2014-07-05, 01:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja SVTs näthatsdebatt, att du är okunnig skall du inte på något plan försöka spela ut som arrogans. Det var enbart kvinnor som fick komma till tals och det var enbart kvinnor som var drabbade enligt gammelmedia unisont. "Män som näthatar kvinnor" gick enbart snacket så hallå någon hemma? Nu när gruppen som skapade begreppet näthat faktiskt själva har gjort sig skyldiga till det värsta näthatsbrottet i Sveriges historia så är det kanske fan på tiden att svenska feminist-rörelsen en gång för alla städar rent framför sin egen jävla dörr istället för att ännu en gång flytta fokus och skylla på oss män som har nada med detta att göra förutom att tråden är hos oss.

Jag vet att du är en färsking men läsen tsen och förstå vad en tråd handlar om innan du lägger dig i för annars kommer ingen här att ta dig på allvar, allra minst jag.

Och vart finns den traden dar jag pastas ha deltagit ? Du begriper val t.om du att om du havdar jag deltagit nagonstans sa maste du jag faktiskt ge en kalla till det. Sa fram med en trad till den SVT-debatt dar jag deltagit.
Citera
2014-07-05, 01:43
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ok, da lar vi inte komma langre i just den biten eftersom det faktiskt star ratt tydligt hur media agerar vid sjalvmord. Men det ar ju bara att googla sjalvmord + media + rapportering. Kanske hittar du annan info som har baring for dig.
Annars kan man googla på "självmord näthat", "självmord mobbing", "självmord aftonbladet", "självmord politiker", självmord sångare", "självmord komiker" osv så får man en bättre bild över hur media hanterar "intressanta" självmord i praktiken istället för "hur det står att de agerar".
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 01:46.
Citera
2014-07-05, 01:44
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Annars kan man googla på "självmord näthat", "självmord mobbing", "självmord aftonbladet", "självmord politiker", självmord sångare", "självmord komiker" osv så får man en bättre bild över hur media hanterar "intressanta" självmord i praktiken istället för "hur det står att de agerar".

Men herregud, ar det VM i medvetet missforsta saker ? Jag skrev att media var restriktiva till att skriva om sjalvmord, inte att de aldrig gjorde det.
Citera
2014-07-05, 01:49
Bannlyst
Citat:
Vilken "nathatsdebatt" ? Du maste ju for 17 gubbar kunna ge ett tydligt exempel nar du t.om pastar dig komma ihag retorik. Jag har disluterat hoten LD fatt i hennes egen trad, ar det den ?

Vilken? Du menar att det funnits en unison kampanj som inte handlat enbart om kvinnor? Jag pratar om SVT, AB. Expressen och alla andra som slog upp "män som näthatar kvinnor". Precis då när du var inne och skrev mycket av ditt bittraste manshat? Remember?

Citat:
Ok, da lar vi inte komma langre i just den biten eftersom det faktiskt star ratt tydligt hur media agerar vid sjalvmord. Men det ar ju bara att googla sjalvmord + media + rapportering. Kanske hittar du annan info som har baring for dig.

Du snackar så mycket skit att det är sorgligt. Att du inte lämnat tråden i skam redan är förbluffande.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4Q FjAA&url=http%3A%2F%2Fnyheter24.se%2Fnyheter%2Finr ikes%2F740719-13-aring-tog-sitt-liv-efter-utbredd-natmo bbning&ei=Wju3U4XcGKKGywPMg4GICQ&usg=AFQjCNHdG-NRDhPRgRx3uYdT_0X4sMl9eA&sig2=-MER73Eyp1U1LJlVX3qxKw&bvm=bv.70138588,d.bGQ
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCcQ FjAB&url=http%3A%2F%2Fnyheter24.se%2Fnyheter%2Futr ikes%2F750873-14-ariga-hannah-hangde-sig-pa-grund-av-na that&ei=Wju3U4XcGKKGywPMg4GICQ&usg=AFQjCNEepNY6ja8 4LFyWlmzZTBMzO5yqzQ&sig2=OiEcMx16egPEp4cMEoyeLg
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16414177.ab

Kan feminister göra politik på självmord så syns det i tidningen. Är feminister skyldiga till brottet kommer inte ens en notis.

Kommer du ta ansvar ja eller nej? Kan du svara på det en gång för alla så vi förstår om din ståndpunkt bara är att försvara feminismen eller om du faktiskt vill ha en konstruktiv debatt om näthat så att kanske inga fler behöver dö men då genom att säga att både män och kvinnor hatar?
Citera
2014-07-05, 01:52
Medlem
JPs avatar
Citat:
Men herregud, ar det VM i medvetet missforsta saker ? Jag skrev att media var restriktiva till att skriva om sjalvmord, inte att de aldrig gjorde det.
Jag har aldrig påstått att du sagt att de aldrig skriver om självmord. Vem är det som missförstår här? Men man får ut mer sanningsenlig info om hur de verkligen förhåller sig till att publicera information om självmord om man tittar på hur de har agerat i praktiken, än om man studerar något styrdokument som ändå ska tolkas av olika människor som ska utforma en praxis som ska tolkas av andra människor. Titta på verkligheten. Rapporterade man exempelvis om Svullo? Varför? Var denna rapportering ok enligt deras styrdokument? Vilka omständigheter hade kunnat göra det omöjligt för media att rapportera om Svullos självmord?
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 01:56.
Citera
2014-07-05, 01:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Vilken? Du menar att det funnits en unison kampanj som inte handlat enbart om kvinnor? Jag pratar om SVT, AB. Expressen och alla andra som slog upp "män som näthatar kvinnor". Precis då när du var inne och skrev mycket av ditt bittraste manshat? Remember?

Det ar du som konstant pratat om debatten dar bittra overklasskarringar satt och grina. Sa du maste ju rimligen veta vad du pratar om, kan man tycka. Sa nej, det gor jag inte och eftersom du tycks veta sa bestamt sa ar det du som far ge kalla till det. Annat blir bara lojligt.

Sa vart har jag skrivit nagonstanns ?
Citera
2014-07-05, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad har Lady Mystica för ansvar för den debatten? Jag undrar i vilken tråden den debatten fördes?

Var inte så arg du kan spricka!

Som nazifeminist har hon ett massivt ansvar OM hon är en hederlig person som faktiskt på allvar är ute efter sann jämställdhet där ingen skall dömas pga sitt kön. Kvinnor näthatar ju inte enligt henne så vad säger hon nu? Tar hon ansvar eller fortsätter hon vara en könsrasist som bara hatar män? Kommer hon fortsätta försöka flytta fokus från feminismen för en 17e gång och kommer hon igen ha din hjälp till det?

Du får faktiskt höja din nivå nu för ni skämmer ut er.

Citat:
Det ar du som konstant pratat om debatten dar bittra overklasskarringar satt och grina. Sa du maste ju rimligen veta vad du pratar om, kan man tycka. Sa nej, det gor jag inte och eftersom du tycks veta sa bestamt sa ar det du som far ge kalla till det. Annat blir bara lojligt.

Sa vart har jag skrivit nagonstanns ?

Svara på frågan och sluta tramsa.

Citat:
Du snackar så mycket skit att det är sorgligt. Att du inte lämnat tråden i skam redan är förbluffande.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4Q FjAA&url=http%3A%2F%2Fnyheter24.se%2Fnyheter%2Finr ikes%2F740719-13-aring-tog-sitt-liv-efter-utbredd-natmo bbning&ei=Wju3U4XcGKKGywPMg4GICQ&usg=AFQjCNHdG-NRDhPRgRx3uYdT_0X4sMl9eA&sig2=-MER73Eyp1U1LJlVX3qxKw&bvm=bv.70138588,d.bGQ
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCcQ FjAB&url=http%3A%2F%2Fnyheter24.se%2Fnyheter%2Futr ikes%2F750873-14-ariga-hannah-hangde-sig-pa-grund-av-na that&ei=Wju3U4XcGKKGywPMg4GICQ&usg=AFQjCNEepNY6ja8 4LFyWlmzZTBMzO5yqzQ&sig2=OiEcMx16egPEp4cMEoyeLg
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16414177.ab

Kan feminister göra politik på självmord så syns det i tidningen. Är feminister skyldiga till brottet kommer inte ens en notis.

