Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-30, 00:50
  #1
Medlem
JackTravens avatar
http://se.avoiceformen.com/allnews/n...man-till-dods/

Har något annat ungdomsförbund näthatat någon till döds? Unikt fall verkar det vara.
Citera
2014-06-30, 00:54
  #2
Medlem
anonymnoss avatar
ja men vad ska man vänta sig.. de fattar ju inte grejen med genus öht.
Citera
2014-06-30, 00:58
  #3
Medlem
Man vill inte tro på det man just har läst.
Citera
2014-06-30, 01:04
  #4
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Man vill inte tro på det man just har läst.

Lär ju inte heller bli ett stort mediapådrag som det faktiskt borde bli gällande detta näthat. En medlem blir mobbad och driven till självmord.
Citera
2014-06-30, 01:07
  #5
Medlem
Det var inte roligt att höra, men samtidigt förstår man hur F!:s politiska karriär är uppbyggd.
__________________
Senast redigerad av socialphobic 2014-06-30 kl. 01:10.
Citera
2014-06-30, 01:09
  #6
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socialphobic
Det var en tråkig nyhet, men samtidigt förstår man hur denna politiska karriär är uppbyggd.

Förklara? Han tog ju självmord, är det vanligt bland svenska ungdomspolitiker?
Citera
2014-06-30, 01:14
  #7
Medlem
Husvagnens avatar
Jag hoppas innerligt att detta uppmärksammas i media. Jag kanske hoppas förgäves. Feminister kan ju inte vara onda, inte sant?
Citera
2014-06-30, 01:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Förklara? Han tog ju självmord, är det vanligt bland svenska ungdomspolitiker?

Det är naturligtvis inte så vanligt. De personer från F! har ju naturligtvis en bidragande orsak till att personen gjorde det han gjorde.
Citera
2014-06-30, 01:23
  #9
Medlem
JPs avatar
Jag tittade lite på den Twitter-länk som fanns på avoiceformen. Av det som fanns där såg det mest ut som att Lucas hade en viss humor och skojade på Twitter om lite allt möjligt (kanske sådant som man inte får skämta om enligt vissa feminister). De svar som syntes var av väldigt äcklad karaktär, som om de hade bestämt sig för att inte ha något till övers för Lucas. Men, jag har bara läst det ytterst lilla som fanns på just den länken och vet alltså nästan ingenting om vare sig honom, de andra i förbundet eller deras förhållande till varandra.

Väldigt tråkigt. Vila i frid.
Citera
2014-06-30, 02:31
  #10
Medlem
JPs avatar
Kan det vara så att en man alltid kommer att vara en andra klassens medlem i F! och deras organisationer, även om mannen i fråga är transa, bi eller homo? Att en hetero-man inte har samma svängrum med skämt och åsikter känns ganska självklart. Jag (hetero man) känner mig aldrig påhoppad förutom när just feminister är i farten, då klankas det ner på min sexualitet, min humor och mitt sätt att vara, trots att jag inte är någon mansgris. Man granskar mig med väldigt kritiska ögon, precis som en ljushyad rasist granskar en mörkhyad eller en mörkhyad rasist granskar en ljushyad. Detta upplever jag mest genom media eftersom jag drar mig för att umgås med intoleranta människor som inte klarar av skillnader och olikheter utan bara letar efter fel och motsättningar och aldrig ser till hur inkonsekventa de själva är gentemot sina egna starka värderingar. Om detta gäller även för män med andra läggningar som dessutom kanske är lite psykiskt fragila kan jag förstå att ett långvarigt umgänge i sådana kretsar är tärande på självkänslan.
Citera
2014-06-30, 02:56
  #11
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Kan det vara så att en man alltid kommer att vara en andra klassens medlem i F! och deras organisationer, även om mannen i fråga är transa, bi eller homo? Att en hetero-man inte har samma svängrum med skämt och åsikter känns ganska självklart. Jag (hetero man) känner mig aldrig påhoppad förutom när just feminister är i farten, då klankas det ner på min sexualitet, min humor och mitt sätt att vara, trots att jag inte är någon mansgris. Man granskar mig med väldigt kritiska ögon, precis som en ljushyad rasist granskar en mörkhyad eller en mörkhyad rasist granskar en ljushyad. Detta upplever jag mest genom media eftersom jag drar mig för att umgås med intoleranta människor som inte klarar av skillnader och olikheter utan bara letar efter fel och motsättningar och aldrig ser till hur inkonsekventa de själva är gentemot sina egna starka värderingar. Om detta gäller även för män med andra läggningar som dessutom kanske är lite psykiskt fragila kan jag förstå att ett långvarigt umgänge i sådana kretsar är tärande på självkänslan.
Om du inte har hört deras kampsång så kan det vara en idé att lyssna på den på youtube.

Kort och gott kan man väl säga att F! vill förgöra mannen, och på sätt och vis har dom ju fått sitt första offer nu.
F! är ett sådant äckligt parti att man får rysningar av vetskapen att det finns så fruktansvärt sinnessjuka människor som röstar på dem.
Eftersom F! stoltserar med att dom vill förgöra (avrätta) männen så anser jag att alla som röstar på F! bör förgöras.
Citera
2014-06-30, 03:14
  #12
Medlem
anonymnoss avatar
Citat:
Kommer man alltid att vara en andra klassens medlem i F! ?

ja självklart.. för bara en kvinna kan ju förstå utanförskap (obs ironi).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback