2014-07-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, korrekt - jag är inte ute efter att förklara vad Lucas menar. Jag gav ett exempel på att hen i sina debatter på internet kunde vara provokativ - och därmed bör ha räknat med motstånd från andra.
Jo, du är den enda i den här tråden egentligen som har insinuerat att hen lite har sig själv att skylla och att hen borde insett konsekvenserna av sina tweets. Vi andra som har blivit hopklumpade till hatklanen har i alla fall varit så respektfulla att vi har undvikit det. Jag och många andra tycker att en organisation (UF, Femen) som kämpar för tolerans och kärlek till marginaliserade personer faktiskt borde vara extra toleranta och inte ängna sig åt mobbing.
Citera
2014-07-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har du belägg för att UF och "etablerade feminister" är aktiva pedofil-hatare? (Kan jag i och för sig föreställa mig.) Varför är det plötsligt topic med pedofili kopplat till Lucas? Vem är skyldig till det?

Lucas har gjort uttalanden om pedofili. Vilket inte gör honom till pedofil. Är det det du vill antyda tycker jag du ska skämmas.
Citera
2014-07-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jo, du är den enda i den här tråden egentligen som har insinuerat att hen lite har sig själv att skylla och att hen borde insett konsekvenserna av sina tweets. Vi andra som har blivit hopklumpade till hatklanen har i alla fall varit så respektfulla att vi har undvikit det. Jag och många andra tycker att en organisation (UF, Femen) som kämpar för tolerans och kärlek till marginaliserade personer faktiskt borde vara extra toleranta och inte ängna sig åt mobbing.

Jag håller med om att man nog borde inse att folk kommer att reagera om man tar upp ämnet pedofili.

Varför tycker du att det är respektfullt att inte tala om ett ämne som Lucas själv valde att tala om?
Citera
2014-07-17, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, dels antyder jag inte någonstans att "hen har sig själv att skylla", del har också hens vän konstaterat att hen mötte motstånd genom sitt sätt att debattera och skämta.

Nej, ni har inte och är inte ett dugg respektfulla när ni försöker tillskriva en pedofilvinkel för att Lucas valde att lägga ut sitt inlägg på Facebook och föra ett resonemang kring pedofilers rätt att vara (återigen inte att begå övergrepp).

Ni försöker däremot dumförklara hen om ni vill säga att Lucas inte skulle ha förstått att provokationer av det slaget skulle väcka just motstånd och ont blod hos somliga.

Ni gör som ni gjort tråden igenom - använder Lucas i era egna syften helt utan hänsyn till vem hen var och vad hen stod för.
Citera
2014-07-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag håller med om att man nog borde inse att folk kommer att reagera om man tar upp ämnet pedofili.

Varför tycker du att det är respektfullt att inte tala om ett ämne som Lucas själv valde att tala om?
Nu läser du mig lite underligt eller missförstod. Jag menade att när det gäller mobbing så kan jag tycka det är lite respektlöst eller plumpt att skuldbelägga mobbingoffret även om hen i många fall har gjort fel så tycker jag att det ska till ganska stora övertramp och fel för att det ska vara relevant, speciellt när offret har tagit livet av sig.

Jag tycker det här handlar om en ganska solklar mobbing. Det var något uttalande hen gjorde som retade upp vissa personer. efter det var folk på hen som gamar och han kunde inte säga något rätt utan att bli påhoppad. Samma mönster finns ju hos alla mobbare och mobbingoffer.
Citera
2014-07-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Lucas har gjort uttalanden om pedofili. Vilket inte gör honom till pedofil. Är det det du vill antyda tycker jag du ska skämmas.

Micro har inga belägg för att UF och "etablerade feminister" är hysteriska pedofil-hatare. (Eller också har hon det!!!) Micro ändrar trots det topic till pedofili kopplat till Lucas. Micro är skyldig till det. Ingen micro, inget pedofil-topic.

Helt uppenbart och onödigt att skriva egentligen.
Citera
2014-07-17, 10:32
Bannlyst
Citat:
Nej, ni har inte och är inte ett dugg respektfulla när ni försöker tillskriva en pedofilvinkel för att Lucas valde att lägga ut sitt inlägg på Facebook och föra ett resonemang kring pedofilers rätt att vara (återigen inte att begå övergrepp)..

