2014-07-05, 09:50
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
De verkliga näthatarna är de som när de riktat in sitt hat börjar sympatisera med grupper som de aldrig skulle ställa sig bakom om det inte hade varit för att kunna uppnå målet med sitt hatande. Jag tänker på de som visar falskt medlidande för muslimska kvinnor i syfte att komma åt manliga muslimer som grupp, eller som i det här fallet när man visar falskt medlidande för HBTQ-personer i syfte att kunna åt feminister som grupp. Det är patetiskt!
Nu förstår jag inte riktigt. Kan det inte vara så att man tycker illa om feminister just för att de är hycklare eller tycker illa om muslimer för att de har en religion som vill förtrycka alla som inte är muslimska män? (nu tycker jag inte illa om muslimer, däremot har jag svårt för feministers åsikter)

Det stora problemet i mina ögon är de "goda" hatarna på vänsterkanten som inte drar sig för att hata vita män men är helt blinda för andra typer av förtryck och strukturer.
Citera
2014-07-05, 14:17
Medlem
Playams avatar
Twitter-feministerna(Gissar att nästan alla i Fi's ungdomsförbund tillhör den kategorin) är några av dom mest hatiska personerna jag någonsin sett på internet.
Citera
2014-07-05, 14:45
Medlem
Citat:
De verkliga näthatarna är de som när de riktat in sitt hat börjar sympatisera med grupper som de aldrig skulle ställa sig bakom om det inte hade varit för att kunna uppnå målet med sitt hatande. Jag tänker på de som visar falskt medlidande för muslimska kvinnor i syfte att komma åt manliga muslimer som grupp, eller som i det här fallet när man visar falskt medlidande för HBTQ-personer i syfte att kunna åt feminister som grupp. Det är patetiskt!

Eller de som visar falskt medlidande mot feminister i förhoppningen att få tillgång till sex. Ja det är nog som du säger.
Citera
2014-07-05, 16:21
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ditt inlägg är lika givande som att insinuera att alla som diskuterar problematiken med mäns våld mot kvinnor gör det endast för att nå ut med sitt manshat. Någonting säger mig dock att du inte brukar uttrycka dig så då, för det är ju inte populärt.
Citera
2014-07-05, 16:45
Medlem
Visst har det uppmärksammats fall, Där människor på sin arbetsplats mobbats så
att de blivit så deprimerade att de tagit sitt liv. Där är ju den mobbade fast i
mobbarnas klor

Men nätet är egentligen bara en fantasivärld då man inte tvingas konfronteras
med någon. Ingen som har någon jävla hjärna tror på att man tar livet av sej på
grund av skitsnack på Twitter. Tragiskt när någon väljer att ta sitt liv
Citera
2014-07-05, 16:48
Medlem
Verkar som att många här har svårt att skilja mellan åsikter och person-kemi. De hatar alla som inte tycker som de själva gör. Sedan projicerar de det här och vill hävda att alla andra människor också måste vara lika hatiska som de själva är, mot oliktänkande.

Det fungerar dock inte så. De som värnar om demokrati och frihet värnar faktiskt om alla människors rätt att tycka och tänka precis som de vill. Så helt i motsats till fascist-feminismen har det inget alls med hat att göra! Precis alla människor tänker faktiskt olika, ifall man låter dem tänka fritt (läs utanför feminist-boxen).

Alla fega djävlar (t ex Micro, knasen79, och LadyMystica), som vill insinuera att en del inte kan känna medlidande för andra, bör tala ur skägget tycker jag. Spotta ut vilka det är ni anklagar, eller håll käften!
Senast redigerad av ManManne 2014-07-05 kl. 16:58.
Citera
2014-07-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
att de blivit så deprimerade att de tagit sitt liv. Där är ju den mobbade fast i
mobbarnas klor

grund av skitsnack på Twitter.
Tragiskt när någon väljer att ta sitt liv

Trots detta har det skett vid ett flertal tillfällen. Kanske de som tog sitt liv till följd av mobbing på internet inte hade någon hjärna då?
Citera
2014-07-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Twitter-feministerna(Gissar att nästan alla i Fi's ungdomsförbund tillhör den kategorin) är några av dom mest hatiska personerna jag någonsin sett på internet.

Stämmer bra det. Men glöm fördenskull inte alla andra goda hatare: Aftonbladet t.ex. som ställde sig på en brottsdömd mans sida mot en gammal kvinna som jobbade som rödakorsvolontär. Kvinnans brott var att aningslöst och vänligt, inför den brottsdömdes inspelningsapparatur, ha ifrågasatt om det är ekonomiskt hållbart att hjälpa utlänningar i Sverige i stället för att hjälpa utlänningar i deras hemländer.

