2014-07-04, 19:20
Medlem
Är det förresten sant att han fick bajs i posten?
Citera
2014-07-04, 19:27
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ehh va? Det handlar kanske om att könet som nu lipat över näthat i några år och som det varit såååååååå synd om! Stackars Maria Sveland liksom. Nu har tagit saker så långt med sitt näthat att en hen tog livet sig? Är det fortfarande män som näthatar kvinnor eller skall vi börja prata? Tramstjejer överallt tydligen.

KVINNOR SKALL ERKÄNNA SIN SKULD!

Vad är detta svart - vita - antingen - eller - offer - gärningsman-seende?

Män näthatar, det såg vi flera exempel på som du nämner men naturligvis finns det kvinnor som uppför sig vidrigt. Vem har sagt att det inte är så? Killar, män mobbar men det gör småflickor och kvinnor också.

Det känns som att du slår in öppna dörrar. Och den falska upprördheten över denna tragiska händelse är bara fånig.
Citera
2014-07-04, 19:31
Medlem
Fnordss avatar
Är det någon mer än jag som läste intervjun med Wenhammar i AB eller Expressen i morse, där hon hävdade att hon inte var i form för att en Femen-kollega nyligen begått självmord, så hon tyckte hennes deltagande i Almedalsaktionen blev misslyckat. Tyvärr sparade jag inte en skärmbild och nu verkar den vara bortstädad. :/

Edit: hittade den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19167421.ab

"Hon berättar att en tidigare Femenmedlem tog livet av sig förra veckan, och att hon därför haft svårt att fokusera ordentligt. Hon anklagar sig själv nu."

Låter ju som det rör Lucas. Få se om media orkar ta tag i den historien nu när den kan knytas an till viktigare saker.
Senast redigerad av Fnords 2014-07-04 kl. 19:34.
Citera
2014-07-04, 19:37
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Är det någon mer än jag som läste intervjun med Wenhammar i AB eller Expressen i morse, där hon hävdade att hon inte var i form för att en Femen-kollega nyligen begått självmord, så hon tyckte hennes deltagande i Almedalsaktionen blev misslyckat. Tyvärr sparade jag inte en skärmbild och nu verkar den vara bortstädad. :/

Edit: hittade den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19167421.ab

"Hon berättar att en tidigare Femenmedlem tog livet av sig förra veckan, och att hon därför haft svårt att fokusera ordentligt. Hon anklagar sig själv nu."

Låter ju som det rör Lucas. Få se om media orkar ta tag i den historien nu när den kan knytas an till viktigare saker.

Nej, jag laste det ocksa.
Citera
2014-07-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det viktiga är att rensa upp lite bland de könsrasistiska feltänken, va liksom? Det tror jag skulle kännas väldans kränkande för de anhöriga nära och kära att hans självmord skulle användas så på det sättet.

Absolut inte. Vad skulle du själv tänka om din son eller dotter gick med i en sekt och tog livet av sig?
Skulle du verkligen vilja att det tystades ner? Skulle inte tro det! Bättre om personen inte dog förgäves. Eller hur?
Citera
2014-07-04, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Jag tror du Burros sammanfattade trådinnehållet genialt: Tramspersoner vs. transpersoner.

Ja så det vore ju märkligt om fokus handlar på antifeminister, vi har erkänt vår skuld och fått "män som näthatar kvinnor" kampanj efter kampanj i halsen.
Skall HBTQ och regnbågsfolket göra upp här som det borde vara eller är dom såhär fega?

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Män näthatar, det såg vi flera exempel på som du nämner men naturligvis finns det kvinnor som uppför sig vidrigt. Vem har sagt att det inte är så? Killar, män mobbar men det gör småflickor och kvinnor också.

Det känns som att du slår in öppna dörrar. Och den falska upprördheten över denna tragiska händelse är bara fånig.

Du menar det tänket som feminister har infört när dom alltid bara och någonsin pratar om män och dom jävligheter som män gör? Det är din sort bättre på att svara på eftersom ni har skapat det debattklimatet.

Vem har sagt att det inte är så? Är det din typ av humor eller? Du menar förutom SVT, Aftonbladet, TV4, DN, P3, Expressen, MTV, Göteborgs Posten, Tv3, Göteborgs Tidningen, Kanal 5, Nyheter24 osv då eller? Gammelmedia pratar ju inte om Lukas av en tydlig orsak?

Ni är falska människor och rakt igenom vidriga för ni visar ingen upprördhet alls, trots att ni tagit livet av en person. Ni vill bara försvara feminismen.
Citera
2014-07-04, 20:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Tolkar du det som en falsk upprördhet eftersom du själv inte är upprörd?
Citera
2014-07-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Absolut inte. Vad skulle du själv tänka om din son eller dotter gick med i en sekt och tog livet av sig?
Skulle du verkligen vilja att det tystades ner? Skulle inte tro det! Bättre om personen inte dog förgäves. Eller hur?

Jag vet som sagt inte hur det hela har gått till och hur den här personen hade det så jag vet inte alls vad jag skulle tycka om en sån sak.

Men jag kan tänka mig att media är rädd för att få ett bakslag fast å andra sidan är de ju inte alltid rädd att låta människor i utsatta situationer uttala sig. De kanske inte vill uttala sig? De kanske har bett media att inte skriva?
Citera
2014-07-04, 21:56
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Så hur går det?

Jag vet inte. Det ska vara klart vad jag vet... Kanske tar tid pga att UF/personerna som näthatade vägrar uttrycka sig i frågan. Ska inte spekulera. Men jag har fått fört mig att det ska vara klart :/
Citera
2014-07-04, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag vet inte. Det ska vara klart vad jag vet... Kanske tar tid pga att UF/personerna som näthatade vägrar uttrycka sig i frågan. Ska inte spekulera. Men jag har fått fört mig att det ska vara klart :/

Ja jag hoppas ju verkligen det men jag är nog väldigt skeptisk är jag rädd.
Citera
2014-07-04, 22:19
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ja jag hoppas ju verkligen det men jag är nog väldigt skeptisk är jag rädd.

Börjar bli det jag också. Skulle ju vara extremt tråkigt om det blir som en del sagt. Kan ju känna att det borde ha ett riktigt högt nyhetsvärde ändå va?
Citera
2014-07-04, 22:23
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tolkar du det som en falsk upprördhet eftersom du själv inte är upprörd?

Var sjätte timme tar en person sitt liv i Sverige. Många många fler än de som omkommer i trafikolyckor. Men vi har ingen nollvision när det gäller suicid. Det är fruktansvärt.

Men med tanke på vad ni Fb-pojkar bry er om feminister, hbtq-personers hälsa så känns det en aning falskt att ni vojjar er för den här killen. Det är bara töntigt.

http://www.suicidprev.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in