2014-07-05, 01:05
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Självklart kan det finnas andra orsaker, exempelvis psykisk ohälsa hos offret. Det tar dock inte bort de starka indicier som pekar på att hatet var droppen. Detta hade, i andra fall än när F! är förövaren, minst benämnts som att hatet var en bidragande orsak till självmordet.Detta har jag mycket svårt att tro på (att de har denna hållning konsekvent).

"– De pressetiska reglerna säger inte att det är förbjudet eller olämpligt att rapportera om företeelsen, det är konkreta uppgifter kring enskilda fall man inte ska berätta om. Man borde berätta mer om forskning, varningssignaler och annat som har med detta svåra ämne att göra, säger Ola Sigvardsson och tycker att media försiktighet har gjort att det rapporteras väldigt lite kring ämnet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5761547

Detta samhällsproblem är förvånande osynligt i mediebevakningen. En viktig orsak är de pressetiska reglerna som gör att många journalister inte rapporterar om självmord både av integritetsskäl och av rädsla för att ”inspirera” till fler självmord.

http://suicidezero.se/press-2/rad-till-media-om-bevakning-av-sjalvmord/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Här ska en del av kommentarerna finnas.

https://twitter.com/sommarskisser/status/469781831035154433

Har inte Twitter själv så du får gärna delge mig en och annan kommentar så är du snäll.
Edit: Om du själv har Twitter såklart.

Har tyvärr inte heller twitter så om någon annan är vänlig?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Exakt vad har de här kvinnorna skrivit till hen då?

Nej du det kan man verkligen undra med den här hemska responsen: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/59193_1471676786410794_8927329891801416538_n.jpg?o h=6cae450814e21676dae1b30959cc5801&oe=5411DB03&__g da__=1410703087_293652f7285f6c4c9b86bceeaacac336
Och ännu värre faktiskt utslag i livet. Att vi redan nu har 7000% mer källor än när dom stackars vita kränkta överklasskärringarna talade ut är dock solklart. För den gången krävdes noll bevis från "allmänheten".

Eftersom det är ok att döma ut män som grupp trots att det är en total icke-homogen grupp så måste det nu vara kvinnors tur. Lite kollektiv fittskuld är trots allt på sin plats efter 30 år av kollektiv kukskuld nu när ändå feminister har hatat ihjäl en människa.
Jag kräver ansvar. En enda feminist som kommer ut och säger att dom inte tycker det är ok att hata folk så till den milda grad att dom inte orkar längre, är det för mycket begärt när 100% av feministerna i tråden än så länge kategoriskt har skyllt allt på alla andra än dom själva? Dom försöker ju fortfarande målade ut detta som ett antifeministiskt problem. Är du ok med det verkligen?
Citera
2014-07-05, 01:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Här ska en del av kommentarerna finnas.

https://twitter.com/sommarskisser/status/469781831035154433

Har inte Twitter själv så du får gärna delge mig en och annan kommentar så är du snäll.
Edit: Om du själv har Twitter såklart.

Ja han verkar ha satt restriktioner pa den nu. Igar kunde man lasa utan att folja honom. Nu kan jag inte lasa hans twitter eftersom jag ar Twitter-los sjalv.
Citera
2014-07-05, 01:09
Medlem
Av de nitton inlägg som innehåller orden "vita överklasskärringar" har Burros skrivit 14. Hittar ingen konversation med Lady Mystica men jag kanske missar något. Vad gällde detta Burros?
Citera
2014-07-05, 01:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Av de nitton inlägg som innehåller orden "vita överklasskärringar" har Burros skrivit 14. Hittar ingen konversation med Lady Mystica men jag kanske missar något. Vad gällde detta Burros?

Det ar tydligen nagon debatt jag skall ha deltagit i, vilken ar dock valdigt oklar. Men tydligen tog jag parti for overklasskarringar som grinade ut i TV, och kravde inga bevis heller.
Citera
2014-07-05, 01:20
Medlem
JPs avatar
Fortfarande ingen som kan svara på vilket datum det var som Lucas gick bort?

