Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Jag är övertygad om att LL och JA har känt varandra under mycket lång tid hela sin uppväxt. Då jag helt har för mig att deras pappor känner till varandra. Båda har bott på den lilla orten där JA O LL arbetar.
Sen kan ju känslor uppstå, MEN jag är även övertygad att de gått på samma skolor och åkt bussen till högstadiet tillsammans.
Parentes:
Har för mig att JA pappa var lite av en "bråkstake" i skolan. LL pappa, morbror och morfar jobbade många år i Hammar på glasbruket. när de slog igen PLM antar jag de började i gruvan. Detta är nog egentligen bara "onödigt vetande" Lägenheten mittemot LL blev mördad bodde ytterligare en vän till JA far.

Sista meningen: För många år sedan.....
Citera
2014-07-04, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har för mig att jag såg en bild i tråden på JA ytterdörr, där det fanns "KOFOT liknande" märken vid dörren.
Detta är bara en känsla...Inget jag vet. Men en ko fot är ju ca 1 m och ganska tung o otymplig...iaf för mig som är kort....
Det finns en bild på dörren sju inlägg upp från ditt.
Citera
2014-07-04, 21:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I grund och botten spekulerar du i att JH är en sadist som orsakar smärta med hammare?
Tror du att JH ville krypa till buren för att ha orsakat LL smärta?
Det är mord.

En tragisk olyckshändelse - som gått snett.

Men vållande kan det bli, förstås.
Citera
2014-07-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en bild på dörren sju inlägg upp från ditt.

Men då kan det ju vara en "KOFOT"- de har hittat eller finns det en bild på vad de hittat.
Citera
2014-07-04, 22:00
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad jag tror är att Jonna avslutat det hela så att Lovisa inte kunnat ge sig till känna. T ex ett snitt med kniven över halsen eller några välriktade hammarslag/knivhugg.

Tror detsamma
Citera
2014-07-04, 22:01
Medlem
vore intressant och få reda på hur LL var klädd vid händelsen, var hon tex klädd för att ge sig av från lgh ? har läst i tråden att det enl F-B backarna här råder lite olika meningar om jonna ringt på eller ej. att det stått i ab att hon ringt på dörren är väl inte helt bekräftat? om LL blivit slagen i bakhuvudet stämmer bättre om hon var på väg ut. detta tycker iaf jag. sen kanske inte hammare e värdens doldaste mord vapen längre, tyskan använde det, i tråden om förlösa förekommer en hammare, och nu i detta fall
Citera
2014-07-04, 22:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Helt enkelt att min teori är att det inte handlar om mord utan dråp.
Med mord i sinnet och hammare i hand??
Nä, med kniv eller något ännu värre, hade det varit med mord i sinnet.
Nu skulle hon göra upp, två kvinnor emellan. Dock inte med dödlig utgång, utan "endast" med kraftig smärta för LL. Tack för senast, helt enkelt.

Varför skulle hon inte ha velat döda henne? Varför skulle inte det ha kunnat vara hennes mål?
Citera
2014-07-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Har du läst JH's blogg?

På de senaste bilderna väger hon knappast 60 kg, snarare 65 eller mer pga svullandet under våren.

Kollar man fotot där hon sitter och steker pannkakor skulle jag tippa på närmre 70 kilo.
Citera
2014-07-04, 22:11
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Har för mig att jag såg en bild i tråden på JA ytterdörr, där det fanns "KOFOT liknande" märken vid dörren.
Detta är bara en känsla...Inget jag vet. Men en ko fot är ju ca 1 m och ganska tung o otymplig...iaf för mig som är kort....
Finns ju olika stora såna med?
Citera
2014-07-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
vore intressant och få reda på hur LL var klädd vid händelsen, var hon tex klädd för att ge sig av från lgh ? har läst i tråden att det enl F-B backarna här råder lite olika meningar om jonna ringt på eller ej. att det stått i ab att hon ringt på dörren är väl inte helt bekräftat? om LL blivit slagen i bakhuvudet stämmer bättre om hon var på väg ut. detta tycker iaf jag. sen kanske inte hammare e värdens doldaste mord vapen längre, tyskan använde det, i tråden om förlösa förekommer en hammare, och nu i detta fall

Fördelen med en hammare i detta läget när du ska angripa en längre fiende ger sig själv om du kollar på olika foton, Quarrel länkade ett foto på dörren till JA´s lägenhet och då ser man att öppnar du dörren så har du trappan uppåt direkt på vänster sida.

Så du kan gå en bit upp i trappan, ställa dig intill väggen och när dörren då öppnas slår du och kan träffa bakhuvudet, då har du kompenserat för den längdskillnad som finns mellan dig och den du ska attackera. Och en attack uppifrån är svårare att försvara sig mot.
Citera
2014-07-04, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men då kan det ju vara en "KOFOT"- de har hittat eller finns det en bild på vad de hittat.
Ja, det finns en bild som jag har publicerat idag, tyvärr är föremålet dolt i papperspåsar så man ser inte riktigt vad det är.
Citera
2014-07-04, 22:36
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kollar man fotot där hon sitter och steker pannkakor skulle jag tippa på närmre 70 kilo.

Vilken bild är det? Måste ha missat den :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in