Kommer du ta ansvar ja eller nej? Kan du svara på det en gång för alla så vi förstår om din ståndpunkt bara är att försvara feminismen eller om du faktiskt vill ha en konstruktiv debatt om näthat så att kanske inga fler behöver dö men då genom att säga att både män och kvinnor hatar?
Senast redigerad av Burros 2014-07-05 kl. 02:04.
Citera
2014-07-05, 02:02
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att du sagt att de aldrig skriver om självmord. Vem är det som missförstår här? Men man får ut mer sanningsenlig info om hur de verkligen förhåller sig till att publicera information om självmord om man tittar på hur de har agerat i praktiken, än om man studerar något styrdokument som ändå ska tolkas av olika människor som ska utforma en praxis som ska tolkas av andra människor. Titta på verkligheten. Rapporterade man exempelvis om Svullo? Varför? Var denna rapportering ok enligt deras styrdokument? Vilka omständigheter hade kunnat göra det omöjligt för media att rapportera om Svullos självmord?

Ja men allvarligt, det ar ju faktiskt vida kant, utan kallor, att media ar restriktiva till att skriva om sjalvmord. Svullo skrev man mycket riktigt om och om jag kommer det ratt sa var det mamman till hans barn som ville att det skulle namnas. Det har ocksa sagts i traden innan att anhoriga ar en stor del av beslutet.

Hon som spelade Wallanders dotter skrevs det ocksa om. Sjalvfallet gors det ocksa skillnad pa kanda personer vs icke-kanda personer.

Hur man kan undga att kanna till att media ar restriktiva till detta ar mig en gata faktiskt.
Citera
2014-07-05, 02:18
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ja men allvarligt, det ar ju faktiskt vida kant, utan kallor, att media ar restriktiva till att skriva om sjalvmord. Svullo skrev man mycket riktigt om och om jag kommer det ratt sa var det mamman till hans barn som ville att det skulle namnas. Det har ocksa sagts i traden innan att anhoriga ar en stor del av beslutet.

Hon som spelade Wallanders dotter skrevs det ocksa om. Sjalvfallet gors det ocksa skillnad pa kanda personer vs icke-kanda personer.

Hur man kan undga att kanna till att media ar restriktiva till detta ar mig en gata faktiskt.
Men kära du, jag vet att media är mer restriktiva med självmord än med många andra nyheter. Vad får dig att tro att jag inte vet det? Jag menar bara att de även är selektiva och att de, när det gäller självmord med stort allmänintresse, även i moraliskt svåra lägen, kan producera artiklar om de bara vill. De kan välja att inte gå in på personlig information.
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 02:20.
Citera
2014-07-05, 02:19
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Men kära du, jag vet att media är mer restriktiva med självmord än med många andra nyheter. Vad får dig att tro att jag inte vet det? Jag menar bara att de även är selektiva och att de, när det gäller självmord med stort allmänintresse, även i moraliskt svåra lägen kan producera artiklar om de bara vill. De kan välja att inte gå in på personlig information.

Fast det kanns ju som det blir ratt svart i ett sadant har fall, faktiskt. Sedan vet vi ju inte heller vad anhoriga sagt, om dom nu blivit kontakade av media.
Citera
2014-07-05, 02:24
Bannlyst
Citat:
Det vi kan konstatera ar att du ar totalt bortgjord eftersom du faktiskt inte kan ge bevis pa ditt pastaende. Sa vem ar det suger pa att ta ansvar, egentligen ?

Du kan inte ens svara på frågan och har blivit bortgjord hundra gånger redan och nu kräver du något du sa att du inte krävde och vill att jag skall gå igenom över 4000 inlägg.
Det räcker liksom när jag tog dig med lögnen om Lukas och hans vän, då avslöjade du vem du var och eftersom du flyttar fokus nu för 19 gången i rad vilket alla som läser tråden kan se så skall du nog vara försiktiga med det där Mount Everest som du kastar runt i ditt glashus.

Tar du något ansvar ja eller nej eller är försvara feminismen viktigare än en mans liv?

Citat:
Fast det kanns ju som det blir ratt svart i ett sadant har fall, faktiskt. Sedan vet vi ju inte heller vad anhoriga sagt, om dom nu blivit kontakade av media.

Nej inte alls faktiskt. Du såg ju alla länkarna jag gav dig om tjejer som tagit livet av sig efter näthat så varför skulle det vara svårt när du sett dom? Du får nog ljuga lite mindre uppenbart i fortsättningen.
Citera
2014-07-05, 02:26
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ja vi kanske har olika åsikter om det, men jag är iaf övertygad om att vi hade sett löpsedlar om detta den 1/7 om det hade gällt en person från Sverigedemokratisk ungdom, oavsett vad föräldrarna och styrdokumenten hade sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in