Är det fortfarande bara Avpixlat, Flashback och AVFM (jag vet att jag glömmer någon här) som skrivit om detta? Lite dålig spridning som kanske talar för att något inte är som det verkar... Vad pysslar Fria tider, SD-kuriren och Samtiden med måntro (och rentav Dagen, Barometern och Världen idag även om de är aningen mer "etablerade")? Och Avpixlat skyltar inte direkt med nyheten.
Citera
2014-07-05, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej, det menar jag inte. Men du sitter ju och talar om en specifik debatt/debatter (oklart vilket), sa t.om du maste ju veta vilken debatt det ar du asyftar. Kan man tycka, eftersom du t.om "kommer ihag min retorik".

Öhhh näthatsdebatten kanske?

Citat:

Men vad vill du din lilla trollunge?

Citat:
Det ar tydligen nagon debatt jag skall ha deltagit i, vilken ar dock valdigt oklar. Men tydligen tog jag parti for overklasskarringar som grinade ut i TV, och kravde inga bevis heller.

Det är roligt att du fortfarande har det självförtroendet med tanke på hur det har gått för dig här ikväll.
Citera
2014-07-05, 01:29
Medlem
JPs avatar
Citat:
"– De pressetiska reglerna säger inte att det är förbjudet eller olämpligt att rapportera om företeelsen, det är konkreta uppgifter kring enskilda fall man inte ska berätta om. Man borde berätta mer om forskning, varningssignaler och annat som har med detta svåra ämne att göra, säger Ola Sigvardsson och tycker att media försiktighet har gjort att det rapporteras väldigt lite kring ämnet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5761547

Detta samhällsproblem är förvånande osynligt i mediebevakningen. En viktig orsak är de pressetiska reglerna som gör att många journalister inte rapporterar om självmord både av integritetsskäl och av rädsla för att ”inspirera” till fler självmord.

http://suicidezero.se/press-2/rad-till-media-om-bevakning-av-sjalvmord/
Jaja, det där betyder inte att de håller sig till dessa regler när de inte vill göra det. Dessutom kan man med lätthet skriva att en transperson har tagit livet av sig pga hat från F!, utan att gå in på personer och personlig info. Sist men inte minst, samhällsintresset och nyttan i att publicera ett fall som är så tätt förknippat med ett relativt stort och väldigt omtalat parti överstiger med råge de nackdelar som påstås tas i beaktning. Detta argument har ingen bäring enligt mig.
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 01:36.
Citera
2014-07-05, 01:31
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Öhhh näthatsdebatten kanske?

Vilken "nathatsdebatt" ? Du maste ju for 17 gubbar kunna ge ett tydligt exempel nar du t.om pastar dig komma ihag retorik. Jag har disluterat hoten LD fatt i hennes egen trad, ar det den ?
Citera
2014-07-05, 01:33
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jaja, det där betyder inte att de håller sig till dessa regler när de inte vill göra det. Dessutom kan man med lätthet skriva att en transperson har tagit livet av sig pga hat från F!, utan att gå in på personer och personlig info. Sist men inte minst, samhällsintresset och nyttan i att publicera ett fall som är så tätt förknippat med ett relativt stort och väldigt omtalat parti överstiger med råge de nackdelar som påstås tas i beaktning. Detta argument har ingen bäring enligt mig.

Ok, da lar vi inte komma langre i just den biten eftersom det faktiskt star ratt tydligt hur media agerar vid sjalvmord. Men det ar ju bara att googla sjalvmord + media + rapportering. Kanske hittar du annan info som har baring for dig.
Citera
2014-07-05, 01:39
Bannlyst
Citat:
Jag letar efter en debatt om vita överklasskärringar som du pratar om ditt vansinneståg?

Ja SVTs näthatsdebatt, att du är okunnig skall du inte på något plan försöka spela ut som arrogans. Det var enbart kvinnor som fick komma till tals och det var enbart kvinnor som var drabbade enligt gammelmedia unisont. "Män som näthatar kvinnor" gick enbart snacket så hallå någon hemma? Nu när gruppen som skapade begreppet näthat faktiskt själva har gjort sig skyldiga till det värsta näthatsbrottet i Sveriges historia så är det kanske fan på tiden att svenska feminist-rörelsen en gång för alla städar rent framför sin egen jävla dörr istället för att ännu en gång flytta fokus och skylla på oss män som har nada med detta att göra förutom att tråden är hos oss.

Jag vet att du är en färsking men läsen tsen och förstå vad en tråd handlar om innan du lägger dig i för annars kommer ingen här att ta dig på allvar, allra minst jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in