Inspelningen lades upp på nätet och kvinnan fick omedelbart sparken av Röda korset. Detta skedde i april.

Nu i juli är kvinnan död. Hon var fullständigt förkrossad av hatet. Inga uppgifter om självmord, men det är svårt att se hur hatfloden hade bidragit positivt till den gamla kvinnans hälsa.
http://peterharold.wordpress.com/2014/07/04/sparkade-roda-kors-kvinnan-dod/

Ännu en seger för de goda hatarna.
Citera
2014-07-05, 17:04
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
mobbarnas klor

grund av skitsnack på Twitter. Tragiskt när någon väljer att ta sitt liv
För det första ska man nog undvika att uttala sig så kategoriskt om hur människor hanterar näthat. Alla är vi olika och Lucas upplevde , enligt egen utsago, ett hat riktat mot sig som var svårt att hantera. För det andra, vem har sagt att det bara har handlat om näthat?
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 17:13.
Citera
2014-07-05, 17:27
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
För det första ska man nog undvika att uttala sig så kategoriskt om hur människor hanterar näthat. Alla är vi olika och Lucas upplevde , enligt egen utsago, ett hat riktat mot sig som var svårt att hantera. För det andra, vem har sagt att det bara har handlat om näthat?
Kvinnohatet är sju resor värre, enbart inflikar för dem som utsatts för hat, dock.. kan man aldrig någonsin varken jämföra eller förminska, det hat som träffar den som utsätts - kom dock ihåg, att massivt hat kan komma koncentrerat som i den olyckliga situationern som beskrivs i denna tråd, medan kvinnohatet och agendor att hämnas... är obeskrivligt elak och enormt fantasifull där det kommer från mn att broderligt stycka kvinnor i försöket att komma un dan, att driva så långt att demolera en modersroll, ser jag som oerhört allvarligt, att demolera ett barn är också ett brott, att få barnet så hjälplöst att förvägra och utsätta den barnet r beroende av för mobbing, får alltid konsekvenser.

Dt alltså finns sjukt störda nazister och rasister, vars barn är oerhört drabbade, dessa barn är inte sena att banka ihjäl vem som helst, så länge kvinnohatare så pass notoriskt öht vågar i vågade agendor, gå och döda - kvinnohatare dödar för att döda, att hata "bögar" eller hjälplösa flator i saknad av sina barn vilka också mobbats av väldigt svaga män, som inte får knulöla vilken hund de vill bara för att de vill, ni saknar kunskaper men också ens förståelse för NÄR kunskapen uppriktigt lyser med frånvaro!!

Håll för fan ungarna boerta från era våldsbaserade svinerier, ni har MEDVETET skapat fällor för att du vet att det dödar sårad manlighet.

Bullshitta dig själv ärketölp!
Citera
2014-07-05, 17:38
Medlem
Ja, låt oss gagga om vilket hat som är värst, istället för att vara konstruktiva och slänga ut köns-rasisterna ur jämställdhets-rörelsen.

Citera
2014-07-05, 17:53
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Kvinnohatet är sju resor värre, enbart inflikar för dem som utsatts för hat, dock.. kan man aldrig någonsin varken jämföra eller förminska, det hat som träffar den som utsätts - kom dock ihåg, att massivt hat kan komma koncentrerat som i den olyckliga situationern som beskrivs i denna tråd, medan kvinnohatet och agendor att hämnas... är obeskrivligt elak och enormt fantasifull där det kommer från mn att broderligt stycka kvinnor i försöket att komma un dan, att driva så långt att demolera en modersroll, ser jag som oerhört allvarligt, att demolera ett barn är också ett brott, att få barnet så hjälplöst att förvägra och utsätta den barnet r beroende av för mobbing, får alltid konsekvenser.

Dt alltså finns sjukt störda nazister och rasister, vars barn är oerhört drabbade, dessa barn är inte sena att banka ihjäl vem som helst, så länge kvinnohatare så pass notoriskt öht vågar i vågade agendor, gå och döda - kvinnohatare dödar för att döda, att hata "bögar" eller hjälplösa flator i saknad av sina barn vilka också mobbats av väldigt svaga män, som inte får knulöla vilken hund de vill bara för att de vill, ni saknar kunskaper men också ens förståelse för NÄR kunskapen uppriktigt lyser med frånvaro!!

Håll för fan ungarna boerta från era våldsbaserade svinerier, ni har MEDVETET skapat fällor för att du vet att det dödar sårad manlighet.

Bullshitta dig själv ärketölp!
Jag förstår inte allt av det du skrivit, men enligt min tolkning ser det väldigt fördomsfritt och snällt ut. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in