte misnt woo rätt allvarliga fel, och de flesta felen i antifeminismer,dvs individerna, de felen sitter i hjärnan men hjärtat.

Kass empatiförmåga kan gå direkt under psykisk rubbning.

Dem som tycker sin självbild är grandios... ingivande.. levnadsbelevad.. öppen och mänsklig : ni bör tänka om, gärna fortast.

Skitsnackarbranchens trix, biter icke på genuin feminism, som är människoälskare, man kan inte vara antifeminist och bög.. man kan inte vara både barnkär och frenetisk kvinnohatare, man kan inte vilja och vrida nacken av feministr för att tro sig vara ädel och fin människa, genom att gå och pumpa infekterad sperma i horor, för att åka tillbaka och spotta feminister i ansiktet , elelr klaga över att inte "få valuta för pengarna" och anklaga feminism för det???

hur dum får man bli ?

det är feminister som jobbat för att transsexuella ju givits rättigheter och barnlösa kan å barn, är nio hur dumma i roten som helst?

varför tar ni barnens livssträng?.. mår ni bra av att trösta suicidala barn och sitta där att ge dem lögner , jävla kvinnohatare, ni är fega och driver stenpklderslöjliga ingenvartkommande egenhat, ni måtte hata er själva att våga vägra fatta varför geminismen behövdes när era pappor lierade sig med hitler... var ni jävligt mysiga då?? stolta??! när ni vill ha så starka kvinnor att helst börja döda barn? mmm det är ju sexigt. att döda, sitta i en porche med liten kulspruta under kjolen.. anser att feministhatare och kvinnoförnedrare framförallty (då jag också ogillar vissa feminister.. som inte varit alldeles duktiga...) , är pojkar som stannat i växten.

Men specificera er då, ni är duktiga på att skriva asmassa material om hur ont ni har i kuken, varför inte då klara av att skriva vem ni vill döda för egen framfart att hindra feminism

FÖR ATT / nej, ni är för fega och det mår ni bra att höra, lama i kuken är ni p.g.a ert egna självhat, det finns metoder, man kan ju skära halsen av er så ni slipper höra ert egna hat tugga er egna fradga. Ty ni vet inte vad ni gjort.

Är du berusad? Ja ni är moraliskt högre stående. Det finns abosultut inte bögar som är antif-feminister och horor som inte tycker som du,.
Citera
2014-07-05, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Vem har gjort det? Du kan inte missuppfattat?
Nej, jag har inte missuppfattat eftersom jag läst det aktuella inlägget och responsen på det.

Jag vill dock poängtera att han talade om principer - vilket inte uppfattades av alla (kan man nog säga) - han förespråkade inte att vuxna skulle äga rätten att begå övergrepp mot barn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in