Det var du och enbart du som helt jävla OT dessutom drog upp hela pedofilgrejen och ditt syfte var bara att svartmåla Lucas för det hade inget i tråden att göra. Verkligheten är verkligheten.
Citera
2014-07-17, 10:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Du vår seriöst sluta projicera dina fördomar på mig. Ja, det hen lägger in där är ett försvarstal för pedofilers rätt att vara pedofiler - men inte att begå övergrepp - utan att vara det de är.
Vaddå de är väl sjuka? Jag fattar inte hur ett sådant uttalande kunde utlösa hat? Hur fan är feminister funtade egentligen?
Citera
2014-07-17, 10:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu läser du mig lite underligt eller missförstod. Jag menade att när det gäller mobbing så kan jag tycka det är lite respektlöst eller plumpt att skuldbelägga mobbingoffret även om hen i många fall har gjort fel så tycker jag att det ska till ganska stora övertramp och fel för att det ska vara relevant, speciellt när offret har tagit livet av sig.
Jo, det kan vara fullt relevant att också se till varför mobbing uppstår. Det är däremot skilt från att den som mobbas bär ansvaret för det mobbarna gör.

Citat:
Jag tycker det här handlar om en ganska solklar mobbing. Det var något uttalande hen gjorde som retade upp vissa personer. efter det var folk på hen som gamar och han kunde inte säga något rätt utan att bli påhoppad. Samma mönster finns ju hos alla mobbare och mobbingoffer.
Du får gärna visa varför du anser att det handlar om solklar mobbing. Såvitt jag sett har inga exempel på vad hans motståndare gjort lagts fram någonstans.

Men har du exempel så plocka fram dem.
Citera
2014-07-17, 10:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vaddå de är väl sjuka? Jag fattar inte hur ett sådant uttalande kunde utlösa hat? Hur fan är feminister funtade egentligen?
Kommentaren lades på "Nätverket mot pedofiler" -- jag gissar att inte alltför många feminister huserar där givet vilka som står för sidan.

Jag kan förstå att en sådan kommentar på den sidan väcker aversion.
Citera
2014-07-17, 10:35
Medlem
Citat:
Nej, dels antyder jag inte någonstans att "hen har sig själv att skylla", del har också hens vän konstaterat att hen mötte motstånd genom sitt sätt att debattera och skämta.

Nej, ni har inte och är inte ett dugg respektfulla när ni försöker tillskriva en pedofilvinkel för att Lucas valde att lägga ut sitt inlägg på Facebook och föra ett resonemang kring pedofilers rätt att vara (återigen inte att begå övergrepp).

Ni försöker däremot dumförklara hen om ni vill säga att Lucas inte skulle ha förstått att provokationer av det slaget skulle väcka just motstånd och ont blod hos somliga.

Ni gör som ni gjort tråden igenom - använder Lucas i era egna syften helt utan hänsyn till vem hen var och vad hen stod för.
Kan du sluta klumpa ihop mig med Burros tack, jag antar du även klumpar ihop Lukas vän i "ni" eftersom han är av samma åsikt och har skrivit ganska exakt samma saker som jag.

Jag har förstått att det hen skrev väckte ont blod, det tror jag alla här fattar, frågan är om det verkligen var befogat. Och jag vidhåller att när det onda blodet väcktes så var mobbingklicken jävligt snabba på att gadda ihop sig och jag tror att mycket av det provokativa hen skrev efter att han väl hade blivit hackkyckling absolut inte hade stuckit i ögonen om någon annan hade skrivit det.
Citera
2014-07-17, 10:38
Medlem
Citat:
Du får gärna visa varför du anser att det handlar om solklar mobbing. Såvitt jag sett har inga exempel på vad hans motståndare gjort lagts fram någonstans.

Men har du exempel så plocka fram dem.

????

Är du på riktigt? Du har läst och bråkat i den här tråden i 80+ sidor utan att ha sett tweetsen? Du var ju jätteduktig på att plocka fram tweets från honom om feminism för några sidor sen. Hur kommer det sig att du inte kan vara lika duktig och plocka fram de andra. De står ju till och med här i trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in